versnelling kraakt

Gestart door guido27, 10-01-2008 23:01:21

Vorige topic - Volgende topic

guido27

ben juist mijn eeste 850 gaan halen maar nu blijkt de versnelling te kraken van 3 naar 4 of van 5 naar 4 is dit een gekend probleem
voor de rest schakelt hij heel soepel
hij heeft maar 130 000 km dus dat zou het dus niet mogen zijn
hij is in belgie gekeurd met carpas en de km zijn bij gehouden vanaf 2001
wat hij voordien heeft gedaan weet ik niet
onderhoudsboekje is eenmaal ingevuld had toen na 10 maanden 7500 km

vele groetjes guido

Ludo

gekeurd met carpas?.
staat de kilometerstanden dan vanaf 2001 daarop. ???

carpas is toch nog niet zo lang.
niet dat dat enig nut heeft... maar die heb ik pas in 2007 voor de 1é keer ontvangen.

guido27

als je een auto koopt moet deze gekeurd zijn met carpass dan wordt deze extra gecontroleerd op de algemene staat van het voertuig en worden alle gegevens die ze over dat voertuig hebben op de carrpass geplaatst dus elke keer dat de wagen de keuring passeert worden deze opgeslaan en dit vanaf 2001
dit is wel in belgie
weet niet hoe het zit in andere landen

guido27

dit is inderdaad pas vanaf vorig jaar ingevoerd

Ludo

Citaat van: guido27 op 10-01-2008 23:26:46
dit is wel in belgie 

ja daar zit ik ook.  ;D
maar carpass is net alle andere middelen zoals onderhoudsboekjes e.d. waardeloos.

van welk jaar is deze 850?.
is de kilometerstand gecontroleerd?.
tot '95 zit er een OBD kastje op waarmee je de kilometerstand zelf kan uitlezen.
'96 kan enkel bij de dealers.

guido27

is geleverd op29-09-95
waar vindt ik dat kastje

Ludo

lees hier maar eens: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15927.0
op pagina 2 staat (in blauwe tekst) hoe je de km stand kan uitlezen.

guido27

ok zal dat morgen eens proberen en wat denk je van het gekraak je voelt echt dat de tanden elkaar raken

Ludo

:eusa_think:
koppelingcilinder kaduuk?.
synchromesch ringen?.

guido27

heb geprobeerd obd uit te lezen dit gaat dus niet zitten geen pinnetjes op nr 1 en 2
ben dan naar keuring in rotselaar gereden daar ik daar wat volk ken hebben we alle gegevens uitgelezen dus op welke nr platen hij heeft gestaan waarvoor hij is afgekeurd geweest enz hij had bij zijn eerste keuring na 4 jaar dus 42000 km en is tot zijn negen jaar bij zelfde eigenaar geweest en km stand is elk jaar hetzelfde aantal opgeschoven dus van de km ben ik heel zeker
en het gekraak is hoogst waarschijnlijk een synchromesch ring
wie weet wat de beste oplossing is andere boite of ring laten vervangen

groetjes guido

Ludo

Citaat van: guido27 op 11-01-2008 14:37:40
heb geprobeerd obd uit te lezen dit gaat dus niet zitten geen pinnetjes op nr 1 en 2
op nr 2 moet er zekers een aansluiting zijn.
1 kan wel zonder zijn, is nl voor een automatische versnellingsbak.
maar om de km stand uit te lezen moet je op nr 7 zijn.  ;)

Citaat van: guido27 op 11-01-2008 14:37:40
ben dan naar keuring in rotselaar gereden daar ik daar wat volk ken hebben we alle gegevens uitgelezen
zijn dat de km standen die ze ieder jaar noteren?.
dat is zoals ik hierboven al schreef, waardeloos.
als ik 50.000km per jaar doe, en ik draai de klok 40.000 terug voor ik naar de keuring ga, heb ik na 10 jaar een auto met maar 100.000km op de klok volgens de keuring :eusa_dance: , maar in werkelijkheid heeft ie toch 500.000km gedraaid.  ::)

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 11-01-2008 18:55:19
zijn dat de km standen die ze ieder jaar noteren?.
dat is zoals ik hierboven al schreef, waardeloos.
als ik 50.000km per jaar doe, en ik draai de klok 40.000 terug voor ik naar de keuring ga, heb ik na 10 jaar een auto met maar 100.000km op de klok volgens de keuring :eusa_dance: , maar in werkelijkheid heeft ie toch 500.000km gedraaid.  ::)

Ja, maar een partukulier zal dat niet snel doen...  eerder de handelaar die een auto met hoge km-stand binnen krijgt en en dan in één keer een heel stuk terugdraait... en dan is het wel interessant.  Je kan als je zo iemand kent ook zien waarvoor hij is afgekeurd enz.
Best wel nuttig dus.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

guido27

zoals Benc70es al zei denk niet dat partikulier na vier jaar zijn km stand van zijn nieuw gekochte wagen gaat terug draaien voor eerste keuring en vervolgengs elk jaar voor de keuring terug laten draaien denk niet dat men zich daar mee bezig gaat houden
weet wel dat hij 3 maal is afgekeurd 1 keer voor de remmen 1keer schokdempers in 2004 en een maal voor uitlaat gassen
toch leuk want deze info staat niet op carpass

heb ondertussen andere boite gevonden
nog juist plaatsen en we zien wel verder

groetjes guido

Ludo

nee okee, men doet het niet zo snel.
ik wou ook alleen maar zeggen dat een carpass geen enkele garantie is....  alles is te omzeilen als je dat wil.

Citaat van: guido27 op 11-01-2008 21:21:55
heb ondertussen andere boite gevonden
nog juist plaatsen en we zien wel verder

en hoe weet je of die bak goed is?.
was het niet beter(koop) geweest om de synchromesch ringen gewoon te vervangen?.
de bak moet er nu toch ook onderuit.

Scooby Doo

Denk dat synchromesh-ringen vervangen iets van een 500-600 Euro kost (alle versnellingen incl. werk). Voor een occasie bakje durven ze ook zo'n prijzen vragen. :o

Ik had ook gegaan voor de synchromesh-ringen (of moest de bak zelf kunnen testen onder de donor-auto (en veel goedkoper zijn).

Puppy Power!!!