LPI pomp kapot door te lege of te volle tank?

Gestart door killhorst, 24-01-2008 15:14:49

Vorige topic - Volgende topic

killhorst

Pasgeleden mijn LPI pomp moeten laten vervangen. De inbouwer vertelde mij dat deze niet kapot gaan door te leeg rijden maar door overdruk bij het vullen. Als de begrenzer niet goed werkt dan komt er teveel gas in de tank en dan gaat de pomp kapot.

Nu heb ik dus een nieuwe ringtank van 61 liter en wat blijkt? Ik kan er 54 liter gas indouwen. natuurlijk een stuk beter dan de 42 liter bij de oude maar die was maar 6 liter minder van inhoud....

Inbouwer gebeld en hierop gewezen. Deze adviseerde om voortaan bij het tanken te stoppen bij 50 liter omdat waarschijnlijk de gasdruk bij de pomp te hoog was. Op zich een werkbaar advies maar als ik hem nu niet wil leegrijden, hoe weet ik dan hoe vol ik hem mag doen?

Kan ik hiermee doorrijden en genieten van de extra kilometers zonder tanken of zal ik terug gaan en een andere begrenzer vragen? Wie weet of zo'n Vialle pomp nu kapot gaat door overdruk, onderdruk of is het allemaal een broodje aap?

de boekhouder

M.i. wat de inbouwer zelf dan al zegt (overigens zonder dat ik z'n verhaal inhoudelijk kan bevestigen):

Citaat van: killhorst op 24-01-2008 15:14:49
Pasgeleden mijn LPI pomp moeten laten vervangen. De inbouwer vertelde mij dat deze niet kapot gaan door te leeg rijden maar door overdruk bij het vullen. Als de begrenzer niet goed werkt dan komt er teveel gas in de tank en dan gaat de pomp kapot.

Hij geeft hiermee zelf indirect aan dat de begrenzer niet deugt; moet hij lijkt me vervangen ?!
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Enno

Wel boeiend. Ik doe er nooit meer in dan 40 LITER. Is dit dan de reden dat ik 270.000 KM zonder problemen heb rondgereden met mijn LPI POMP?

Ludo

Citaat van: de boekhouder op 24-01-2008 15:23:40
M.i. wat de inbouwer zelf dan al zegt (overigens zonder dat ik z'n verhaal inhoudelijk kan bevestigen):

Citaat van: killhorst op 24-01-2008 15:14:49

Hij geeft hiermee zelf indirect aan dat de begrenzer niet deugt; moet hij lijkt me vervangen ?!

vervangen hoeft niet, je kan em verplaatsen.
maar daarvoor moet de tank open.

het lijkt me wel een broodje aap verhaal van die tankdruk.
de tank leegrijden klopt wel, Vialle beweert ook dat het geen enkel kwaad kan.