toerental sensor code

Gestart door marc lenssen, 11-01-2008 13:31:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marc lenssen

Hallo Allemaal,

Ik had een lambda lampje branden op mijn t5. Bij het uitlezen bleek er een code te zitten op ee te hoge turbo druk, ondanks recente regelaar, en eentje op de toerental regelaar.

Nu heb ik twee weken terug een msd blaster aangesloten in plaats van de standaard bobine. De kabel van de bobine naar de verdeler kap was een dikke splitfire kabel. Deze pastte aan de verdelerkap zijnde eigenlijk niet zo mooi. Toen ik er eens flink mee op de snelweg reed schokte de motor een aapr keer flink. Ik heb toen de kabel vervangen door de standaard. Schokken was weg. Ik heb toen ook de msd weer weggehaald. Er is een nieuwe originele bobine onderweg.

Kan dit paar keer flink misfiren de storings code op de toerental sensor veroorzaakt hebben? De motor draait rustig stationair, start altijd en trekt prime door zijn toeren heen.

Codes zijn nu gewist en ik zal ze laten lezen voordat er ook maar iets vervangen wordt maar ik zou toch graag weten of iemand ooit deze code heeft gehad als gevolg van een paar flinke misfires.

Dank,

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

thuur

Kan ook een oude code zijn. Wanneer was de keer hiervoor dat je hebt uitgelezen?

Gewoon rijden en kijken of ie terugkomt.


Gr ;)

marc lenssen

Hallo Thuur, ervoor was al lang geleden dat ie was uitgelezen. Alleen het service en lambda lampje zijn een paar weken terug ge reset. Ik wacht wel een tijdje met ook maar iets vervangen en laat dan wel weer eens uitlezen als de lambda weer aangaat. De voorste lambda is pas een paar maanden oud maar is niet van Bosch. Misschien dat deze de iets hogere boost gewoon niet aankan.
Het volgende dingetje dat ik wil verversen is de benzine druk regelaar. Die is nog origineel op192.000 kilometer.

Groet,
Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!