wijzer?

Gestart door Mik, 16-07-2003 09:41:25

Vorige topic - Volgende topic

Mik

Geachte lezers,

Sinds enige tijd ben ik in bezit van een zwarte Volvo V70 T-5 met automaat en sportonderstel. Via de Volvo prikpagina kwam ik laatst per toeval terecht op dit lezenswaardige forum. Vooral het gedeelte over tuning wordt frequent door mij bezocht. Ik merk alleen dat ik er niet bijster veel kennis daarvan heb. Misschien dat jullie als lezers mij wat wijzer kunnen maken en wat adviezen kunnen geven.

Ik heb, vooralsnog althans, besloten mijn T-5 zoveel mogelijk origineel te houden. Ik hoef niet zo extreem hard te rijden, zodat chiptuning niet aan de orde is. Geprikkeld echter door de onderwerpen heb ik ere wel voor gekozen om bilstein veerpoten te laten installeren en daarnaast overweeg ik om EDC remmen met green stuff blokken en stahlflex remslangen erop te gooien (ik wil graan mijn originele velgen houden).

Mijn vraag is of deze wijzigingen ook praktisch zijn. Mijn T-5 moet vooral een reisauto blijven en ik vraag mij af of de Volvo met Bilstein veerpoten niet al te stuiterig zal worden (kotsende kindertjes achterin).

Daarnaast wil ik graag weten of er veel kwaliteitsverschil zit in remslangen. Zo, ja, welke moet ik dan kopen.

Hebben jullie adviezen of ideeen over de voorgenomen aanpassingen of verdere aanpassingen.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Mike

rogier

Ervaringen over bilstein vindt je HIER. Wat betreft die EBC / green stuff combi, goede keuze. Ze brommen echter een beetje, maar ik ervaar dat niet als hinderlijk.