Accuspanning laag

Gestart door StefanCJ, 20-01-2008 11:29:07

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Gisteren kreeg ik de 850 niet gestart. Accu kapot, via de ANWB een nieuwe kunnen regelen.
De spanning van de accu met motor uit is 12.4volt, met motor aan 13.05 (niet hoger, ook niet tijdens gasgeven).

Zou er iets niet goed kunnen zitten met de spanningregelaar of dynamo? Hoe kan ik dit testen (ben niet supertechnisch)? Indien defect, waar kan ik dit laten repareren en wat zijn zo ongeveer de kosten?

Vast bedankt.
Stefan

thuur

Dat is inderdaad aan de lage kant. Je zult toch minimaal zo'n 13,6 Volt moeten hebben.

Zakt de spanning als je zware verbruikers aanzet? Stoelverwarming, achteruitverwarming, ..

Of de dynamo levert niet genoeg, of de spanningregelaar is wat fanatiek. Rijd even langs een revisiebedrijf die hebben het zo in de gaten.

Gr ;)

StefanCJ

Gemeten op de accu: motor aan zonder verbruikers 13.1 en met verbruikers (airco,achteruitverwarming, radio) 12.75.

Als ik naar een revisiebedrijf ga, kan dat gewoon met auto en al (dus zonder uitgebouwde dynamo)?
Heeft iemand goede ervaringen met een revisiebedrijf uit Utrecht?

Ludo

Citaat van: thuur op 20-01-2008 12:49:35
Dat is inderdaad aan de lage kant. Je zult toch minimaal zo'n 13,6 Volt moeten hebben.

is dat zo. ???
als ik het contact in stand II zet, heb ik ook 12,4-12,5 volt.
start ik de motor gaat het naar 13,5 en loopt op naar 14,1-14,2.
lijkt me toch normaal.

StefanCJ

Minimaal 13,6volt met motor aan werd bedoeld denk ik. Daar zit ik dus lang niet aan.

Ludo

thuur

Citaat van: StefanCJ op 20-01-2008 14:13:21
Gemeten op de accu: motor aan zonder verbruikers 13.1 en met verbruikers (airco,achteruitverwarming, radio) 12.75.

Als ik naar een revisiebedrijf ga, kan dat gewoon met auto en al (dus zonder uitgebouwde dynamo)?
Heeft iemand goede ervaringen met een revisiebedrijf uit Utrecht?

Dat is echt veel te weinig. Blijf er ook maar niet te lang mee doorrijden want een lege accu is zeer slecht voor de levensduur hiervan.

Je kunt gewoon zo langs gaan.

Gr ;)

StefanCJ

Ik hoor goede verhalen over Auto en Emotie in Westbroek. Zou ik ook hier terecht kunnen?

scania164

ik had vandaag 13.4 volt met groot licht....is dat goed?
Dit was overigens stationair gemeten.

Groeten chris

thuur

Citaat van: scania164 op 20-01-2008 18:20:19
ik had vandaag 13.4 volt met groot licht....is dat goed?
Dit was overigens stationair gemeten.

Prima.

Gr :P

StefanCJ

Dynamo is gemaakt. Accu laad weer prima bij.  8)

thuur