levensduur BBK

Gestart door Laserblue, 21-01-2008 13:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkoC70T5

In de winter rij ik ook met me canisto's met 10mm spacers
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Eugene

Citaat van: Daniel480 op 24-01-2008 22:27:40
15mm  :eusa_think:   Dat zijn wel veel mm´s  ::)

Jup, niet doen dus. Heb je 2 opties. Koop een set die wel achter Titans past (AP bijvoorbeeld) of andere velgen zoeken die geen spacers nodig hebben. (Pegasus bijvoorbeeld)

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Ik heb 2 jaar terug eens geinformeerd voor een Formel (WP Pro?) BBK kit, deze zouden ook passen zonder spacers in een Titan velg....

http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/Formel.jpg

336mm 2-delige schijven
6-zuiger klauw
leidingen
brackets
blokken

€1746,- excl. btw......

coyote1980

Citaat van: Jeroentjuh op 24-01-2008 22:52:35
Ik heb 2 jaar terug eens geinformeerd voor een Formel (WP Pro?) BBK kit, deze zouden ook passen zonder spacers in een Titan velg....

Ik las in een ander draadje dat zonder spacers de WP Pro ook niet met Titans pastte (ook al staat ie in het lijstje 'wat past wel' als passend zonder spacers...).

Met wat zoeken zie ik de AP Racing kit in de UK voor omgerekend 2050 euro.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Dave

Ik was eventueel van zin om een BBK te maken met klauwen van Formel. Maar ik denk dat ik me toch eerst ga wagen aan een porsche set. Hoewel het dan 'maar' 4 zuigers is, lijkt het me betrouwbaarder?

Op volvospeed.com is er een draadje waarin beweerd wordt dat zo'n BBK eigenlijk niet zo fantastisch is. Wat moet ik daarvan geloven?

Eugene

Wanneer Amerikanen iets niet geweldig vinden dan is het écht troep ;)

Heb een aantal dingen besteld uit de US, de Amerikanen waren er super tevreden met die spullen. Toen ze onder de auto zaten dacht ik, is dit nou alles? Met als mooiste voorbeeld een setje remblokken van Porterfield. :-X

If it's not blown, it sucks...

MarkoC70T5

Citaat van: Dolf op 24-01-2008 23:22:06
Ik was eventueel van zin om een BBK te maken met klauwen van Formel. Maar ik denk dat ik me toch eerst ga wagen aan een porsche set. Hoewel het dan 'maar' 4 zuigers is, lijkt het me betrouwbaarder?

Op volvospeed.com is er een draadje waarin beweerd wordt dat zo'n BBK eigenlijk niet zo fantastisch is. Wat moet ik daarvan geloven?

Maar 4 zuigers  denk dat 4 echt wel voldoende is.  Ligt ook aan hoe groot de zuigers zelf zijn.
CTF.porsche,AP maken allemaal gebruik van  4 zuigers.  Ik heb zelf ook eerst naar de WPpro set gekeken die is gewoon erg goedkoop 1600 euro.  alleen daar zie je dat er gewoon 6 kleiner zuigers in zitten .  Denk echt niet dat je het gaat merken met de remkracht.  Enige voordeel is dat WPpro ook een BBK voor aan de achterkant verkoopt staat wel zo mooi als de remmen gelijk zijn.  anders heb je voor en achter een andere merk klauw.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

-D©©©L-

Citaat van: MarkoC70T5 op 25-01-2008 08:37:21
Citaat van: Dolf op 24-01-2008 23:22:06
Ik was eventueel van zin om een BBK te maken met klauwen van Formel. Maar ik denk dat ik me toch eerst ga wagen aan een porsche set. Hoewel het dan 'maar' 4 zuigers is, lijkt het me betrouwbaarder?

Op volvospeed.com is er een draadje waarin beweerd wordt dat zo'n BBK eigenlijk niet zo fantastisch is. Wat moet ik daarvan geloven?

Maar 4 zuigers  denk dat 4 echt wel voldoende is.  Ligt ook aan hoe groot de zuigers zelf zijn.
CTF.porsche,AP maken allemaal gebruik van  4 zuigers.  Ik heb zelf ook eerst naar de WPpro set gekeken die is gewoon erg goedkoop 1600 euro.  alleen daar zie je dat er gewoon 6 kleiner zuigers in zitten .  Denk echt niet dat je het gaat merken met de remkracht.  Enige voordeel is dat WPpro ook een BBK voor aan de achterkant verkoopt staat wel zo mooi als de remmen gelijk zijn.  anders heb je voor en achter een andere merk klauw.

Dat er in een 6 pots klauw kleinere zuigers toegepast worden is wel verklaarbaar; de hoofdrem cylinder heeft (zonder modificatie) een vastgestelde opbrengst en druk. Als je in de klauw ineens een groter totaal zuigeroppervlak zou toepassen dan zal de slag en aanleg druk navenant kleiner worden.

Nou is het aanpassen van de hoofdrem cylinder op zich geen raket wetenschap, het lekker laten samenwerken met de ABS is dat wel. Aanpassen van de remverdeling voor-achter kan op een 850 (3 kanaals rem systeem) redelijk simpel met een losse remdruk regelaar.

MarkoC70T5

Citaat van: -D©©©L- op 25-01-2008 08:56:17
Citaat van: MarkoC70T5 op 25-01-2008 08:37:21
Citaat van: Dolf op 24-01-2008 23:22:06
Ik was eventueel van zin om een BBK te maken met klauwen van Formel. Maar ik denk dat ik me toch eerst ga wagen aan een porsche set. Hoewel het dan 'maar' 4 zuigers is, lijkt het me betrouwbaarder?

Op volvospeed.com is er een draadje waarin beweerd wordt dat zo'n BBK eigenlijk niet zo fantastisch is. Wat moet ik daarvan geloven?

Maar 4 zuigers  denk dat 4 echt wel voldoende is.  Ligt ook aan hoe groot de zuigers zelf zijn.
CTF.porsche,AP maken allemaal gebruik van  4 zuigers.  Ik heb zelf ook eerst naar de WPpro set gekeken die is gewoon erg goedkoop 1600 euro.  alleen daar zie je dat er gewoon 6 kleiner zuigers in zitten .  Denk echt niet dat je het gaat merken met de remkracht.  Enige voordeel is dat WPpro ook een BBK voor aan de achterkant verkoopt staat wel zo mooi als de remmen gelijk zijn.  anders heb je voor en achter een andere merk klauw.

Dat er in een 6 pots klauw kleinere zuigers toegepast worden is wel verklaarbaar; de hoofdrem cylinder heeft (zonder modificatie) een vastgestelde opbrengst en druk. Als je in de klauw ineens een groter totaal zuigeroppervlak zou toepassen dan zal de slag en aanleg druk navenant kleiner worden.

Nou is het aanpassen van de hoofdrem cylinder op zich geen raket wetenschap, het lekker laten samenwerken met de ABS is dat wel. Aanpassen van de remverdeling voor-achter kan op een 850 (3 kanaals rem systeem) redelijk simpel met een losse remdruk regelaar.


Dat bedoelde ik dus ook.   Daarom merk je maar weinig verschil tussen de 4 of 6 zuigers .
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Turbo-Geek

CiteerMaar goed, al met al, een normale rijder die wel eens lekker door wil rijden op de Autobahn (ook niet zo vaak) en verder weinig van circuits ziet, wat voor levensduur mag je dan bij schijven verwachten?

Dat hangt van zoveel factoren af ... Ik denk dat je je er niet druk om moet maken en gewoon die stap moet zetten en verder kijken. Ik kan me niet voorstellen dat ze veel sneller zullen slijten dan normale remmen bij gewoon normaal gebruik. Mocht je ze toch wat meer gaan aanspreken dan zou ik me eerder druk maken om de extra brandstof kosten dan die van een setje blokken en schijven  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbobiker

Citaat van: coyote1980 op 03-02-2008 22:01:44
De schijven van AP Racing kosten een kapitaal, ik zag bedragen van 480 GBP voorbijkomen voor een set schijven. Hoe lang zou iemand als ik met een set schijven kunnen doen? Korte omschrijving: geen straatracer, af en toe op de Autobahn wel eens lekker doorblazen, keertje Elandrun, misschien drie rondjes op de Nurburgring als ik een keer een gekke bui krijg. Het belangrijkste voor mij om wat aan de remmen te doen is dat ik gewoon meer stopkracht wil hebben voor die ene keer dat ik het echt nodig ga hebben.

Ze kunnen op zich prima zwaar gebruik aan. Maar geen misbruik, het zijn geen Porsche of Mov'it-schijven. Dus netjes laten afkoelen en zo (niet je voet op de rem houden bij een stoplicht) en de juiste blokken gebruiken. Maar dan moeten ze toch wel even lang mee gaan als een set originele remschijven bij stevig gebruik. Kleine 100.000km dus. En laat het de helft zijn, het is over een periode van 2 (?) jaar nog steeds te overzien als je aan nieuwe schijven toe bent. En gedurende die periode is zo een set iedere meter die je moet remmen zijn geld meer dan dubbel en dwars waard. (zeker als je door de remmen een botsing weet te vermijden)
De Tussenpaus

Laserblue

De set zit er onder  ;)




*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

V70geRwin

Mooi dat het hart van de schijf ook blauw is  :eusa_dance:
Ziet eruit als CTF schijven?
Welke maat is dit?

En al striemen in je schouder staan  ;D

Vind de remmen upgrade eentje waar ik het meeste plezier van heb gehad.
Xenon op nr 2.

Veel plezier ermee!

MarcoV

Ziet er strak uit Laserblue, had de set al zien liggen bij Marc!
Waanzinnig mooie remmen, staan bij mij ook hoog op de verlanglijst!

MarcoV ;)

fearless

Ziet er heel goed uit, alleen daar gaat het natuurlijk niet om.  :eusa_whistle: 

Remt het ook nog een beetje beter dan ??



Citaat van: spekkie99 op 29-03-2008 15:47:20
Ziet eruit als CTF schijven?

Het is ook een CTF set, alleen dan met het logo van European Tuning.