Kleur van olie na vervanging..?

Gestart door VolvoDeMio, 26-01-2008 17:24:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: razorx op 25-03-2008 19:44:05
@Ludo: Mis ik iets? 

zin 1 is tegenstrijdig met zin 2.

Citaat van: razorx op 25-03-2008 01:46:52
alstjeblieft volledig synthetisch, wat anderen ook zeggen.
5W40 of 10 W40 blijft een discussiepunt, in basis beide goed.

5w40 is vol synthetisch.
10w40 is half synthetisch.

toch?.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 25-03-2008 20:29:46
Citaat van: razorx op 25-03-2008 19:44:05
@Ludo: Mis ik iets? 

zin 1 is tegenstrijdig met zin 2.

Citaat van: razorx op 25-03-2008 01:46:52
alstjeblieft volledig synthetisch, wat anderen ook zeggen.
5W40 of 10 W40 blijft een discussiepunt, in basis beide goed.

5w40 is vol synthetisch.
10w40 is half synthetisch.

toch?.

Er is ook "vol synth" 10w40.

Maar misschien moeten we het eerst eens hebben over wat een "vol syntheet" eigenlijk is...  :eusa_think: ;D

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 25-03-2008 20:32:23
Er is ook "vol synth" 10w40.

Maar misschien moeten we het eerst eens hebben over wat een "vol syntheet" eigenlijk is...  :eusa_think: ;D

hebben we het al eens over gehad.  :P
vind maar eens een vol syntheet 10w40 in de doorsnee automaterialenhandel...

razorx

Die 10W40 voll synt. zit inderdaad in mijn roffel.
En tja fully synthetic is een dubieus begrip.

razorx

Citaat van: Ludo op 25-03-2008 20:40:11
Citaat van: -D©©©L- op 25-03-2008 20:32:23
Er is ook "vol synth" 10w40.

Maar misschien moeten we het eerst eens hebben over wat een "vol syntheet" eigenlijk is...  :eusa_think: ;D

hebben we het al eens over gehad.  :P
vind maar eens een vol syntheet 10w40 in de doorsnee automaterialenhandel...
Ik haal het (merk Kroon) bij Brezan, weet niet of ze die in Vlaanderen ook hebben.
Ik bedoel die autoonderdelen handel.
Voor de rest vind ik ze wat vage merken verkopen.

Ludo

welk type is dat dan?, op de Kroon site zie ik niet zo meteen een vol synt 10w40 staan.

razorx

Citaat van: Ludo op 25-03-2008 20:48:35
welk type is dat dan?, op de Kroon site zie ik niet zo meteen een vol synt 10w40 staan.
Synfleet SHPD is de mooiste denk ik.

Maar gebruik zelf Emperol,
zie overigens dat deze ook gebaseerd op minerale oliën is, maar dat komt wel meer voor bij de syntheten.

Zal voortaan het begrip fully synthetic wat subtieler hanteren.

Ludo

Citaat van: razorx op 25-03-2008 21:37:14
Zal voortaan het begrip fully synthetic wat subtieler hanteren.

het is idd niet hetzelfde.
maar het neemt niet weg, dat zowel een half als een vol synthetische olie voldoet voor onze motoren.  ;)

elianmars

Als ik op de site van Kroon kijk, wordt deze olie aanbevolen voor de diesels van Volvo.

Ik kan zo snel niet ontdekken of het nou een half/vol syntheet is.....  :eusa_think:

razorx

Citaat van: elianmars op 25-03-2008 22:08:42
Als ik op de site van Kroon kijk, wordt deze olie aanbevolen voor de diesels van Volvo.

Ik kan zo snel niet ontdekken of het nou een half/vol syntheet is.....  :eusa_think:
Op zich hoef je je daat ook niet te veel zorgen te maken.
Het gaat er om dat de olie in kwestie niet te snel verouderd, en niet te veel residu achterlaat.

Puur minerale olie is ... punt
Synthetische olie is een begrip waar om commerciele redenen wat mee gespeeld wordt.

Een volledig puur synthetische olie is heel mooi, maarruh een beetje duur.

Ben nog even gaan spitten op het begrip synthetische olie naar aanleiding van het bericht van Marco.

Wat ik vindt is dat minerale olieën vereedelt/verbetert worden.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik van diesels niets afweet, maar neem aan dat het verhaal globaal het zelfde is.

Nog even terug op het flushen, even los van de kleur van de olie: Het verschil is hoorbaar. Probeer het en luister hoe je blok draaait.
Gewoon gedaan met goedkope olie, je staat versteld van het verschil.

@pwassink: Ik weet het, ook door wat posts van Mehn, denk dat je dit soort bezinksels niet tegen kan gaan.  Vergeet de absurde aantal kilometers die we hebben niet.

Groeten van Yits.

Turbo-Geek

Ook ik moet nog een Vol synth 10W40 zien ... Ooit naar gezocht maar nog nooit tegen gekomen in de handel.
Overigens altijd PRIMA ervaringen gehad met de 'half synth 10W40.
Gebruik nu overigens al een tijdje 5W40 (Emperol) van Kroon Olie.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

reneetje

Zit er eigenlijk op olie een houdbaarheidsdatum?

Oftewel een wagen die een jaar stil staat met nieuwe olie erin, moet je die verversen?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

In het vat is 3 jaar haalbaar. Blootgesteld aan zuren e.d. 1 jaar. Als je een auto langer dan een jaar stil laat staan hoef je niet de olie tussentijds te verversen. Een auto die een jaar of langer heeft stilgestaan: altijd de olie+filter verversen.


Gr ;)

Raoul

Ik snap al die drukte niet om type olie.. Onze roffels die ontwikkeld zijn begin jaren 90 krijgen met een standaard 10 w 40 (bijv Kroon) een olie die al veel beter is dan destijds in de jaren 90.
Verder zijn hoge km-standen mogelijk met ordinaire 10 W 40 olie. Mijn ervaring met 5 W40 is een wat hoger olieverbruik, (slecht voor de kat), en een hogere prijs. Verder moet je oppassen met experimenteren i.v.m. mogelijke lekkages die hierdoor ontstaan. Gewoon iedere 10-15 .000 km schone olie en filter. En niet teveel korte stukjes rijden.