K&N filter schoonmaken

Gestart door volvos60t5, 01-07-2006 23:05:13

Vorige topic - Volgende topic

volvos60t5

Omdat er de 8ste naast de nieuwe schijven, blokken etc. ook nog een extra luchttoevoer in de originele luchtbox komt. (Een nieuwe grotere slang van de box naar de turbo is nog onderweg en ik zit te denken over zo'n 2.5T uitlaatspruitstuk) dacht ik er goed aan te doen om de box eens schoon te maken zodat Tom/Marc beter konden werken maar toen keek ik eens goed naar het K&N filter. Dat ding zit er nu +/- 18000 km op (had eerst een ITG maar dat waardeloze ding zakte door) en was heel erg goor. Ik heb het filter dan ook volgens instructie schoongemaakt: ligt nu te drogen en morgen nieuwe olie erop en daar kwam echt ongelooflijk veel troep uit zetten. Ook was de olie aan een kant duidelijk wegetrokken (kleur was nog maar lichtrood/wittig) dus ik ga voortaan toch maar om de 15000-20000 km schoonmaken. Ik kwam hierover nix tegen met de zoekfunctie dus ik dacht laat ik mijn ervaring eens delen. Hoelang zit jou K&N er nu op?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

HaRdCoRe-WeZ

Ehhhh, de mijne zit er nu zo'n 10k op denk ik, na de zomer weer cleanen. 2x per jaar zou voldoende moeten zijn. De mijne hangt wel direct achter de voorbumper. Dus is wel een klusje, bumper moet er dan af.

Enno

45000 km....vind het redelijk zwart...tijd om er een dagje aan te spenderen..dan maar zonder auto door het leven voor een dag

Hylco

Ik ga zo maar eens kijken, die van mij ligt er nu zo'n 10k in sinds de laatste schoonmaakbeurd. Ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet met Rotterdam door je inlaad. Vast niet al te schoon meer :eusa_think:

Enno

was meer veel zand ;)  lang leve bouwterreinen en stofrijke omgevingen.