piepje

Gestart door blauweroffel, 24-01-2008 22:42:35

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Hier nog even een vraagje van mij:

Als ik het gas loslaat hoor ik een kort luid "piepje"ergens in het vooronder. Op het moment dat ik het gas weer intrap hoor ik hetzelfde piepje weer....
Ra, ra de monteur bij de dealer kon mij niet vertellen wat het is.
(V70 classic 2.4 20V op gas)
Ter info: vorig jaar een nieuwe koppeling en drukgroep laten monteren en een 4 maand geleden de bovenste motorsteun vervangen.

Iemand enig idee?

groet

Gerco

thuur

Je weet zeker dat het pedaal zelf niet piept?

Multiriem ook vervangen?

Gr ;)

blauweroffel

de multiriem is over 10000km aan vervanging toe, volgens de garage

Gerco

blauweroffel

O, ja ik weet ook dat het pedaal niet piept, met raampje open hoor je duidelijk dat het ergens onder de motorkap zit

Marc O.

Is waarschijnlijk een aandrijfas. Ik heb exact hetzelfde, al 70.000km lang. Vooralsnog wordt het niet erger dus ik maak me er niet al te druk om. Dat soort piepjes zijn ook een beetje de charme van zo'n auto, toch? ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

blauweroffel

Marc o

Bedankt voor je reactie, dit geeft de burger weer moed. Het geluid is soms overigens niet hoorbaar en dan ineens duikt het fenomeen weer op.

Gerco

Marc O.

Citaat van: blauweroffel op 25-01-2008 23:58:08
Marc o

Bedankt voor je reactie, dit geeft de burger weer moed. Het geluid is soms overigens niet hoorbaar en dan ineens duikt het fenomeen weer op.

Gerco

Yep, heel herkenbaar! ;D

ovlov 058

Heeft met het weer te maken.

Zoals onze gewrichten ;D ;D

blauweroffel

Marco,

Volgens mij hebben wij exact dezelfde volvo (zelfs bouwjaar), ook donkerblauw? en de km stand?

Groet

Gerco

Marc O.

Citaat van: blauweroffel op 27-01-2008 23:12:46
Marco,

Volgens mij hebben wij exact dezelfde volvo (zelfs bouwjaar), ook donkerblauw? en de km stand?

Groet

Gerco

Bouwjaar staat hierzo ergens (1999 dus. Modeljaar 2000):
<--------------

Km-stand is inmiddels bijna 310.000, kleur is klikogrijs (geen flauw idee eigenlijk wat het kleurnr. daarvan is. Iemand?).

cas

kabel onder je kap? daar bij dat knie stukje? had je dat al bekeken?  alleen bij het rijden? ook bij gas geven zonder draaiende motor? 

denk gewoon mee hoor, ben nog lerende....

EDIT:  dan had de monteur het ongetwijfeld ook wel al gevonden. bovenstaande als niet gelezen beschouwen  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

DD

mijn s70 doet het ook aan de bijrijderskant, wij hebben het geadopteerd en noemen het ons vogeltje.  :eusa_boohoo:

FelixB

Bovenste motorsteun?

Bij gas in en uit 'kantelt' het blok een beetje
855R & C70 T5 cabrio automaat

VolvoDeMio

Citaat van: blauweroffel op 24-01-2008 22:42:35
4 maand geleden de bovenste motorsteun vervangen.
Citaat van: FelixB op 01-02-2008 14:24:58
Bovenste motorsteun?

....

FelixB

855R & C70 T5 cabrio automaat