Onderhoudsbeurt 850 '92

Gestart door erikr, 21-07-2003 13:56:35

Vorige topic - Volgende topic

erikr

Ik wil mijn volvo 850 2.5 20v GLT uit 1992 voor een 225.000 km beurt naar de garage brengen. Heeft iemand een idee wat de standaard kosten zijn voor deze onderhoudsbeurt? En moet nu wel of niet de distributieriem vervangen worden? De een zegt van wel de ander niet.

Freulig

Distributie bij 240.000.
Bij 225: Bougies, Olie+filter, carterventilatie reinigen, olie automatische versnellingsbak.
Valt dus wel mee.

Volgende beurt wordt duurder.
Ik heb evt. een officieel service bulletin. Weliswaar voor de 70-serie, maar schijnt identiek te zijn aan de 850's.

MarcelK

Over onderhoud kan ik weinig zeggen.
Ik heb het net zelf gedaan, maar vlgs mij rekent volvo voor een kleine beurt zo'n 250-300 euro

over de distributie:
Bij mijn '94 T5 moet het elke 120.000km gedaan worden, dus dan kan je het voor jezelf wel uitrekenen (afhankelijk van de vorige vervanging in jouw auto).
Toevallig heb ik net de afspraak gemaakt bij een volvo dealer.
Kosten zijn normaal gesproken rond de 350 euro, maar als de spanrollen en keerringen vervangen moeten worden dan wordt het al snel 650 euro.

Helaas is dit iets waarbij ik geen risico durf te nemen, dus ik laat het doen door de dealer.
Ik heb het namelijk al eens gehad dat 1 riem bij een V6 blok geknapt was...... 7000 gulden mogen aftikken :(

Raf

Citaat van: Freulig op 21-07-2003 15:06:48olie automatische versnellingsbak.

ik heb hier al enkele keren horen beweren dat volvo opgeeft dat je de olie van de AT niet hoeft te vervangen!

leg uit!!

Raf
De gustibus non disputandum est!

Entuscan

Vandaag gevonden op IPD/TME website aangaande hun ecu tuning:

- EngineOil change at 3-5K mile intervals with Mobil 1 10w30
- Volvo doesn't list a serivice interval for the transmision fluid. The maintenance schedule says the fluid should be inspected at every oilchange. We found that shift quality can begin to degrade around 20-30K miles, sooner if the car is driven hard. We recommend flushing the fluid every 20-30K miles for best performance and to ensure longevity

Dus volgens die mannen van TME andere motorolie tussen de 5000 en 8000km. En ander olie in de automaat tussen de 32000 en 48000km.

Ikzelf had normaal ook de olie in men AT laten vervangen (Olie is toch al 4jaar oud) Maar na Ludo's voorval weet ik het niet dadelijk :( denk dat zoiets blijkbaar beter niet bij de dealer gebeurt ???
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Ludo, ge hebt toevallig zo geen goed adresje bij ons in de buurt??
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ad

kosten 120000 km beurt bij volvo dealer (incl nieuwe distributieriem) 360.00 euro
je moet er wel voor naar maastricht!
gr ad