Tuning door de dealer

Gestart door whachamacollit, 04-01-2008 20:48:30

Vorige topic - Volgende topic

whachamacollit

Mijn bovenstebeste collega weet bijna alles beter, maar niet alles!
Na de aanschaf van mijn CY wilde hij ook heel graag zijn V70R tunen. Tegen mijn advies in is hij naar de Volvo dealer hier in de buurt gegaan en die vertelden hem dat zij dit allemaal dik in orde zouden maken.
Auto naar de garage en spulletjes besteld en het zou na een weekje wel klaar zijn.
Na drie weken was het nog helemaal niet klaar en stond de wagen er heel triest bij. Bijna de hele motor lag uit elkaar en ook de AWD-aandrijflijn was helemaal uit elkaar getrokken. Op mijn vraag wanneer dit klaar moest zijn trok de monteur een sip gezicht en beaamde geen idee te hebben.
Weer twee weken later was de wagen klaar en werd hij van onder tot boven en van binnen tot buiten onder de vieze zwarte klauwen afgeleverd. Collega werkte over en belde me in de avond op dat de wagen wel een heel raar geluid maakte, een soort gieren.Dat geluid hoorde ik door de telefoon ook en omdat hij bijna thuis was reed hij nog even door en hij heeft de volgende dag de garage gebeld. Was nieuwigheid, en dat werd vanzelf wel minder, geen zorgen in ieder geval. Lekker rijden en veel plezier.
Volgende ochtend onderweg naar kantoor slaat wagen helemaal vast en garage kwam te hulp. Collega kreeg grote bek want zou wel als een mongool gereden hebben! alles bij elkaar twintig kilometer gereden in de file haha!
Terug in garage bleek complete versnellingsbak naar de klote te zijn en de heren monteurs gaven toe dat er geen druppel olie in had gezeten en dat zij er voor aflevering behoorllijk in gerost hadden...
Twee weken later was de bak vernieuwd en was alles klaar voor een mooie uitlaat die in het noorden van het land gemaakt en gemonteerd moest worden.Toen ik vroeg hoe ze de chip dan hadden getuned met een grotere turbo,downpipe etc en standaard uitlaat en of dit nog aangepast moest worden kreeg ik het neerbuigende antwoord dat ik waarschijnlijk goed in mijn werk was, maar dat zij dat zelf ook waren en precies wisten wat ze deden...
Een andere collega op naar het noorden met de V70R en op de afsluitdijk sloeg de turbo eruit en is er niet meer in teruggekomen, voelde en presteerde net als voorheen. Bij uitlaatbedrijf op de brug en de volgende waarneming:

• Turbopakking ligt er half uit en lekt
  • overgang van DP naar kat lekt, is beschadigd en rammelt tegen het subframe
  • Uitlaatpijp loopt heel dicht langs de eveneens beschadigde aandrijfas en heeft deze zeer heet gemaakt, is krom en heeft een gedeelte van de lak gebrand.
Bij navraag bij de garage weet men van niets...
Auto zou nu echt met enkele dagen klaar zijn en alles komt goed, moet alleen nog even naar rica voor software (toch) en met een dagje of twee is alles piekfijn in orde.
Bijna drie weken later!! is de wagen eindelijk klaar en zijn de heren bij de dealer heel blij afscheid te nemen van deze wagen.
Terzijde nog even dat deze wagen daar twee jaar geleden gekocht is en men na enkele dagen even opmerkte dat dit, ondanks dat eerder gezegd was dat de BTW te verrekenen was, toch eigenlijk een marge wagen was en het prijsverschilletje door ons opgehoest moest worden (NOT!). Naast deze wagen hebben we er nog meer V70's gekocht en hebben we er heel wat leasewagens vandaan gehaald dus een beetje goede klant zijn we best.

Liever de dealer?

"Is het sap het knijpen waard"

Misha

Wat een verhaal zeg...

Ik zou nooit zo lang rustig kunnen blijven.. weken wachten...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

whachamacollit

Ik ook niet, collega wel, daarom is hij de baas en ik niet...

razorx

Wat een vreselijk verhaal, ik bedoel niet je schrijstijl ;).

Zo zie je maar weer, de enige die je echt kan vertrouwen ben je zelf.

Joachim1

Snap het verhaal niet helemaal maar waarom moest de aandrijving los?of was deze al stuk?
Tja lekker pleuren zonder olie wil niet echt he maar is dus een dikke turbo opgekomen en chiptuning van rica?
en waarom een dikke uitlaat laten maken?zijn firma,s die ze al tijden maken en daardoor vaak beter en goedkoper dan ergens laten maken lijkt mij?
Hoop dat ze niet met de dikke turbo zonder de juiste software hebben zitten blaazzen  :o
Dealers zijn altijd beter...vooral in prijsen maja er zijn mensen die erbij zweren  :)
Hoop dat het goed komt met de R en de knip van de eigenaar.

whachamacollit

Aandrijving moest helemaal niet los, Dikke turbo en software van rica idd, uitlaat moest gemaakt worden, volgens dealer was er nergens iets te vindenwat zij dachten nodig te hebben... Hebben vast en zeker zonder goede software zitten racen, zie bovenstaand verhaal en bedenk daar een deskundigheid en inzicht bij op een schaal van 1 tot 10...
R rijdt nu fenomenaal, achterlijk hard, en de knip is goed gevuld want het gaat goed met ons bedrijfje goddank!

Misha

Citaat van: whachamacollit op 04-01-2008 21:22:20
Aandrijving moest helemaal niet los, Dikke turbo en software van rica idd, uitlaat moest gemaakt worden, volgens dealer was er nergens iets te vindenwat zij dachten nodig te hebben... Hebben vast en zeker zonder goede software zitten racen, zie bovenstaand verhaal en bedenk daar een deskundigheid en inzicht bij op een schaal van 1 tot 10...
R rijdt nu fenomenaal, achterlijk hard, en de knip is goed gevuld want het gaat goed met ons bedrijfje goddank!
Nog fenomenale breedspectrum IT'ers met Volvo-liefhebberij én voorkeur voor Noordholland nodig ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

whachamacollit

Misha, als we al niet een bovengemiddeld begenadigde IT-goeroe in ons midden hoefden te dulden, was jij mijn eerste keus geweest natuurlijk. We hebben een leuk verhuizingkje achter de rug met telefooncentrale en een kleine 20 pc's en servers en ondertussen een constante stroom van info via mail en telefoons en smssen die door moet gaan.
Onze IT professional is net zolang bezig met zijn bedrijf als wij en heeft net zijn eerst werknemer aangenomen en wij hebben er nu 125 vast en 600 oproepkrachten. Wellicht in de toekomst als onze man ook groter wordt en het te druk krijgt om met ons, gekken, te maken te hebben? ;D

Joachim1

Citaat van: whachamacollit op 04-01-2008 21:22:20
staat toch echt dat de motor+aandrijflijn uit elkaar lagen?vind dit heel raar...alleen voor een dikke turbo en tuning?maartja weet verder ook niet veel van tuning en hoe ze bij de dealer tuning aanpakken  ;)

Emiel

Er is 1 dealer Noord-Holland die dit soort paketten aanbied. Heb er wel eens eerder van gehoord.

Knap knudde...

hpkevertje

Hele verhaal gaat boven m'n pet.  ::)

whachamacollit

Maar 1 advies hpkevertje, solliciteer bij een volvo dealer, het gaat ook hun ver boven de pet, muts, cap,fez,tulband,mijter,hoed,helm,keppeltje,baret,alpino,fluitketel...

Emiel

Heel veel dealers zouden hier niet aan willen beginnen. Maar als je het doet, doe het dan goed, liefst door mensen die er dus wel verstand van hebben. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om dit werk te doen. Doen het waarschijnlijk in iets minder weken én beter.

:eusa_boohoo:

whachamacollit

dat denk ik ook emiel, ikzelf ook denk ik. deze dealer en zijn vunzige manschappen hebben een akte van onkunde neergezet die zijn gelijke in het vrije westen niet kent.

Enno

Citaat van: Emiel op 05-01-2008 01:00:40
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om dit werk te doen. Doen het waarschijnlijk in iets minder weken én beter.

:eusa_boohoo:

wat let je ;)?