Defecte pnp switch oorzaak van startprobleem?

Gestart door A3GLT, 07-01-2008 12:04:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darius

No show, only go.

darius

Nou vandaaag laat de mazoutkar me voor het eerst in de steek. Alles gaat netjes branden maar hij wil niet starten.
Lampje knippert niet (pijltje) en wat van de trucen ik ook probeer, nix. Het is wel hhel koud hier. Heb gelezen dat kou het hele pnp zaakje geen goed doet. Toch vreemd dat het het ineens is nadat de motor is losgeweest ?

Evt nog andere zaken die ik zou kunnen checken ?
No show, only go.

thuur

Zie het eerste antwoord in deze thread.


Gr :D

darius

Citaat van: mehn op 07-01-2008 12:26:17
Citaat van: A3GLT op 07-01-2008 12:04:31Kan een defecte pnp-switch een oorzaak zijn van niet willen starten?

In zekere zin wel. De auto start alleen in P en N. Als de auto (door een defecte pnp switch) denkt dat de auto niet in P of N staat dan kun je de auto niet starten. Ik heb hier ook last van gehad en wat bij mij (tijdelijk) hielp was de auto starten terwijl ik de pook een klein beetje van de P naar de R trok. Is een beetje lastig in de praktijk, maar voor noodgevallen is dit wel te doen.

Dus: voet op de rem, met je linker hand de sleutel omdraaien en met je rechter hand de pook tussen P en R zetten.

Als je auto nu wél start weet je iig zeker dat je de pnp switch moet vervangen ;)

Heb ik allemaal geprobeerd.  Begin nu natuurlijk aan andere zaken ook te denken. ( pnp is al besteld) want de vorige keer dat ik pnp problemen had ( met de air) kreeg ik de wagen altijd gestart.
Zal vanavond eens meten of er spanning op de startrelais van de startmotor komt.

Als ik namelijk de pook een beetje heen en weer beweeg gaan. Mijn achteruitrij lichten wel brandenmaar starten , ho maar.

Ben vooral ook benieuwd of de pnp al eerder bij andere dergelijke hardnekkige startproblemen heeftgegeven. Vrijdag 3 uur beezig om hem aan te krijgen. Uiteindelijk vond ik het schuifje op de startrelais een beetje "lam", heb dit vanochtend nog een beetje dichtgeknepen maar nix.
Pijl van automaat knippert ook niet meer na het schoonmaken van vrijdag.

No show, only go.

darius

Idd een combinatie van factoren. Gisteren avond aan het meten geweest , massa probleem. Na het schooonmakken van de massakabel op de startmotor geen start probleem meer.
Hopelijk gaan de schakelproblemen ook tot het verleden behoren met de verse pnp.
No show, only go.