850 T5 2.0 italiaan - auto goed? dealer goed? welke prijs is goed?

Gestart door martijnjm, 07-01-2008 19:50:51

Vorige topic - Volgende topic

martijnjm

Ik heb een 850T5 zien staan met mooie opties.
Dealer is Avanzzi in Hoofddorp; iemand ervaringen met hen?

Kan zelf mijn rijbewijs binnenkort ophalen, maar vandaag heeft een kennis een proefritje met me gedaan. Volgens hem: motor prima. Verder een aantal kleine gebreken aangetroffen, die ze bij avanzzi willen verhelpen binnen gestelde prijs (incl apk)
Verder een kleine verfschade (als eerste auto wil ik dat in eerste instantie nog maar even laten.
Op de teller ag ik 180000 staan, en de wagen is van 1994. Van elders op dit forum heb ik begrepen dat dat bij een italiaan soms nog wel eens flink wil afwijken van werkelijk gereden afstand ... bij nadere inspectie zal ik de boordcomputer eens om raad vragen:)

Mooi is, dat er (aantoonbaar) recentelijk een nieuwe airco in is gegaan- odat daar de komende tijd geen problemen mee te verwachten zijn.

Verder is er best een mooi stel opties aanwezig, waaronder climate control, cd-speler, alarm.

Samenvattend hier mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met avanzzi in Hoofddorp?
- wat vinden jullie een redelijke prijs voor genoemde wagen
   1) in het geval de gestelde 180000 km klopt
   2) indien het 100000 meer blijkt
   3) als het 200000 meer blijkt

Hoop dat jullie reacties mijn beeld wat kunnen verscherpen:)
Dank!

Scooby Doo

Wat vragen ze er nog voor?  ???

Als eerste auto een T-5  :o

Grtz.
Puppy Power!!!

-D©©©L-

Leuke wagen, leuke prijs.

Jammer om tegen een boom/paaltje te parkeren. Zeg nou niet meteen: "dat is lullig om te zeggen". Tijdens je rijlessen leer je de regels. Als je alle seizoenen twee keer meegemaakt hebt op de weg kan je redelijk inschatten of je een beetje kan autorijden. Wees voorzichtig met zoveel vermogen en weinig rijervaring. 

RRRRR_Ramon

Citaat van: -D©©©L- op 07-01-2008 20:00:54

Jammer om tegen een boom/paaltje te parkeren. Zeg nou niet meteen: "dat is lullig om te zeggen". Tijdens je rijlessen leer je de regels. Als je alle seizoenen twee keer meegemaakt hebt op de weg kan je redelijk inschatten of je een beetje kan autorijden. Wees voorzichtig met zoveel vermogen en weinig rijervaring. 

Als je hem al op je eigen naam verzekerd krijgt........
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

martijnjm

Ik vind het niet lullig als je dat zegt hoor:)
Maar, als meer ervaren bestuurder, kun je me misschien vertellen wat dat zo gevaarlijk kan maken?  (ik heb er niet zo'n zicht op)
Ervan uit gaande dat ik een erg rustige jongen ben, die van plan is rustig te rijden. Voorzichtig van aard zeg maar:)

-D©©©L-

Citaat van: martijnjm op 07-01-2008 20:12:07

Ik vind het niet lullig als je dat zegt hoor:)
Maar, als meer ervaren bestuurder, kun je me misschien vertellen wat dat zo gevaarlijk kan maken?  (ik heb er niet zo'n zicht op)
Ervan uit gaande dat ik een erg rustige jongen ben, die van plan is rustig te rijden. Voorzichtig van aard zeg maar:)
Dat zijn de meeste beginnende bestuurders van plan als ze net gelest hebben. No offence.  ;)
Als je echt meent dan je die rijstijl wilt gaan hanteren, dan kan ik je enkel adviseren om eerst eens in een niet geblazen 850 te gaan (proef) rijden. 140 of 170 pk is nog altijd meer dan de gemiddelde wagen op de nederlandse wegen. Ik denk dat menig T5 rijder hier kan beamen dat ze het gevoel van "hij gaat er met me vandoor" wel kennen. Als er een matig onderstel (=versleten) onder zit, dan heb je dat bij elke keer doortrappen. 

Heb je al een idee wat je aan verzekeringspremie mag gaan afdragen ?

S. Brouwer

Citaat van: RRRRR_Ramon op 07-01-2008 20:04:52

Als je hem al op je eigen naam verzekerd krijgt........

Hangt van de verzekerings maatschappij af, ik kon mijn t-5 zonder vorig jaar zonder problemen verzekeren (toen 20jr). Maar de gene die mijn 850 10v overnam (23jr) kon deze pas na veel moeite bij zijn verzekering onderbrengen omdat hij teveel pk's zou hebben voor iemand van zijn leeftijd.

Emiel

Dat idee had ik ook toen ik begon met de T-5, rij wel rustig. Na bijna 3 jaar T-5 rijden weet ik dat wat voor mij rustig rijden is, voor de medeweggebruikers absoluut niet zo overkomt.

Een T-5, ook heeft ie maar 211pk is voor een beginnende bestuurder een hele snelle auto (en zeker listig).

Verzekeren is tegenwoordig het probleem niet meer.

edenmartina

martijnjm

Hmm.. tja ik ben wel aangetrokken door de prijs, die voor dit type laag overkomt op mij.

Maar stel dat de teller er twee ton naast zit-> er blijkt 380000 km in gereden te zijn- afgezien van dat het voor mij beter is een paar nachtjes extra erover te slapen, wat zou je dan denken dat deze auto IN DAT GEVAL waard is?

Ludo

Citaat van: martijnjm op 07-01-2008 20:37:14
Hmm.. tja ik ben wel aangetrokken door de prijs, die voor dit type laag overkomt op mij.

aankopen is 1.
onderhouden is 2.
een niet onbelangrijk gegeven.

Philip850

Citaat van: Emiel op 07-01-2008 20:25:30
Dat idee had ik ook toen ik begon met de T-5, rij wel rustig. Na bijna 3 jaar T-5 rijden weet ik dat wat voor mij rustig rijden is, voor de medeweggebruikers absoluut niet zo overkomt.

Een T-5, ook heeft ie maar 211pk is voor een beginnende bestuurder een hele snelle auto (en zeker listig).

Verzekeren is tegenwoordig het probleem niet meer.

Ga maar eens proberen een auto met zoveel kw te verzekeren als je 18 bent zonder rij-ervaring en schadevrije jaren. Gaat zo makklijk niet hoor!
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Turbo-Geek

Ben het ook met Ludo eens.
Je kan leeglopen op een dergelijke auto, zeker als je jong bent en de prioriteiten toch vaak bij andere zaken liggen dan alleen een goed onderhouden Volvo.
Kan niet in andermans knip kijken maar ik zou het als eerste auto niet aanraden.
Heb al meerdere gezien die zich verslikte in zoiets en met name bij verkoop schrikken wat ze nog beuren voor hun 'troetelkind'

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------