Reset na vervanging lmm

Gestart door mr.ovlov, 09-01-2008 20:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

#15
Citaat van: Ludo op 09-01-2008 22:08:00
Citaat van: razorx op 09-01-2008 21:50:43
Sterker nog: in de manual van mijn oude Mondeo werdt er zelfs gewag van gemaakt.
Of is het gewach?

waar staat er in de volvo manuals iets over?.
ik blijf het vreemd vinden, er zit geen logica in.

Ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt.
Als je er goed over nadenkt een heel goede vraag.

Ik denk dat jij denkt, regel dat systeem maar bij aan de huidige omstandigheden en wel nu.

Ik vermoed dat dit op zich beter zou zijn als je het echt perfect doet.

Maar stel je voor: Een van de bougies heeft gewoon een slechte dag, pareltjes klontertjes weet ik veel wat.

Moet dan je hele systeem dat onmiddelijk kunnen corrigeren?
En hoe kan het systeem weten dat het daaraan ligt?

Een plotselinge temperatuurwisseling, onmiddelijk corrigeren?
Of wachten omdat de wind net uit een andere hoek kwam.

Het werkt eigenlijk vergelijkbaar met een geavanceerde b.v. Honywell thermostaat in huis.

Het leert van de omstandigheden en de wensen van de gebruiker.

En dat heeft even kilometers/tijd nodig.

Maar ieder systeem, iedere auto, en ook de omstandigheden zijn verschillend.

In het ideale geval zou zo'n systeem onmiddelijk kunnen bijregelen, maar het heeft in fijte niet genoeg input parameters om dat te doen.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.

Ben bang dat een niet nader genoemd persoon het wat korter kan zeggen. ;D

Ik vul mijn bericht toch wat aan:

Een regelsysteem met een terugkoppelling, zeker met meerdere inputs, kan je over het algemeen beter langzamer laten werken dan panische correctie over correctie.

Vooral waar je in feite niet alle nodige informatie hebt.

Maar ben ook heel benieuwd naar wat Thuur zegt, die heeft vandaag of morgen een heel mooi boek binnen!

thuur

Op basis van de lambdagegevens wordt onmiddelijk bijgestuurd. Dat kan zelfs per injectiepuls per cilinder, zo snel. Maar dit is echt een last-minute aanpassing. Je begeeft je al in een veld met onstekingvervroeging en injectietijden op basis van de historie en andere actuele gegevens (toerental, LMM, gasklep, ...).

Dit alles in deellast, in vollast wordt weer een standaardmap aangesproken.


Gr 8)

razorx

Kunnen wij jou hersenen niet gewoon direct op het forum aansluiten?

Scheelt een hoop moeite voor je.

Misschien is het een goed idee naar andere fora te kijken hoe zij met FAq's omgaan.

Ik zie zoveel fori waar een niet voor de gewone gebruiker wijzigbaar gebied is waarin geaccepteerde kennis wordt gedeeld.

Maar ja het is zo een rotklus voor  de beheerder om het e.e.a. om te zetten....