Nieuwe banden met hoogteslag

Gestart door capri, 22-01-2008 23:11:00

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Ronbroek op 23-01-2008 00:24:15
Alles met een staalborstel goed roestvrijgemaakt voordat de velgen zijn teruggemonteerd ?

Is ook een goede.

Frutseltjes roest kunnen bij onze 850 dit soort problemen goed veroorzaken.

capri

Het is geen onbalans en trillen in het stuur doet de auto niet.
Tot 140 kmh nergens last van.

Daarboven voel je gewoon dat de banden niet goed rond zijn en dat voel je ook duidelijk in het stuur, rij je naar de 180 kmh en het is weg.

Ik wacht even rustig af naar de reaktie van de fabriksnt van conti.

Anders gewoon een paar ander banden voor.

wim 

Misha

Elk stuk mechaniek heeft natuurlijk ook een soort van populair gezegd 'Eigen Trillingsgetal', het moment waarop alles in een frekwentie trilt.
Vaak is dat bij auto's inderdaad zo'n beetje als je het beschrijft, op een snelheid met een toerental, en trekt het daarboven of daaronder weer weg.

Mijn auto is ook bij de 140-150 onrustiger, maar daaronder en daarboven merk je er niets van.
Wel irritant.

Dit soort dingen wordt erger met de jaren, als slijtage en viscositeit verloren gaan, en kan zeker door banden in meer of mindere mate worden getriggerd, maar ook aandrijfassen en in mindere mate remschijven kunnen lekker meedoen.

Heb je al eens wielen gedraaid / gewisseld ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

capri

wielen al eens omgewisseld maar dat hielp niks.
Mijn vorige banden hadden ook een hoogteslag en daar kon je geen 100 kmh meer mee rijden.

Vroeger altijd met ford gereden en deze auto was ook zeer gevoellig voor banden.
De enige echt ronde  banden waren altijd mischelin.

Voor de 850 wellicht de beste keus.

wim

capri

Aan de voorzijde twee nieuwe mischelin gemonteerd.
Wel iets beter maar het probleem is niet opgelost.

Rubbers
schokdempers
aandrijfassen

????????

thuur

Citaat van: Ronbroek op 23-01-2008 00:24:15
Alles met een staalborstel goed roestvrijgemaakt voordat de velgen zijn teruggemonteerd ?

Citaat van: Geertje op 23-01-2008 19:22:15
Is de band foutief gemonteerd, ligt het aan de band, aan de velg of het wel of niet gereinigde pasvlak op de naaf etc.

Gr ???