Atleet in driedelig kostuum op sportschoenen

Gestart door pieter, 18-01-2008 23:57:02

Vorige topic - Volgende topic

pieter

Citaat van: Ludo op 26-01-2008 18:07:57
Citaat van: pieter op 26-01-2008 16:56:26
Helaas bleek het dalende toerental vanmiddag nog steeds aanwezig  :'(

we kunnen er bijna een clubje mee oprichten.   :evil:
dit is echt een raadsel.  :-\
:eusa_think:

Ik hoor anders liever niet bij zo´n clubje  ;)

Nu ben ik ook nog vergeten om na het meten van de weerstand de stekker weer aan te sluiten  :eusa_boohoo:
Dus bij opnieuw starten ging ook het emissielampje branden (volgens boekje storing brandstof- of ontstekingsysteem). Na even denken, bedacht ik me dat ik die stekker vergeten was aan te sluiten. Alleen gaat dat vervelende lampje nu niet meer uit  :(

Lindert Bogers

pieter

Citaat van: thedoctor op 26-01-2008 18:59:55
Ojee, accu half uurtje los mss?
Heb ik ook even aan gedacht, maar ik moet nu weg. Wordt volgende week vervolgd.

thuur

Citaat van: pieter op 26-01-2008 19:15:13

Accu los is geen reset. Gewoon rijden en laat de computer na 50 - 100km maar zelf concluderen dat er niets aan de hand is. Het lampje zal wel uitgaan, al blijft de foutcode opgeslagen.

Ik heb er ook onwijs veel en lang last van gehad. Ik heb zelfs nog 2 andere stationairregelaars geprobeerd. Telkens werd het iets minder, maar het bleef terugkomen. Als je de regelaar voor de 3e brandschoon hebt gemaakt en je merkt dan geen verschil meer kun je verder gaan zoeken. Check de drukregelaar, gooi de injectoren in de ultrasoon, loop alle sensorstekkers na, etc.

Uiteindelijk (na ultrasonen) had ik geen dalend toerental meer. De auto liep nog een ietsie onregelmatig stationair, maar dat viel niemand op.

Gr ;)

pieter

Citaat van: thuur op 28-01-2008 10:38:11
Citaat van: pieter op 26-01-2008 19:15:13
Accu los is geen reset. Gewoon rijden en laat de computer na 50 - 100km maar zelf concluderen dat er niets aan de hand is. Het lampje zal wel uitgaan, al blijft de foutcode opgeslagen.

Hier had ik ook op gehoopt, maar na ca. 200 km gaf ik de moed op. Tot hij vanmorgen in de file na ca. 250 km uit ging  :)

Ik heb er ook onwijs veel en lang last van gehad. Ik heb zelfs nog 2 andere stationairregelaars geprobeerd. Telkens werd het iets minder, maar het bleef terugkomen. Als je de regelaar voor de 3e brandschoon hebt gemaakt en je merkt dan geen verschil meer kun je verder gaan zoeken. Check de drukregelaar, gooi de injectoren in de ultrasoon, loop alle sensorstekkers na, etc.

Uiteindelijk (na ultrasonen) had ik geen dalend toerental meer. De auto liep nog een ietsie onregelmatig stationair, maar dat viel niemand op.
Gr ;)

3x brandschoon is schoner dan schoon   ::)
En met ´ultrasonen´ bedoel je ultrasoon reinigen neem ik aan? Ik heb er net nieuwe injectoren in, en ik heb genoeg vertrouwen in Tom (van ET) dat er geen vuil bij is gekomen  ;)
Als het opgelost is meld ik het wel weer.

thuur

Citaat van: pieter op 28-01-2008 19:11:04
3x brandschoon is schoner dan schoon   ::)
En met ´ultrasonen´ bedoel je ultrasoon reinigen neem ik aan? Ik heb er net nieuwe injectoren in, en ik heb genoeg vertrouwen in Tom (van ET) dat er geen vuil bij is gekomen  ;)
Als het opgelost is meld ik het wel weer.

Yep. Blijkbaar haal je tijdens de 3e keer toch nog wat vuil weg. Ik kon er ook van eten, maar toch hielp nogmaals schoonmaken.

In de ultrasoon ja. Maar met nieuwe injectors hoef je dat niet te doen. Volgende stappen zijn stekkers controleren en de drukregelaar, LMM, TPS, ...

Gr ;)

GeertG

Gr ;)

En dat op benzine  :o
Kun je nagaan hoe dat te merken zou zijn indien je op LPG zou rijden.
Bij mij valt het toerental ook terug, maar dat is alleen op LPG (en niet op het 'gevoelloze' benzine)  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

pieter

Het veranderen van mijn eerste bericht lukt niet (zeker te grote omvang inmiddels), dus dan maar hier de linkjes plaatsen.

Ondanks het onregelmatige stationaire toerental trekt hij wel aardig  ;)

Link naar nieuwe filmpjes, 1e met wielspin in 3e versnelling op droog wegdek recht vooruit, 2e 0-200+ na de laatste wijzigingen  (30-01-2008) :D :
http://img531.imageshack.us/my.php?image=mov00350op7.flv
http://img531.imageshack.us/my.php?image=mov00352wr9.flv

Hierbij ben ik nog onder de 6500 toeren gebleven, hoewel ik inmiddels gemerkt heb dat hij tot de 7000 toeren even hard doortrekt.

pieter

Citaat van: thuur op 29-01-2008 13:08:28
Yep. Blijkbaar haal je tijdens de 3e keer toch nog wat vuil weg. Ik kon er ook van eten, maar toch hielp nogmaals schoonmaken.

In de ultrasoon ja. Maar met nieuwe injectors hoef je dat niet te doen. Volgende stappen zijn stekkers controleren en de drukregelaar, LMM, TPS, ...

Gr ;)

Inmiddels nog een keer grondig gereinigd, maar nog steeds geen verbetering, integendeel zelfs  :-\.

Direct bij de koude start begint het al en wil het toerental al wegzakken, bij het wegrijden houdt hij nu ook in de 1 en 2 behoorlijk en moet je aardig wat gas geven om hem daar over heen te helpen. Ook bij warme motor gebeurt het nu een enkele keer, hoewel die dan vaker juist bij een hoger toerental blijft hangen (1100, soms 1200).

Over 2 weken moet hij toch weg voor de 210.000 km beurt, dan moeten ze gelijk de foutcodes maar eens uitlezen. Eens kijken of daar wat uit komt  :eusa_pray:.

thuur

Citaat van: pieter op 07-02-2008 21:49:30

Gr ;)

Inmiddels nog een keer grondig gereinigd, maar nog steeds geen verbetering, integendeel zelfs  :-\.

Direct bij de koude start begint het al en wil het toerental al wegzakken, bij het wegrijden houdt hij nu ook in de 1 en 2 behoorlijk en moet je aardig wat gas geven om hem daar over heen te helpen. Ook bij warme motor gebeurt het nu een enkele keer, hoewel die dan vaker juist bij een hoger toerental blijft hangen (1100, soms 1200).

Over 2 weken moet hij toch weg voor de 210.000 km beurt, dan moeten ze gelijk de foutcodes maar eens uitlezen. Eens kijken of daar wat uit komt  :eusa_pray:.

Inhouden heeft niets met de stationairregelaar te maken. Zodra je gasgeeft wordt de regelaar buiten spel gezet.

Klinkt meer alsof ie aan een grote beurt toe is?

Gr :eusa_think:

pieter

Citaat van: thuur op 08-02-2008 23:11:06
Citaat van: pieter op 07-02-2008 21:49:30

Gr ;)

Inhouden heeft niets met de stationairregelaar te maken. Zodra je gasgeeft wordt de regelaar buiten spel gezet.

Klinkt meer alsof ie aan een grote beurt toe is?

Gr :eusa_think:

Dat dacht ik al.
Dus daarom heb ik vanavond nog maar even verder gekeken. De gasklep ziet er niet al te vies uit volgens mij. De gasklepsensor ook doorgemeten, de waardes komen weer netjes terug naar de beginstand.
Verder gelijk maar een aantal stekkers gereinigd en nu ik toch bezig was voor laatste keer ook die stationairregelaar weer in de remmenreiniger.

Als dit nog geen verbetering geeft (wat ik eigenlijk niet verwacht omdat alle stekkers, gasklep en massaverbinding er nog redelijk goed uitzagen), wacht ik eerst de beurt maar af.
Overigens zijn pas ook de bougies, bougiekabels, verdelerkap en rotor vervangen en de bobine volgt binnenkort ook nog.

paar foto´s van de gasklep:

Black Magic

Het kan ook goed zijn dag het gasklephuis zelf defect is wat nogal vaak voorkomt , alleen zijn dit soort onderdelen wel peperduur (ongeveer 550 euro) :o

thuur

Citaat van: Black Magic op 08-02-2008 23:35:54
Het kan ook goed zijn dag het gasklephuis zelf defect is wat nogal vaak voorkomt , alleen zijn dit soort onderdelen wel peperduur (ongeveer 550 euro) :o

Bij de ETM versie ja. Vanaf '99...

Gr ;)

pieter

Citaat van: thuur op 08-02-2008 23:45:44
Citaat van: Black Magic op 08-02-2008 23:35:54

Bij de ETM versie ja. Vanaf '99...

Gr ;)

En Thuur heeft mijn onuitgesproken vraag al weer beantwoord  ;D

Black Magic

Oke , ik kon het modeljaar niet echt opmaken uit het verhalen hoewel de foto er niet naar uitzag alsof het een magneti marelli gasklaphuis was inderdaad :eusa_wall: