Knop/switch Schakelpook automaat stuk

Gestart door CBR, 18-01-2008 13:47:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBR

Hallo,

het knopje van mijn pook is stuk (scheurtjes) en zit soms vast. Indien ik deze 'switch' bedien kan ik de pook verzetten. Het betreft een automaatbak van een V70 R AWD 1999. Als de schakelaar vast blijft zitten kan meer ik niet de sleutel uit het contact krijgen en daarbij is de pook ook gemakkelijk te verzetten met alle gevolgen van dien. Heeft iemand  dit al eens bij de hand gehad en is dit zelf te repareren.? ???


Brambo67

Heb het zelfde! Nog niet opgelost dus ik lees vol interesse mee!
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

CBR

Inmiddels een nieuwe versnellingspookknop á € 56.00 besteld, het switchknopje is niet apart te verkrijgen. De garage kon ook niet vertellen of dit eenvoudig is te vervangen. Ik ga na ontvangst de pook eerst wel bestuderen.  :eusa_wall:

EdWip

Goed inspuiten met siliconenspray. Zowel de knop zelf als in de 'kiertjes'. Daarna werkt ie weer als nieuw, maar de scheurtjes los je er natuurlijk niet mee op.

Gr. Edwin

CBR

Vandaag de knop (bovende gedeelte) van de versnellingspook geplaatst. Bij de nieuwe knop was ook een handleiding geleverd. Het is vrij simpel te (de)monteren.  :eusa_whistle:

Dus "Brambo67" dit is goed te doen. ;)

StefanCJ

Vanmorgen zijn er bij mijn knop/switch ook wat stukjes afgebroken. Kan het kwaad om deze week nog zo door te rijden? Niet dat ik straks ergens sta en bijvoorbeeld de sleutel niet meer uit het contact kan krijgen.

Ik zal deze week wel een nieuwe pookknop te bestellen, of weet iemand waar die herstelsetjes van IPD te bestellen zijn?

Zie foto:

wouter1220

http://www.ipdusa.com/Volvo-S70V70-1998-2000/Interior/Shifter-Knob-Repair-Kit/p-128-370-4601/

Deze knop is rechtstreeks bij IPD te bestellen voor het bedrag van $38....
Misschien kan je dit ook via ET regelen, daar ze "dealer" zijn van IPD spul?

Ik lees dit topic helaas net te laat, heb zelf afgelopen vrijdag een bestelling gedaan, anders had ik dr zo
een paar mee kunnen bestellen...

Mocht het via ET niet lukken, stuur mij dan even een PM. Ik haal regelmatig spul uit de states, rechtstreeks
besteld bij IPD.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 26-09-2010 10:14:01
Vanmorgen zijn er bij mijn knop/switch ook wat stukjes afgebroken. Kan het kwaad om deze week nog zo door te rijden? Niet dat ik straks ergens sta en bijvoorbeeld de sleutel niet meer uit het contact kan krijgen.

Ik zal deze week wel een nieuwe pookknop te bestellen, of weet iemand waar die herstelsetjes van IPD te bestellen zijn?

Zie foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVMFWXW8.jpg
Stefan,

Dit hadden wij ook op de S70, die was iets minder ergs als deze, maar leek er wel op. Ik heb een nieuwe knop besteld bij Volvo dealer

)()()sT

Bij mij bleef ie soms ook hangen. Op zich stoor(de) ik me er niet zo aan, maar het was wel vervelend dat je 'm soms van D naar N duwde bij een stoplicht en dat ik de R inging.
Siliconenspray heeft de (tijdelijke) oplossing geboden.

Stefan: jij hebt ook een oudere generatie S70, daar heb je dat systeem niet dat de sleutel alleen in de P eruit gaat  :D

StefanCJ

Okay, ik zal M A R C even contacten of die ze heeft liggen, anders bestel ik het setje zelf.

Thanks voor de respons!

Eric Kubbe

Goed inspuiten met silicone spray en de knop werkt weer als nieuw, bij mij tenminste :). Het afbrokkelen voorkom je er helaas niet mee.

StefanCJ

Heb ik ook gedaan. Het gaat wel iets soepeler maar de pook laat zich zonder de knop in te drukken van D naar N duwen (naar R probeer ik maar niet).

)()()sT

Ik heb eigenlijk vanmiddag voor het eerst eens gekeken..... de knop is bij mij ook niet helemaal heel meer ;)
Och ja... zolang ie ontgrendeld en vergrendeld vind ik het best.

Misha

Citaat van: StefanCJ op 26-09-2010 10:14:01
Vanmorgen zijn er bij mijn knop/switch ook wat stukjes afgebroken. Kan het kwaad om deze week nog zo door te rijden? Niet dat ik straks ergens sta en bijvoorbeeld de sleutel niet meer uit het contact kan krijgen.

Ik zal deze week wel een nieuwe pookknop te bestellen, of weet iemand waar die herstelsetjes van IPD te bestellen zijn?

Zie foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVMFWXW8.jpg

Als je even in mijn oude weblog kijkt zie je dat ik dat ook gedaan heb. Er staan linkjes bij.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

StefanCJ

Ik had het gelezen. Setje komt binnenkort. Is inbouwen/herstellen zo eenvoudig als het lijkt? Ook voor een semi-leek als ik?