Immobilizer eruit halen met draaiende moter?

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 10-01-2008 15:14:47

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Ik wil van mijn immobilizer af omdat ie kuren heeft.
Dat schijnt er lastig te zijn.
Maar (waarschijnlijk denk ik te simpel) zou je hem na een succesvolle start er niet zo uit kunnen rukken/ draden doorknippen ?
Bedoel dan geeft ie geen signaal meer naar de brandstof toevoer en krijgt ie bij een nieuwe start ook geen signaal meer toch????

-D©©©L-

Zou je kunnen vermelden wat voor immobilizer er in zit ?

Estate 2.3 Turbo

Het is een originele volvo met een zwart codesleuteltje dat je vervolgens voor de start in de ontvanger moet steken (brand een LED)
Heb de originele handleiding erbij en daar is alleen sprake van VOLVO Immobilizer

Turbo-Geek

Citeerzou je hem na een succesvolle start er niet zo uit kunnen rukken/ draden doorknippen ?

Wat denk je zelf ? Denk je niet dat het circuit dan onderbroken blijft en je dus helemaal niet meer kan starten ...

Natuurlijk kan je hem gewoon verwijderen, maar dan moet je wel weten hoe het loopt en de onderbrekingsdraden door verbinden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Estate 2.3 Turbo

Volgens mij geeft ie alleen de brandstof toevoer vrij bij het starten
Eenmaal gestart geeft ie geen signaal meer
Dat ie te verwijderen is lijkt me duidelijk maar doordat je moet weten hoe het loopt wordt het een  klus

thuur

Gewoon alle draden nalopen en waar ze de originele draden 'raken' zorgen dat alles weer origineel wordt. Is wel te doen op een zaterdagmiddag ;)

Gr 8)

EVV

Een collega van mij heeft zijn immobilizer uitgeschakeld (overgens niet van een Volvo) dmv een paar ty-raps om de relais van de immobilizer te binden. In m'n Fiat had ik ook een startblokering laten zetten, die schakelde ook dmv een relais, dat was duidelijk hoorbaar. Misschien werkt die van jouw ook zo? Dan hoef je niet te gaan knippen in draaden, even zoeken naar de relais en deze buiten spel zetten.

Emiel

Gewoon doen zolas thuur omschrijft. Dit Immobilizer type is een makkie.

Estate 2.3 Turbo

En waar lopen de draden over het algemeen heen?
Kan hem vanaf de LED volgen tot in/achter de stuurkolom verder nog niets opengehaald

Turbo-Geek

CiteerEen collega van mij heeft zijn immobilizer uitgeschakeld (overgens niet van een Volvo) dmv een paar ty-raps om de relais van de immobilizer te binden

En dan ? Een relais is tegenwoordig gewoon van kunstof en binnenin gebeurt het allemaal. Een paar Tie-wraps eromheen zullen niks doen.

mehn

Citaat van: Turbo-Geek op 11-01-2008 15:54:05
CiteerEen collega van mij heeft zijn immobilizer uitgeschakeld (overgens niet van een Volvo) dmv een paar ty-raps om de relais van de immobilizer te binden

En dan ? Een relais is tegenwoordig gewoon van kunstof en binnenin gebeurt het allemaal. Een paar Tie-wraps eromheen zullen niks doen.

Ik hoop toch dat je door hebt dat de tie wrap binnen in het relais zit en de beide polen tegen elkaar houdt?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

CiteerIk hoop toch dat je door hebt dat de tie wrap binnen in het relais zit en de beide polen tegen elkaar houdt?

Nou, eerlijk gezegt wilde ik niet eens aan zo'n trieste oplossing denken .......  :eusa_hand: :eusa_hand: :eusa_hand: :eusa_hand: :eusa_hand:

EVV

Citaat van: Turbo-Geek op 11-01-2008 16:23:06
CiteerIk hoop toch dat je door hebt dat de tie wrap binnen in het relais zit en de beide polen tegen elkaar houdt?

Nou, eerlijk gezegt wilde ik niet eens aan zo'n trieste oplossing denken .......  :eusa_hand: :eusa_hand: :eusa_hand: :eusa_hand: :eusa_hand:
Dat is inderdaad zoals mijn collega het gedaan heeft. Ikzelf zou denk ik het relais eruit halen en de schakel contacten in het voetje doorverbinden.

Ludo

Citaat van: EVV op 11-01-2008 16:33:29
Ikzelf zou denk ik het relais eruit halen en de schakel contacten in het voetje doorverbinden.

ik niet, ik zou gewoon zorgen dat die immobilizer fatsoenlijk werkt zoals het hoort...  ;)

Raoul

Eruit met die bende! Ja, sorry, maar het komt de betrouwbaarheid echt niet ten goede!

Werkwijze: Zoek het relaiskastje (bij alarm tikkend geluid)
Trek alle stekkers los. Gooi het kastje over je hoofd zo ver mogelijk.
Zoek vervolgens de onderbrekingen, dus niet de aftakkingen in de originele bedrading. Meestal zie je een gekleurde draad die overgaat in een zwarte niet originele draad. Dat is een onderbreking, en de bedoeling is om de andere gekleurde draad die een zelfde onderbreking heeft weer origineel (af-fabriek) te verbinden. Dus, zwart losknippen en bijv wit weer met wit verbinden. Vaak liggen de uiteinden vlak bij elkaar. Meestal is er sprake van 2 onderbrekingen, startmotor en benzinepomp.

De kwaliteit van de diverse alarm-en startonderbrekers is vaak niet de originele Volvo-kwaliteit. Vandaar dat er vaak storingen door ontstaan. Soms door onvakkundige inbouw (max 8 A per onderbreking),of slechte verbindingen. Vaak verbranden de relais in de unit. Bij Gemini kun je heel simpel de zwarte draden achter op de unit (stekker met 4 zwarte draden) doorverbinden.