Hele snelle vraag, geld overmaken naar zwitserland (zurich) HELP!

Gestart door daytonawim, 21-01-2008 20:21:27

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Wie weet de makkelijkste manier en goedkoopste om geld
naar zwitserland over te maken ????

Volgens mij geen IBAN /BIC ??? ??? ??????

tackle

Robert Haven

daytonawim

Ik dacht namelijk dat dat niet kon met iban/bic 
Gaat idd om een leuke en erg zeldzame ebay aankoop.

viking_in_shorts

Ik maak vaak geld over van Zweden naar Nederland. Heb altijd nodig: rekening nummer, Iban, BIC, adres van de bank en adres van ontvanger.  De meeste bank-info kan je via het internet vinden.

pwassink

Citaat van: tackle op 21-01-2008 20:22:53
western union...

Dat hoop ik niet (zou daar heel voorzichtig mee zijn..)  :eusa_naughty:

Als je het met de bank doet moet je van de bank van de begunstigde een tweetal nummers hebben

Die zogenaamde BIC en de IBAN nummers los van het rekeningnummer zijn dan vaak genoeg om het over te kunnen maken. Qua kosten is het heel erg variabel,  ik denk dat je het beste even bij je eigen bank na kan vragen wat t snelste / voordeligste is (blijven ollanders he .. )  :D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

tackle

die BIC/IBAN nrs heeft ie niet. En het moet met spoed. Western Union is nix mis mee, zolang je maar geen geld overmaakt naar Nigerianen. ;)

daytonawim

Die nrs kan ik wel aankomen hoor, ik dacht alleen dat die in zwitserland mischien een ander
systeem gebruiken.

Dat kan lastig en extra duur zijn.

Veiling loopt af over 15 minuten :-)

mehn

Wat is de naam van zijn bank en wat is zijn rekeningnummer?

Als je met een IBAN en BIC (of swift) de optie "kosten delen" kiest betaalt niemand iets.

edit: ik kan met de Postbank geld overmaken naar Zwitserland via de IBAN, zojuist ff nagekeken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Citaat van: daytonawim op 21-01-2008 20:24:36
Ik dacht namelijk dat dat niet kon met iban/bic 

Zwitserland maakt geen deel uit van de EU, maar toch is Iban/Bic code van toepassing, hetzelfde als in  de EU dus...  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Citaat van: daytonawim op 21-01-2008 20:31:28
Die nrs kan ik wel aankomen hoor, ik dacht alleen dat die in zwitserland mischien een ander
systeem gebruiken.

Dat is het makkelijke met iban "International Bank Identification Number"

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

mehn

Gewoon winnen die veiling, betalen is van later zorg ;D
Desnoods ga je het afhalen als je het écht erg graag wilt en het overmaken niet wil lukken  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ewing

Mijn nieuwsgierigheid is nu ook gewekt naar hetgeen DaytonaWim via de veiling behoopt te bemachtigen...hou mij en de rest van het forum niet langer in spanning  ;D

daytonawim

Citaat van: J.R. Ewing op 21-01-2008 20:36:55

Mijn nieuwsgierigheid is nu ook gewekt naar hetgeen DaytonaWim via de veiling behoopt te bemachtigen...hou mij en de rest van het forum niet langer in spanning  ;D

Fu*k ie duckie niet gelukt :-((((((

Maar wat het nou was :  http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280190885559&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1123

Zeer bijzonder en erg weinig aangeboden, past wel bij de andere DBX spullen die ik heb staan.