welke velg wel, welke niet voor de winterbanden?

Gestart door OnzenO, 07-01-2008 20:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnzenO

Beste experts,

Ik ben sinds afgelopen weekend toegetreden tot de club van "roffeleigenaars" en heb dus al enkele dagen een glimlach op mijn gezicht (1993 850 GLT 20v AUT en ziet er uit als (bijna) nieuw). Ik heb direct mijn eerste vraag.
Ik ga een set nieuwe winterbanden met velg overnemen voor een "vriendenprijsje", maar wil weten of deze ook gaat passen.
Het zijn 5-gaats velgen van een V70 of s80, maat 195/65/15. De eigenaar durft niet te zeggen of het 5x108 afmeting is, maar alleen dat ze niet onder een v40 passen!!
Wie kan mij informatie geven (of verwijzen naar een oudere discussie).

Thanx!
OnzenO

thuur

Alle echte Volvo's hebben 5x108, met een korte uitzondering voor de '91-'93 850. Die heeft 4x108 ;)

Ik denk dat ze wel passen, al zul je even naar de ET waarde moeten vragen, of minstens hier het bouwjaar van de V70/S80 vermelden.


Welkom op het forum! Stel jezelf en de auto even voor in het Wie ben ik? board.


Gr 8)

OnzenO

Het betreft een V70 eind '90. Althans daar waren ze voor bestemd.

Ik zal me spoedig voorstellen met foto!

Thanx! voor je reactie.

A3GLT

Als jouw 850 5 gaats velgen heeft, gaat het passen. Op deze link kun je zien welke velgen de zelfde maat hebben als de 850.

De banden zijn officieel iets te hoog, maar dat lijkt mij geen probleem. Je hebt hooguit iets van 5 km afwijking op je snelheidsmeter als je 100 rijdt. (geeft dan te weinig aan)

groetjes
Adri

FGG

Het is even de vraag of jou 93-er 4-gaats of 5-gaats velgen heeft, het zou zomaar 4 gaats kunnen zijn, zoals Thuur al aangaf. Als 't 5-gaats is dan gaan ze wel passen.

V.w.b. de hoogte: ik had 205/65 winterbanden en dat kon net. Dus 195/65 moet dan kunnen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: