Even voorstelllen: Raymond uit Nijmegen

Gestart door RayN, 03-01-2008 22:42:08

Vorige topic - Volgende topic

RayN

Beste mensen,
Vanaf 24 december '07 mag ik mezelf ook een gelukkige roffelaar noemen. Na al eerder met veel plezier een S40 gereden te hebben, en een kleine tussenpoze met een Espace, besloot ik dat iik ook zo'n heerlijke 5 pitter wilde. De 855's die ik op internet zag, waren mij net allemaal té veel ingereden of nét een beetje te oud. De V70's vind ik nog wat te duur, en zo kwam ik bij de S70 uit. Uiteindelijk vond ik een behoorlijk nette hier in Nijmegen, ui 1998 met slechts 183000 km en "in pretty good nick". Groen metallic, keurige halflederen beige bekleding, cruisecontrol, boardcomputer en alle (volgens mij) standaard lekkernijen op deze geweldige auto. Onderhoudsboekje kompleet ingevuld! En dan die motor! Net nu de benzineprijzen gaan stijgen koop ik zo'n dorstige vriend die pas lekker klinkt als ie een beetje aangespoord wordt....Nouja, wat leuk is mag wat kosten toch?
Ik heb nog een paar vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen:
-tegen de hemel zitten voor twee rode lampjes die aangeven dat je je gordel niet aan hebt. Als mijn auto op slot is, blijven die branden...klopt dat?
-de hendel om het stuur te kunnen verstellen is afgebroken ( tja...tis geen nieuwe ). Is dat makkelijk te vervangen? Schijnt wel vaker te gebeuren?
-bij het linkerachterportier komt bij het ontsluiten via de afstandsbediening het knopje niet lekker omhoog. Kwestie van deurbekleding eraf en smeren/beter monteren ofzo. Is dat een lastig karwei? Iemand suggesties?

Ik ga nog even verder neuzen op dit mooie forum, jarenlang was ik verzot op mijn motorkluppie ( www.hondacx500.com) maar ik heb er geloof ik een nieuwe hobby bij!
Groetjes
Ray ( die niet weet hoe ie een foto kan plaatsen hier)

RayN

Ehhh zoiets?

Pfff heb de ïmageshack methode gebrobeerd maar helaas.....

thuur

Citaat van: RayN op 03-01-2008 23:08:31
Claudia...
slash erbij en nou is het een rood kruisje....?

[img]http://img85.imageshack.us/my.php?image=volvorayaw9.jpg[ /img]

Laatste spatie (voor de / ) even weghalen ;)

Welkom op het forum!

Je vragen staan al grotendeels uitgekauwd op het forum, in de betreffende rubrieken zul je meer geluk hebben dan in je voorsteldraadje :)
Tip van de sluier:

- Nee, die horen uit te zijn.
- Ja gebeurt vaak, nee is bepaald geen eenvoudige klus. Het hele dashboard moet er uit :eusa_shifty:
- ff smeren idd.

Gr 8)

Niek

Welkom hier en veel plezier met je S70!  Wat voor type is het eigenlijk, qua motor dan?
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

850blues

Weer een Nijmo erbij, 't wordt nog gezellig(er)

Raymond, welkom!
Mooie Roffel (groen metallic met beige interieur vind ik erg goed staan bij een S70)
Tja , die benzineprijzen.... maar het is ook mogelijk om en van de roffel te genieten en om (relatief) zuinig te rijden. Afgelopen jaar heb ik gemiddeld 1:11,7 gedaan en daarbij jaag ik 'm zo nu en dan ook wel naar 5000 rpm (met name bij invoegen/-halen) (wel met warme motor uiteraard).
Maar om van de roffel te genieten kun je natuurlijk ook met het raampje open een paar rondjes Tunnelweg doen ;)

Veel (lees)plezier hier op het forum!
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

rifwachter

welkom op het forum !

succes  met je nieuwe hobby
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Bouke

Welkom op het forum :D
En veel plezier met de leukste hobby ;D

Chris

Veel plezier met hobbyen en ook welkom op dit gezellig forum ;D

Groeten,
Chris

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

Hey weer een regio-genoot erij...'t gaat nog druk worden hiero!

Over je rodegordelknipperlampjes...blijven je lampen ook branden als je de auto uit zet? Achterruit/spiegelverwarming aanstaan? Heb je airco, zo ja org Volvo of Deltamill? Nog wat naderhand ingebouwd ( audio, navigatie? )

Mooie roffel! Nu nog forumstickertje...herken ik je tenminste ;)

Grtn,

Rutger!

www.vm-parts.nl