Overal verkeerde olie

Gestart door Gunnar, 08-01-2008 17:04:15

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Ok, heeft niets te maken met een volvo, maar wou toch even laten weten dat je bij het kopen van een auto beter  de vloeistoffen nakijkt.

Ik had een visuele inspectie gedaan van mijn supra toen ik hem kocht, beetje zweet onder het blok, maar viel op zich mee.

Heb ondertussen alles aan defecten etc opgelijst en was begonnen aan het stap voor stap oplossen en daarvoor ging de wagen nogmaals op de brug.

Tjonge, er hing nu toch wel veel olie onder de auto, samen met mijn oom gezocht naar de plaats van het lek en we kwamen vooral uit bij de pomp van het servostuur.

Mijn oom ging het niveau even controlleren en riep verbaasd dat er doorschijnende olie inzat, niets rood te bespeuren, terwijl er eigenlijk dexron atf in moet zittten.....
Ai.... zou er nog ergens verkeerde olie inzitten?

Een staaltje van de automaatbak genomen, bruine olie die ruikt naar gewone versnellingsbakolie, ook al de verkeerde dus.

Van het diferentieel hebben we niets afgetapt maar dat zal ook al niet zo best zijn waarschijnlijk.

Dus, morgen heel de boel spoelen en vervangen, daarna lekstop in stuurbekrachtiging en dan hopen dat de pomp geen revisie nodig heeft.

Tja, wat heb ik hier nu uit geleerd? 4 uur in de wagen zitten is geen excuus om bij aankoop kleine controles over te slaan. Vooral aan de vloeistoffen  ruiken en in het licht naar de kleur kijken.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

joebar

niet alle ATF is rood hoor, wij gebruiken in onze FOID-koppelingen ook gewoon een geel/blanke olie (of eigenlijk vloeistof)