Injectoren

Gestart door micdee, 21-07-2003 13:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Dat is niet waar!
Aan een kant net onder de connector staat het Bosch nummer.
0-280-15X-XXX en de X-en zit verschil in per type of kleur injecteur.

De witte injecteurs zijn onderdeel no. 9454557 volgens de laatste gegevens. Bosch nummer 0-280-155-766.
Beide nummers moeten op de injecteur te vinden zijn.

Marc 0101.001

micdee

Citaat van: Johann op 24-07-2003 18:57:59
Dat is niet waar!
Aan een kant net onder de connector staat het Bosch nummer.
0-280-15X-XXX en de X-en zit verschil in per type of kleur injecteur.

De witte injecteurs zijn onderdeel no. 9454557 volgens de laatste gegevens. Bosch nummer 0-280-155-766.
Beide nummers moeten op de injecteur te vinden zijn.
ik durf niet met zekerheid te zeggen, maar zo'n 9XXXXXXXX nummer ben ik wel tegen gekomen.. maar niet dat 127 XXXXXX (het aantal X-en hier is willekeurig)
Toen ik zojuist mijn aangeschafte dingetjes aan het installeren was zag ik op de "Rail" waaronder de injectoren zitten wel een nummer welke begon met 127 XXXXXX is dit misschien het nummer welke jij bedoelde Marc?????

Ohh BTW de groene die ik zag waren volgens mij juist van een oud model en niet nieuw (zo zagen ze er ook niet uit  ;D)

Johann

Ik ben ook even aan 't puzzelen geweest.
Bij de dealer was het verschrikkelijk moeilijk te vinden welke onderdeel nummers nu juist waren.
Die 127 XXX zijn oude nummers. Na 2 keer om nummeren kom je op het 9454557 nummer uit. (350 CC)

micdee

Citaat van: Johann op 24-07-2003 20:58:30
Ik ben ook even aan 't puzzelen geweest.
Bij de dealer was het verschrikkelijk moeilijk te vinden welke onderdeel nummers nu juist waren.
Die 127 XXX zijn oude nummers. Na 2 keer om nummeren kom je op het 9454557 nummer uit. (350 CC)
Gecodeerde partno's ??  ;D..

maar ja.. zal in ieder geval de beide nummers noteren en wanneer nodig gebruiken

Marc 0101.001

Het Volvo-nr wat ik je gegeven heb zijn 100% witte injectors van 350cc. Deze zitten ook in een S/V70 2.5T.

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 24-07-2003 21:56:08
Het Volvo-nr wat ik je gegeven heb zijn 100% witte injectors van 350cc. Deze zitten ook in een S/V70 2.5T.

Dat geloof ik gelijk alleen heb ik alle kleuren aan injecteurs over de balie zien komen en uitendelijk kwam het 94 nummer als enige goeie uit de bus.
Volvo schijnt e.a. te hebben om genummerd.
Doosjes liggen hier voor mij, geen 127 nummer. (Sorry.. ;) )

s©ub@

... ben je alweer thuis dan of heb jij je werkplaats meegenomen naar Frankrijk?  ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Marc 0101.001

Citaat van: Johann op 24-07-2003 23:13:15
Citaat van: Yellow Banana II op 24-07-2003 21:56:08

Dat geloof ik gelijk alleen heb ik alle kleuren aan injecteurs over de balie zien komen en uitendelijk kwam het 94 nummer als enige goeie uit de bus.
Volvo schijnt e.a. te hebben om genummerd.
Doosjes liggen hier voor mij, geen 127 nummer. (Sorry.. ;) )

Sorry dan, maar dit nummer heb ik van iemand die bij Volvo Gothenburg werkt op de motorenontwikkeling. Heeft zelf ook een 850 T-5R gehad waar hij deze injectors in had zitten (samen met een 18T en nog een hoop ander speelgoed!). Bestel dat nummer nu maar, dan heb je gegarandeert de juiste.

micdee

na alle "commotie"over nummers, heb ik zelf ook even gebeld met volvo dealer te lelystad (ook schieuwnierig naar de prijs)

En wat blijkt........... 1270534 is vervangen door 9454557 en het onderdeel aldaar kost 131 ex BTW. :o..

AMEN

Entuscan

FF een oude koe uit de sloot gehaald ;)

Toen ik laatst bij marc was viel me op dat ik groene injectors had ... vandaag vroeg me iemand hier achter en hoeveel CC deze zijn. Dus na een search deze topic gevonden.

465-470 CC dus

Nu door dit te zoeken valt me op dat de wagens met de meeste pk's met witte injectors rijden van 350CC

Nu waarom zit er in mijn blok dan zo'n zware injectors ... blijkbaar nergens goed voor?

Gewoon nieuwsgierig ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Citaat van: Entuscan op 06-12-2003 01:31:13

Nu waarom zit er in mijn blok dan zo'n zware injectors ... blijkbaar nergens goed voor?

Gewoon nieuwsgierig ;)

Voor het verbruik ;D
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

ik denk het ook
gelukkig dat ik die maar ff moet gebruiken ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

;) ;) ;), had ik nog niet aan gedacht......
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Johann

Citaat van: Entuscan op 06-12-2003 01:31:13
FF een oude koe uit de sloot gehaald ;)

Toen ik laatst bij marc was viel me op dat ik groene injectors had ... vandaag vroeg me iemand hier achter en hoeveel CC deze zijn. Dus na een search deze topic gevonden.

465-470 CC dus

Nu door dit te zoeken valt me op dat de wagens met de meeste pk's met witte injectors rijden van 350CC

Gewoon nieuwsgierig ;)

Met behulp van allemaal moeilijke formules komt het er op neer dat je voor een vijf cylinder heel makkelijk CC naar PK kunt omrekenen.

Bij 100% opening en standaard benzine druk is het maximum vermogen precies gelijk aan 't aantal CC's.

Dus 350 CC doet 350 PK.

In de praktijk zit hier natuurlijk wel ietsje verschil in maar het is een aardig kloppende stelregel.

Met de 470 CC's zou je dus in theorie 470 PK kunnen halen.

Waarom Volvo zulke grote injecteurs er in heeft zitten is waarschijnlijk omdat de nieuwere types bosch injecteurs bij een bepaalde belasting een mooier sproeibeeld geven.
Als je een injector te veel op z'n maximum laat werken dan geeft ie in plaats van een mooie brandstof nevel, bijna mist, een brandstof straal. Eigenlijk dus een vastere staat van de brandstof en dat kan niet echt lekker mengen met de lucht.