het zal wel voor de zoveelste keer zijn VOCHT VOCHT VOCHT

Gestart door lange, 21-01-2008 19:47:36

Vorige topic - Volgende topic

lange

HELP HELP HELP HELP :evil:

ik word gestoord van het vocht in mijn oer 850 (92)
het zijn niet de afvoertjes voor en achter  ??? ??? ??? ???

wie heeft er ervaring met deur rubbers
kan dat het probleem zijn  ??? ???

ik heb namelijk water staan op het rubber aan de bestuurders kant
hier mee bedoel ik
als je de deur open doet en je kijkt van bovenaf op het rubber dan zie je het deel wat tegen de deur aan zit (het deel met de gaatjes er in) en het deel wat over de koets heen zit .
en in dat guultje daar tussen staat water
is dat een verslete rubber  ??? ??? ??? ???

HELP HELP HELP HELP
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

Peer ke

Hey,

Ik heb een keer een vage en moeilijk te achterhalen lekkage gehad. Het volgende was aan de hand. Bij het opknappen van de dakstrips is een plakbandje achter een blokje van de strip dat in de goot valt dubbel komen te zitten. In de goot zit t.p.v. dit blokje van de strip een gaatje in de carroserie. Hierdoor kwam water op het rubber en uiteindelijk op mijn vloermat. Oplossing: strips er voorzichtig af en een beetje kit in het gaatje. Alleen de mogelijke oorzaak als jij of je voorganger iets aan de strips hebben gedaan!

lange

beste peer

u heeft het over de strip die OP het dak zit
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

Peer ke

Klopt, maar door een gaatje achter de bevestiging van de strip komt er vocht IN de auto!

nickk.

Het lijkt me niet dat dat een versleten rubber is; in dat gootje staat bij mij ook water als het flink geregend heeft.
Je moet controleren ofdat alle rubbers op elkaar sluiten, dus dat er nergens een spleet te vinden is. Ook zou ik de onderste strip aan de onderkant van je deuren even bekijken; dit was nl. bij mij de oorzaak van vocht in mn auto.

Gewoon alles echt secuur nalopen, desnoods wat water erover gieten ofzo en daarna kijken ofdat het ergens doorheen dringt.