RijVaardig- & Antislip Training meld je nu aan voor 14 spetember lelystad

Gestart door Jeff, 21-04-2008 18:16:00

Vorige topic - Volgende topic

BasV70

Zo, ook maar even mijn reactie.

Echt heel erg leuk om een dagje zo met je auto te stoeien.  :eusa_dance: :eusa_clap: Althans, 's middags was het stoeien, 's morgens was het nog meer een gevecht. Slalommen en stapvoets rond pionnetjes rijden ging nog wel, maar bij de oefening waarbij je 'uit de berm' (in feite een gladde natte plaat) moet sturen had de rooie er geen zin in. Bij de eerste poging ging de kont meteen tegen de krib en een pirouette was het resultaat :eusa_snooty:. De subwooferkist die achterin stond besloot daarbij dat hij aan de andere kant van de laadruimte prettiger stond en stak met een doffe klap over :eusa_silenced:. Terug gezet , spinnetje er omheen, maar bij de volgende bokkesprong vertrok hij weer naar de andere hoek. Volgende keer maar thuis laten, of heel goed vast binden.
Na 7 pogingen was het resultaat 1 geslaagde poging (pure mazzel), 1 half gelukte poging (poortje gemist) en 5 sierlijke pirouettes. Met de titel Dancing Queen maar richting lunch vertrokken.

Na de lunch (tosti met uitzicht op vliegend blik) de noodstop. Eerst zonder en later met uitwijk. Met een gangetje van 60 op een rijtje pionnen af en je noodstop zo kiezen dat je precies voor de pionnen stopt. vervolgens met hetzelfde gangetje op een splitsing af en op het laatste moment links of rechts uitwijken, op aangeven van hippe Led-verlichting. Dat ging al bij al al een stukje beter, al hebben de nodige pionnen toch nog onbedoeld kennis gemaakt met bumper en/of band.

Vervolgens de dynamische rotonde. Een, zeg 3 rijstroken brede rotonde met de middelste rijstrook uitgevoerd in kunststof. Beetje water er over laten lopen en glibberen maar. Doel was onderstuur en overstuur te oefenen. Ik had verwacht dat mijn diesel met z'n zware neus wel onderstuurd de buitenkant van de baan op zou zoeken, maar na een paar rondjes was voornamelijk overstuur mijn deel :eusa_dance:. Alleen met lomp gas geven wilde de neus echt rechtdoor. Nadat de instructeur nog even had laten zien hoe je m.b.v. de handrem en het gas de hele rotonde dwars kon nemen dit maar eens zelf geprobeerd. Dikke pret!  :eusa_dance: ;D 8). Maar na een beetje oefenen was de handrem eigenlijk ook niet meer nodig. Toch wel verbazend dat de kont van de auto zo makkelijk voorbij wil....

Als laatste de oefening met uitwijken en noodstopen op een gladde weg. Precies, weer zo'n kunststof baan met veel water er op. Opdracht was om al noodstop makend een plotseling opduikend of overstekend watergordijn (zie de foto's van Bartus) te ontwijken. Handig dat ABS :evil:. Vernuftige installatie en leuke oefening. En ik had zowaar het idee dat ik controle over de auto had in plaats van pasagier te zijn!! Is het toch nog goed gekomen.

Echt een super leuke en leerzame dag. Joost en Jeff bedankt voor organiseren en de andere deelemers bedankt voor de gezelligheid. Bartus nog bedankt voor de foto's!

8)
Gr.
Bas

JoostG

Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Lindert Bogers

Eindelijk weer een keer achter de comp ?

Ik wil diegene die het heeft georganiseerd bedanken voor de mooie dag, vond het echt geweldig !

Helaas moet ik jullie de foto's even schuldig blijven  ::) , zag dat er een aantal de foto's online hadden gezet (ziet er goed uit).

Taranis

Citaat van: thedoctor op 23-09-2008 20:38:30
Helaas moet ik jullie de foto's even schuldig blijven  ::)

Hoezo dat? Kom op met die foto's ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 23-09-2008 21:55:17

Eens.. jij hebt een paar hele mooie van het eerste gedeelte van de dag. We kunnen niet meer wachten en voelen ons niet compleet :eusa_whistle:

BartusKN

Citaat van: Chris op 23-09-2008 22:09:35

Eens.. jij hebt een paar hele mooie van het eerste gedeelte van de dag. We kunnen niet meer wachten en voelen ons niet compleet :eusa_whistle:

Sja maak mij is blij en plaats jouw foto's, vooral van het gedeelte wat ik niet heb gezien :P

sander100xNiX

Beetje jammer.....gewoon even die foto's online zetten is toch zo gedaan??

Lindert Bogers

JoostG

Hoi roffelaars,

Erg leuke foto's, zeker jammer dat ik het heb moeten missen. Wie weet kunnen we nog eens zoiets doen. Graag gedaan voor de organisatie en de bereidwilligheid. Heb van de meesten de betaling direct gehad, en dat vind ik zeer netjes!. Gelukkig bijna alle betalingen binnen, dus dan kan ik binnenkort ook weer eten :)

gr Joost

Taranis

Citaat van: JoostG op 03-11-2008 15:28:07
Wie weet kunnen we nog eens zoiets doen.

Als er nog een keer een vervolg georganiseerd wordt, doe ik weer mee  :eusa_dance:

Chris

Citaat van: Taranis op 04-11-2008 21:10:48
Citaat van: JoostG op 03-11-2008 15:28:07
Wie weet kunnen we nog eens zoiets doen.

Als er nog een keer een vervolg georganiseerd wordt, doe ik weer mee  :eusa_dance:

Ik ook hoor! Was erg leuk en leerzaam :eusa_clap:

BartusKN

Misschien ik ook met mijn turbo (lees toekomstige turbo) :angel:

Chris

Citaat van: BartusKN op 04-11-2008 21:20:10
Misschien ik ook met mijn turbo (lees toekomstige turbo) :angel:

Wie wil er nou een turbo??? :evil: Ik hou niet van turbo's ::)

ringmaster

Prachtige actiefoto's
de volgende keer wil ik er ook wel bij zijn om een slippertje te maken ;-)

JoostG

Nouja, hier komtie dan. Bij kans een jaar later, dat wel :)
Omdat ik de vraag per PM kreeg wil ik hier best nog eens over nadenken, maar ook graag jullie reactie horen. Ik zal daar wel even een ander topic voor opstarten dan.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35771.0.html