wortelhout plaatsen

Gestart door macdriver, 27-01-2008 12:33:49

Vorige topic - Volgende topic

macdriver

ik wil alle grijze dingen van het dashboard vervangen voor  een wortelhout set(niet de plak versie) moet ik dan mijn complete dashboard uit elkaar halen of kan ik het radio en middenstuk er gewoon uitkrijgen.
oh ja ik heb een extra radio gedeelte in wortelhout dus misschien dat iemand nog iets zoekt.
mvg rene
oh ja het gaat om een s70 uit 97 :eusa_whistle:

Turbo-Geek

For what it's worth, het is allemaal nep hout voor zover je dat niet wist. Een plaksetje doet dus niks af tov de fabrieks set want het is allemaal hout look.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

macdriver

snap ik anders had het wel naar hout geroken maar moet ik veel los halen om het te plaatsen of valt dit wel mee

Jeroentjuh

Voor het deel om de radio moet het dashbord eruit d8 ik.....

tha850

Ik heb er een plakset ingezet. Half uurtje werk en zie 't verschil niet ;D
na 855 T-5 aut '96 (verkocht) V70 TDI Europa '98 (verkocht) nu 850 2.5i 10V Sports-Line '94 en 850 GLT 2.5 20V '92 (G3)

macdriver

Citaat van: tha850 op 27-01-2008 17:14:44
kan wel zijn maar toch blijf ik bang dat zo iets in een warme zomer ineens loslaat en het er dan niet meer uitziet

wepster

dasch moet er kompleet uit want de schroeven en de verlijming van de grijze delen zitten aan de achterkant en daar kom je met geen mogelijk heid bij zonder het dach te demonteren , je hebt oor een lijm pistool nodig om sommige delen weer opnieuw te lijmen

greets wepster (die hier ook overgedacht heeft maar er toch maar van afgezien heeft na het uitzoeken en ondervinden van het werk)

tha850

Ik heb een T5 gehad (lang geleden) waar ik het ook in had geplakt. Na 3 jaar en hete zomers in Frankrijk geen centje pijn. Wel goed ontvetten voor 't plakken.  ;)
na 855 T-5 aut '96 (verkocht) V70 TDI Europa '98 (verkocht) nu 850 2.5i 10V Sports-Line '94 en 850 GLT 2.5 20V '92 (G3)

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

why-not

Ik heb het pas gedaan zonder het hele dashboard eruit te halen.
wel moest het kastje eruit en het gedeelte waar je radio inzit, maar het is een hele hoop werk en je kan er ontzettend slecht bij

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=22197.0

pooh

Citaat van: macdriver op 27-01-2008 17:18:31
Citaat van: tha850 op 27-01-2008 17:14:44
kan wel zijn maar toch blijf ik bang dat zo iets in een warme zomer ineens loslaat en het er dan niet meer uitziet

dat is een geschenk, dat wortelhout gebeuren is behoorlijk lelijk  :eusa_shifty:
(maar dat is alleen mijn bescheiden mening  ;))

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

macdriver

Citaat van: why-not op 27-01-2008 20:11:22
wel moest het kastje eruit en het gedeelte waar je radio inzit, maar het is een hele hoop werk en je kan er ontzettend slecht bij

maar het is te doen begrijp ik.
ik heb het voor het radio gedeelte,middenstuk en mijn dashboardkastje dus er moet veel los.
Als ik de foto's bekijk zeker de moeite waard om effe te knutselen

tha850

why-not

Citaat van: macdriver op 27-01-2008 20:17:05
Citaat van: why-not op 27-01-2008 20:11:22

maar het is te doen begrijp ik.
ik heb het voor het radio gedeelte,middenstuk en mijn dashboardkastje dus er moet veel los.
Als ik de foto's bekijk zeker de moeite waard om effe te knutselen

Het is te doen, ik ben er ongeveer 1,5 dag mee bezig geweest.

Ricardo

Zeker te doen. Ergens op het forum staat een how to. Ik heb het zelf ook gedaan en ben zeker niet de handigste. Een beetje handige Volvomechanieker doet dit in 2 uurtjes. Ik ben er meer dan een dag mee zoek geweest. Toen stond die how to nog niet op het forum.