Velgen spuiten

Gestart door Cableguy, 24-08-2002 15:25:28

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

Vraagje over het spuiten van velgen; ik heb al het 1 en ander gelezen in een ander topic, maar ik wil nog wel even duidelijkheid er over.

M'n vader heeft een 850 met die standaard 850 lm velgen, en "we" willen er binnenkort 16/17" onder doen, en het liefst antraciet/zwart. Maar aangezien (2ehands) velgen niet altijd in de kleur leverbaar zijn wil ik ze spuiten. Is dit goed zelf te doen of niet?

Cableguy

Nog even ter verduidelijking; ik ben op zich wel handig met de spuitbus en kan wel wat kwaliteit leveren (kuch  :P) maar ben benieuwd hoe de verf zich houd..

tin_vervo

goed schuren,,ontvetten,warm stoken met een hobbybrander,
en spuiten, drogen  met de brander,weer verwarmen,en spuiten...dan blanke lak op de zelfde manier...komt er niet meer vanaf....ervaring mee..groetjes

tin_vervo

niet te warm uiteraard..

HaRdCoRe-WeZ

Graadje of 20-22 toch??? Althans, dat gebruik ik altijd als ik wat moet spuiten. Dan vloeit de verf heel mooi uit, wel zo belangrijk als je een goed resultaat wil. En het voorbereidende werk is nog belangrijker!!!

SUC6!!!

Hans Duiven

Gewoon kaal rammen met een staalborstel op een boormachine., in combinatie met een verfverwijdermiddel. Gaat prima. ( maar 1 volle dag werk :-/ )

Daarna in de kleur van keuze spuiten zonder grondlak met een hittebestendige lak.

't Zag er geweldig uit, want die lak droogt snel en vloeit mooi in de oneffenheden zonder druipers te veroorzaken.

Kosten; Nog geen 60 euro.

Een vriend van me heeft die auto gekocht en na een jaar zien de velgen er nog steeds strak uit.

Greetings,

Hans Duiven.

Frans Harkema

Ter info: ik heb vorig jaar de lichtmetalen velgen van een andere auto laten stralen en spuiten, 1e klas werk. Kosten: Eu 52,= per velg incl. BTW. Wil je de kosten beperken, dan zou ik zeker overwegen om ze in ieder geval te laten stralen en het spuiten evt. zelf te doen. Het spuiten gaat wel, maar om de velgen goed en egaal schoon te krijgen (zonder hakken en krassen) is wel heel veel werk.

http://www.develgendokter.nl

(no affill. etc.)

Frans