Hoeveel cc injector is dit?

Gestart door mitchelli, 06-01-2008 17:40:48

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 06-01-2008 19:54:51
Citaat van: mitchelli op 06-01-2008 19:08:11
klopt,wilde alleen even weten of het klopt dat het 395cc zijn.Kon het nergens vinden..Foto staat op mn weblog.

ps

Citeere blauw Volvo injectors zijn officieel 395CC bij 380 kpa, zou ongeveer 360 bij 300 pka zijn dan

daarom lijken degene die ik heb beter als ze 395cc bij 300kpa leveren

Waarom?  Je brandstofdruk stijgt bij het stijgen van de turbodruk, dus de opbrengst van de injectors stijgt mee...

Tot welke waarde stijgt ie ?

thuur

Ik denk dat dit wat kort door de bocht is. De brandstofdruk stijgt wel degelijk, want de druk is 3 bar boven de actuele druk in het inlaattraject. De extra brandstof komt echter van de ECU.

Citaat van: Vadis
The function of the turbocharging system is to increase engine output. This is achieved by compressing the intake air in the turbocompressor. The engine management system detects that the cylinder is being charged with a greater quantity of air and responds by injecting more fuel. In other words, the cylinder is charged with a greater quantity of air/fuel mixture than would be induced normally. The pressure developed in the system is known as boost pressure.

Gr ;)

M a r c

Citaat van: thuur op 06-01-2008 20:47:49
Ik denk dat dit wat kort door de bocht is. De brandstofdruk stijgt wel degelijk, want de druk is 3 bar boven de actuele druk in het inlaattraject. De extra brandstof komt echter van de ECU.

Citaat van: Vadis
The function of the turbocharging system is to increase engine output. This is achieved by compressing the intake air in the turbocompressor. The engine management system detects that the cylinder is being charged with a greater quantity of air and responds by injecting more fuel. In other words, the cylinder is charged with a greater quantity of air/fuel mixture than would be induced normally. The pressure developed in the system is known as boost pressure.

Gr ;)

you are missing the point.... doordat de raildruk stijgt gaat ook de capaciteit van de injectors omhoog (aantal cc per uur), dat de ecu alleen die capaciteit benut die nodig is lijkt me logisch  ;) De hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten regelt de ecu door de injectors langer of korter open te zetten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 07-01-2008 20:45:58
you are missing the point.... doordat de raildruk stijgt gaat ook de capaciteit van de injectors omhoog (aantal cc per uur), dat de ecu alleen die capaciteit benut die nodig is lijkt me logisch  ;) De hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten regelt de ecu door de injectors langer of korter open te zetten.

Ik denk dat jij "the point" mist Marc..   :eusa_think:

Met vacuum gaat de raildruk omlaag, met turbodruk omhoog. Als het goed is gaat dit gelijk op met de druk/vacuum in 't inlaatplenum. Het druk verschil over de injector blijft daardoor gelijk. Neus zit immers in 't plenum en de staart in de rail. In theorie zou dat dan de ingestelde basis druk zijn, de waarde die je ziet voordat de motor draait of wanneer je de vacuum slang van de regelaar trekt, bij de 850's is dat 3 bar (300 Kpa).

Bij 1.3 bar turbodruk zou je op de rail dus 3 bar + 1.3 bar = 4.3 bar moeten zien. Het verschil over de injector is dan nog steeds 3 bar.

De opbrengst stijgt dus niet mee.

RonnieDuck

Verhaal van Johann is zeer eenvoudig te controleren door even een brandstofdruk meter te plaatsen. Dan zie je al heel snel dat de brandstof druk mee stijgt met de turbo druk om de werkdruk van 3 bar te behouden.
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

850 T5 Freak

klein opgravingkje,

heb zelf nog een setje lichtblauwe volvo injectoren liggen, deze zijn dus 395cc...als ik het goed lees? zijn deze groot genoeg voor mijn huidige setup? ( de auto moet nog afgesteld gaan worden)

3"dp
19T
Alu IC
R manifold

of zijn de green giants echt een must?

bedankt!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Martijn_B

Als je wat extra "headroom" wilt is groen wel aan te raden ja. Tevens als je de 19T max wilt benutten.

Maar ach, zijn er ook die 18T op 1.3b rijden met witte injectoren.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

M a r c

395cc @ 4 bar zijn de blauwe rated.....

witte en blauwe zijn op 3 bar identiek qua opbrengst

ik zou groene nemen om de 19T goed uit te kunnen nutten en nog wat marge over te houden
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Of de brandstofdruk verhogen, is ook goed voor de atomisatie.

850 T5 Freak

hmm ok,

jammer, had deze nog liggen  ;D scheelt weer wat euro's dacht ik. Maar goed even doorsparen voor de groene dan  ;) bedankt!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica