even voorstellen: niborit met zijn 850 t5 estate

Gestart door niborit, 11-01-2008 16:53:29

Vorige topic - Volgende topic

niborit

Hoi, ik ben al wat langer bezig op dit forum hier, om wat informatie in te winnen, maar sinds vandaag hoor ik er dan ook echt bij. ;D :eusa_clap:
Heb een 850 t5 estate gekocht uit 96 met kenteken 17-pg-dr.
De mensen die hier al wat langer actief zijn en bovendien gezegend met een fotografisch geheugen, zullen dit kenteken herkennen van forumlid gixxer, die zich hier ook destijds voorgesteld heeft, met foto's.
Kom van een subaru impreza 1.6 awd af, en deze wagen is van een heel ander kaliber.
Het brandstofverbruik trouwens ook, maar dat zal deels wel komen omdat ik hem ben wezen "uitproberen".
Het enige wat mij opviel is dat mijn turbodrukmeter in het midden vaststaat, misschien zit er een stekkertje los?
Verder moet er nog een radio in, dit moet er natuurlijk een worden die bij het interieur past.
Al met al zal ik hier veel te vinden zijn om informatie op te doen hier. Heeft iemand trouwens een linkje voor de handleiding van de 850 t5 uit 96? Kan hem wel vinden van 95, maar tot dusver niet uit 96.

Groeten,Robin

Turbobiker

Welkom Robin.

Bedoel je dat je met de Subaru zuiniger reed? :o

Turbodrukmeter? Je bent vast aan een chippie toe, dat verhelpt veel 'problemen' ;)

En verwijzen naar een ander topic voor je foto telt hier niet ::)
De Tussenpaus

Estate 2.3 Turbo

Gefeliciteerd met je aanwinst!
De turbodruk meter hoort in het midden omhoog te staan.
Na starten hoort ie iets naar links te vallen en van daar uit weer uit te slaan nagelang je het gaspedaal intrapt.
Maar contact uit is turbometer op 12 uur.
Als ie echt niet beweegt kan dat ook duiden op een losse turboslang.

niborit

Subaru is wel iets zuiniger ja.
Hoe bedoel je, chip verhelpt veel problemen? Heeft toch niets met dat metertje te maken?
Zal van de week proberen wat foto's te maken ;D

niborit

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 11-01-2008 17:06:57
Na starten hoort ie iets naar links te vallen en van daar uit weer uit te slaan nagelang je het gaspedaal intrapt.
Als ie echt niet beweegt kan dat ook duiden op een losse turboslang.
Waar kan ik zien of die turboslang loszit?

Turbobiker

Citaat van: niborit op 11-01-2008 17:07:30
Subaru is wel iets zuiniger ja.

Veel zuinger dan 1 op 10 is me met een Impreza 1.6 nooit gelukt... En 1 op 10 haal ik met de T-5 ook nog wel (eens).

Citaat van: niborit op 11-01-2008 17:07:30
Hoe bedoel je, chip verhelpt veel problemen? Heeft toch niets met dat metertje te maken?

Als je metertje echt in het midden staat klopt er inderdaad iets niet, moet uitslaan tot het midden van het witte gedeelte. Maar met een chip - en dus hogere turbodruk - slaat de wijzer het metertje uit ;)
De Tussenpaus

R.Bijl

Ha naamgenoot,welkom hier

suc6 en veel plezier met je roffel  :eusa_clap:

grt
Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

reneetje

Als ie echt niet beweegt kan dat ook duiden op een losse turbovaccuumslang.

Meestal bij de accu zit er een vaccuum slangetje los, gewoon de slangetjes nalopen en vooral waar ie overgaaat van hard plastic naar zacht plastic :-*
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Chris

Welkom hier! Veel plezier van je T-5.

Groet

niborit

Citaat van: reneetje op 11-01-2008 18:35:12
Als ie echt niet beweegt kan dat ook duiden op een losse turbovaccuumslang.

Meestal bij de accu zit er een vaccuum slangetje los, gewoon de slangetjes nalopen en vooral waar ie overgaaat van hard plastic naar zacht plastic :-*
Je hebt gelijk! slangetjes nagelopen en er liep er eentje langs de accu die loszat! Werkt perfect nu.
Bedankt voor de tip.
Er is een nieuwe accu ingegaan toen ik hem kreeg, waarschijnlijk is ie bij het verwisselen losgeschoten.

Wout309t

Nu dat slangetje wel vastzit zal hij ook wel weer een stukkie sneller zijn..... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

niborit

Citaat van: Wout309t op 12-01-2008 16:16:23
Nu dat slangetje wel vastzit zal hij ook wel weer een stukkie sneller zijn..... ;)

Vandaag voor het eerst echt het gas opengetrapt.Niet normaal meer, en dat geluid als die turbo inkomt!
Zowel mijn broer (ex-impreza 555 rijder) als een vriend van ons (huidig wrx-rijder) waren onder de indruk.
Allemaal knikkende knieen bij het uitstappen van de adrenaline....
Ik moet mezelf gaan leren inhouden in ieder geval, anders heb ik een chauffeur nodig als mijn rijbewijs ingenomen wordt.
Tot nog toe is alles ver boven verwachting.