Problemen met het motormanagement S70 2.4i uit 1999

Gestart door KevinV, 07-01-2008 17:16:43

Vorige topic - Volgende topic

KevinV

Hey allemaal,

Ik ben Kevin en woon in Utrecht. Sinds kort eigenaar van een Volvo S70 2.4i uit 1999 (160.000km), maar helaas ging na 100km het motomanagement branden en je raad het al, geen garantie (particulier gekocht) Ik had van tevoren wel een hele tijd proefgereden.

Nu heb ik de auto laten uitlezen bij de plaatselijke dealer (Verkerk Utrecht) en daar kwam de volgende storing uit: Luchttoevoer gering

De auto gedraagt zich prima, rij eigenschappen zijn goed, auto stottert niet en start in een keer. Ik ben na het uitlezen naar mijn normale garage gegaan en we hebben het gaskleppenhuis en dat andere klepje (zit aan de slang vast en volgens de dealer waar die de foutmelding gaf) volledig schoongemaakt. Melding kwam weer terug  :( Ik heb nu zelfs nog een probleem, de auto start goed, maar loopt nu 1000-1100 stationair en als ik aan kom rijden bij een stoplicht en trap mijn koppeling in, loopt die even 1400 toeren stationair en zakt dan terug naar de 1000-1100 toeren. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ben namelijk een beetje bang voor de rekening als ik hem naar de Volvodealer breng voor een dagje excursie  :P

Ik hoop dat jullie als kenners mij een beetje kunnen helpen, kreeg de tip voor dit forum van een bevriende taxichauffeur die al jaren zonder problemen met zijn S70 rijdt. Dat is dan wel de 2.5i, maargoed...

Groetjes,

Kevin

thuur

Hallo Kevin,

Ik vermoed een vacuumlekkage. Controleer alle dunne slangetjes op breuken e.d. door ze vast te pakken en te bewegen.

Luchtfilter is recent vervangen?

Gr ;)

KevinV

Hey,

Vandaag maar weer even naar de dealer gegaan. (Verkerk Leidsche rijn) Prima service, gratis uitgelezen en ik mocht bij de auto blijven zodat ze alles konden uitleggen. Best interressant zo'n computer :P We zagen dat een software update noodzakelijk was en dezelfde storing als vorige keer kwam er weer uitrollen. Motor loopt nu weer normaal 900 toeren en lampje brandt nu al 10 km niet :D Even afwachten...... Weet nu wel welk onderdeel het is, met serienummer en het kost bij de dealer €160,-, goedkoper adres? Hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Kevin

Ludo

Citaat van: KevinV op 08-01-2008 17:01:25
Weet nu wel welk onderdeel het is, met serienummer en het kost bij de dealer €160,-, goedkoper adres?

en welk onderdeel of nummer is het dan. ???

KevinV

Hello,

Was idd wel slim geweest om het onderdeelnummer te vermelden, het nummer is: 1275634. Ben vandaag in de spits dwars door Utrecht gereden en het lampje blijft uit, zou het dan toch opgelost zijn? Normaal ging die na 5 km weer branden. Misschien was het schoonmaken en resetten nu wel wat de auto nodig had. :P Ik hou jullie wel op de hoogte

llinssen

Is dit inderdaad niet de elektronische gasklep? Zeker met dat wisselende toerental?

link naar topic
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

KevinV

Hallo,

Ik denk het wel, het is nu allemaal schoongemaakt en de auto doet het goed. De foutmelding werd gegeven door de gasklep in de vertaking van de luchtslang. Die kost dus €160,-, maar zolang die het doet :P Zelfs de hoofdmonteur van de dealer zei dat. Hebben jullie trouwens enig idee waar zo'n software update voor nodig is? Wat doet dat dan? Kostte me maar €13,- en zo hoefde ik het uitlezen (a €20,-) niet te betalen. :D of waren ze gewoon aardig?

Groetjes,

Kevin

EdWip

Citeer
Citaat van: KevinV op 09-01-2008 19:03:56

De foutmelding werd gegeven door de gasklep in de vertaking van de luchtslang. Die kost dus €160,-, maar zolang die het doet :P Zelfs de hoofdmonteur van de dealer zei dat. Hebben jullie trouwens enig idee waar zo'n software update voor nodig is? Wat doet dat dan? Kostte me maar €13,- en zo hoefde ik het uitlezen (a €20,-) niet te betalen. :D of waren ze gewoon aardig?

Nr is van de luchtklep. Niet de electronische gasklep. Klopt ook beter gezien de prijs.

Waar nieuwe software voor nodig is weet ik ook niet, maar mijn ervaring is dat dealers erg snel zijn met het updaten ervan. Probleem? Updaten! En meestal lost het niks op.

Gr. edwin

thuur

Citaat van: EdWip op 09-01-2008 19:55:59
Waar nieuwe software voor nodig is weet ik ook niet, maar mijn ervaring is dat dealers erg snel zijn met het updaten ervan. Probleem? Updaten! En meestal lost het niks op.

Als het idd de beruchte gasklep is zorgt deze update er voor dat de klep minder vaak beweegt waardoor er minder slijtage en vervuiling optreedt.

Gr ;)