ABS gerestureerd- motor niet meer lopen

Gestart door barrel, 15-01-2008 20:54:32

Vorige topic - Volgende topic

barrel

Ik ben er geloof ik wel uit. Is de stekker en de kabelboom van de LMM te vervangen zonder te veel demontage?
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...

thuur

Denk je dat de kabel gebroken is dan?

Anders even nalopen waar het euvel zit en ter plekke herstellen met fatsoenlijk soldeer, kripkousen en beschermtule.

Gr ;)

barrel

Thuur, het zat met een ty-rip dubbelgeklemt bij de stekker.

thuur

Citaat van: barrel op 16-01-2008 22:36:25

Dat is een officiele Volvo modificatie omdat de stekkers wel eens slecht contact kunnen maken. Zonder tie wrap hangen ze te los (speling).

Gr ;)

razorx

Citaat van: thuur op 16-01-2008 22:38:05
Citaat van: barrel op 16-01-2008 22:36:25

Dat is een officiele Volvo modificatie omdat de stekkers wel eens slecht contact kunnen maken. Zonder tie wrap hangen ze te los (speling).

Gr ;)
Omdat je toch een schier oneindige kennis hebt, geldt dit ook voor de MAP's i.p.v. de MAf's?.

Heb er we over gelezen m.b.t. de MAF.
Maar over de MAP niet, op leid ik nu te veel af?

thuur

barrel

Heren, Hartelijk dank voor jullie reacties. Om dit verhaal en topic af te sluiten het volgende. Ik kwam er niet uit en er moest iets snel gedaan worden, dus de auto naar de Volvo dealer gebracht met vermelding van het hele verhaal en dat er eigenlijk alleen naar de LMM en de omgeving gekeken moest worden. LMM werd vervangen, zonder resultaat en weer de oude teruggezet. Zonder dat ze naar mijn, en jullie, verhaal hebben geluisterd, hebben zij alles doorgemeten en tot de slotsom gekomen dat de ECU het begeven heeft. Reparatie van €800. Dit heeft 3 dagen geduurd. Toen aan de hoofdmonteur nogmaals het verhaal verteld van de ABS enz. Hij gaf toe dat dit niet de oorzaak kon zijn en ging toen verder kijken. Na 10 min de oplossing. één van de turbo slangetjes zat niet geheel vast en iets scheef en gaf valse lucht. Het siste niet! Anders waren Martijn (ABS man) en ik er wel sneller achter gekomen. De Roffel heeft toen 3 dagen in de garage gestaan en ik was dus enorm nieuwsgierig naar de rekening. Totaal was dit € 22.70. Waarom zo laag? Zij gaven toe dat zij beter en eerder naar mijn verhaal hadden moeten luisteren. Tot slotte wil ik jullie bedanken voor de adviezen en vooral Martijn voor zijn uitstekende ABS reparatie (voor maar €50) en zijn nimmer aflatende hulp. Hulde voor een mede forum lid. :eusa_clap: