ramelend geluid uit motorruim

Gestart door masje, 18-01-2008 00:28:53

Vorige topic - Volgende topic

masje

Kom net terug van mijn werk en bij 150 km een ramelend geluid bij motor, toen ik gas minderde was het weg en bij weer gasgeven naar 150 komt het weer terug.
Ik kon niet harder omdat het weer het niet toe liet weet dus niet of het weg gaat bij hogere snelheid als ik de snelheid aan hou wordt het geluid hoger iemand een idee al is mijn verhaal misschien wat wazig .Ik heb een 2.5 20v

thuur

Euh.. ja, wat wazig ja.. :eusa_shifty:

Hoe klinkt het precies? Metalig, bak met knikkers, grind, ....

Maakt het nog wat uit als je de koppeling intrapt of de rem even aantikt?

Gr ???

de geneRaal

Blackstone under construction

masje

Ja als ik rem of de koppeling intrap is het weg, maar dan minder ik dus ook snelheid en het begint echt bij 150. Ook als ik het gas loslaat is het bijna direckt weg. Het klinkt vreemd  maar iets anders kan ik er niet van maken en het geluid wat ik hoor is net of er metaal tegen elkaar aan ramelt.

Okee nu alles met Hoofdletters en komma's en punten.
Leest inderdaad wel iets Makkelijker.

Gr. Marcel

-D©©©L-

Citaat van: masje op 18-01-2008 00:28:53... als ik de snelheid aan hou wordt het geluid hoger...

????

p.s.: Probeer eens wat hoofdletters en punten te gebruiken op de juiste plaatsen, het is nu gokken waar de zin ophoud en de volgende begint.

thuur

Ok, boven de 150 dan: tik de rem aan en luister en nogmaals bij 150+ trap de koppeling in. Wanneer verandert het geluid of is het weg?

Gr ;)

masje

Om nog even weer terug te komen op het rammelende geluid , het is weg ik hoor het niet meer .
Meerdere malen met snelheden van 150 of meer gereden niks meer.
Hoe het kan ik weet er is niks gebeurd of veranderd.
Zal het de komende tijd in de gaten houden.
Wel heb ik het idee dat de koppeling wat zwaarder wordt kan dat er iets mee temaken hebben?
Gr. Marcel

Antonio

ik heb ook weleens wat gedonder in het vooronder gehad. Welliswaar niet bij 150, maar bij 20-30 over verkeersdrempels en in kuilen ed. Accu bleek los te staan. Parker in de rand van de accu en accubak gedraaid. Opgelost.

Misha

Koppeling is iig een oorzaak van heeeeel veel geluidjes uit het vooronder, van piepen tot kraken tot rammelen tot zoemen...
Zijn gewoon uit de traktorlijn overgenomen, als je het mij vraagt. Ze doen het wel vaak gewoon goed.

Als je 'goed doen'  voor een koppeling  definieert als het kunnen koppelen en ontkoppelen van de verbinding tussen motor en versnellingsbak, waarbij er in verbonden toestand geen slip aanwezig is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het