Slechte Koud Start

Gestart door Jort, 11-07-2004 18:23:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kyro

Citaat van: Ludo op 10-11-2007 13:48:24
nee er is geen andere stekker, deze moet je hebben.
je moet wel eerst de - kabel van de accu halen als je hem losmaakt. (volgens Vadis)

kijk !  weer wat geleerd :D

heb 't nu niet, maar m,n vorige had dit probleempje ook af en toe !

weet nu waar ik moet zoeken, mocht 't zich voor doen ;)

J. Hoeksema

Citaat van: Ludo op 10-11-2007 13:48:24
nee er is geen andere stekker, deze moet je hebben.
je moet wel eerst de - kabel van de accu halen als je hem losmaakt. (volgens Vadis)

Bedank Ludo, als het weer een beetje beter is ga ik aan de slag :eusa_dance:

Emiel

Volgens Emiel hoeft dat niet. Zolang je het contact uitlaat is er niks aan de hand.

thuur

Citaat van: Emiel op 10-11-2007 14:58:38
Volgens Emiel hoeft dat niet. Zolang je het contact uitlaat is er niks aan de hand.

Thuur is het daar wel mee eens.


Gr 8)

Ludo

Citaat van: thuur op 10-11-2007 17:07:43
Citaat van: Emiel op 10-11-2007 14:58:38
Volgens Emiel hoeft dat niet. Zolang je het contact uitlaat is er niks aan de hand.

Thuur is het daar wel mee eens.


Gr 8)

tja, ik doe dat ook nooit, maar je krijgt hier altijd discussies dat dat moet...

;D

Rammel

Citaat van: Jort op 11-07-2004 18:23:24
Hallo,

Ik heb een Volvo 850 T-5R uit 1994. Sinds geruime tijd heb ik last van een onregelmatig lopende motor bij koud start. Als ik de motor een paar seconden op 2000 toeren zet is het over. De rest van de dag heb ik er dan ook geen last meer van. Het is dus puur bij de koude start. Het lijkt dan net of de motor wil afslaan.
Weet iemand waar ik het moet zoeken. Het stationair regelunit is al vervangen en het gasklephuis is al schoon gemaakt.

Bedankt. Groetjes,

Jort.


Beste Jort,

Ik rij een volvo 850 2.5i-20v, bouwjaar 1995 en ik ervaar met deze auto precies het probleem zoals jij het omschrijft: Als het koud (en/of vochtig is) bij de eerste keer starten (meestal smorgens), gedurende een korte tijd een (zeer) onregelmatig toerental. De auto lijkt dit zelf te corrigeren en na 5 of 7x schommelen loopt de auto redelijk goed stationair. Als ik dan ga rijden moet ik wel oppassen als ik (bij kruispunten oid) op de rem en koppeling trap, valt het toerental naar beneden en dreigt de auto zelfs af te slaan (wat soms ook gebeurd). Na enkele minuten op de weg, is de motor warm en treed het probleem niet meer op. Savonds, na een dag werken, is de auto in de koude maanden kennelijk weer koud genoeg om bovenstaande te herhalen. Ook hier na enkele minuten is de motor warm en heb ik er geen last meer van. Als de auto eenmaal warm is en later op de dag (na enkele uren bijv.) weer gestart wordt, is het probleem niet aanwezig en start de auto perfect. In de zomermaanden treedt het probleem nauwelijks op. Tot ik deze trace las, dacht ik zelf (als complete leek overigens) dat dit met koude, vocht en misschien wel defecte pakkingen of andere zaken.

Ook ik heb al bougies, bougiekabels en verdeelkap laten vervangen, helaas zonder resultaat. De garage welke mijn auto onderhoudt lijkt ook niet te weten wat er nog meer zou kunnen spelen. Ik zie dat het dus aan nog veel meer zaken kan liggen. Het is inmiddels enige tijd geleden dat je hier geschreven hebt. Ik hoop dat je inmiddels de oplossing gevonden hebt. Helaas heb ik deze nog niet zien staan op het forum.. (tenminste, ik hoop dat er een oplossing is.. :(     

Graag hoor ik van een ieder die dit verhaal herkent, danwel er een oplossing voor heeft gevonden ;)

Groeten,

Remco













Ludo

klik eens op het 5é topic in Technisch onderhoud.

thuur

Citaat van: Rammel op 03-02-2008 23:36:12
Ik rij een volvo 850 2.5i-20v, bouwjaar 1995 en ik ervaar met deze auto precies het probleem zoals jij het omschrijft: Als het koud (en/of vochtig is) bij de eerste keer starten (meestal smorgens), gedurende een korte tijd een (zeer) onregelmatig toerental. De auto lijkt dit zelf te corrigeren en na 5 of 7x schommelen loopt de auto redelijk goed stationair. Als ik dan ga rijden moet ik wel oppassen als ik (bij kruispunten oid) op de rem en koppeling trap, valt het toerental naar beneden en dreigt de auto zelfs af te slaan (wat soms ook gebeurd). Na enkele minuten op de weg, is de motor warm en treed het probleem niet meer op. Savonds, na een dag werken, is de auto in de koude maanden kennelijk weer koud genoeg om bovenstaande te herhalen. Ook hier na enkele minuten is de motor warm en heb ik er geen last meer van. Als de auto eenmaal warm is en later op de dag (na enkele uren bijv.) weer gestart wordt, is het probleem niet aanwezig en start de auto perfect. In de zomermaanden treedt het probleem nauwelijks op. Tot ik deze trace las, dacht ik zelf (als complete leek overigens) dat dit met koude, vocht en misschien wel defecte pakkingen of andere zaken.

Ook ik heb al bougies, bougiekabels en verdeelkap laten vervangen, helaas zonder resultaat. De garage welke mijn auto onderhoudt lijkt ook niet te weten wat er nog meer zou kunnen spelen. Ik zie dat het dus aan nog veel meer zaken kan liggen. Het is inmiddels enige tijd geleden dat je hier geschreven hebt. Ik hoop dat je inmiddels de oplossing gevonden hebt. Helaas heb ik deze nog niet zien staan op het forum.. (tenminste, ik hoop dat er een oplossing is.. :(    

Graag hoor ik van een ieder die dit verhaal herkent, danwel er een oplossing voor heeft gevonden ;)


Heb je ook de beschreven stappen uitgevoerd?

Gasklep en stationairregelaar reinigen/temp.sensor vervangen/drukregelaar gecontroleerd...


Welkom op het forum!


Gr 8)

Rammel

Heren,

bedankt voor deze snelle reacties! Jullie praten tegen een leek, dus ik zal dit zeker laten nakijken (ben bang dat wanneer ik dit zelf probeer, de auto nooit meer start ;))

Wordt vervolgd..

Gr. Remco