Waarom is nieuwe peilstok langer dan oude?

Gestart door HJ850, 27-01-2008 14:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Misha op 27-01-2008 18:37:59
'Hoe lang is de jouwe ? '

;D

ik heb "em" eens even gemeten.  :evil:


een verschil van 7mm.



Misha

Maar Ludo toch...  ;D

Blijft de vraag: wat is de specificatie van Volvo ; en wat is het significante cijfer...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

#32
tja, goeie vraag.
welke hoort in welke auto?.  :eusa_think:

bij mij hoort er alleszins 3528064 in te zitten.
maar zit nu 9135006 in omdat die een andere indicatie geeft.
bij de goeie peilstok zakt het peil tot minimum, daar blijft ie staan.
maar dat geeft een onzeker gevoel als er bijna niets op de peilstok te zien is.
nu, met de andere peilstok, staat het peil boven het minimum.
dat betekent wel dat er een liter minder in zit dan de specificatie van Volvo!.
maar als het peil niet meer verder zakt, (om even een bekende term te gebruiken:) zal me dat jeuken.  :evil:

HJ850

#33
In elk geval is er dus nog een ander partnummer met rode oog!(?)

Bij mij doet Vadis het weer niet  ???  (Wat een ### programma)
Dealer heeft bij mij niet op chassis / kenteken gekeken.

Vind aanpak Ludo wel aardig: als deze lengte beter werkt, prima dan.

Maar for the record zou ik nu wel willen weten elk partnummer bij mijn 850 hoort. Wat was het ook al weer dat daarvoor nodig was? Chassis nummer? Ik bel Furness wel even straks.

HJ850

#34
Even gebeld met Furnes A'dam; nu is er even voor mij gekeken op chassis nummer: het is een nummerwijziging geweest (35... naar 91... partnummer). Waarom en of er dan ook een technische wijziging is geweest is niet te achterhalen of bekend.

Tenzij er nog ergens iemand met een lange Volvo historie is die hierover iets bekend is zullen we wel nooit weten waarom en hoe.

Ik ga nu in elk geval uit van de nieuw peilingen en dat de oude peilstok uitvoering inderdaad een te hoge waarde aangaf wat leidde tot te veel bijvullen wat leidde tot het bekende snel 'bovenste deel' er uit gooien. En dat dit niet echt bekend is gemaakt.

Hajo

Misha

Citaat van: HJ850 op 31-01-2008 09:34:36
Even gebeld met Furnes A'dam; nu is er even voor mij gekeken op chassis nummer: het is een nummerwijziging geweest (35... naar 91... partnummer). Waarom en of er dan ook een technische wijziging is geweest is niet te achterhalen of bekend.

Tenzij er nog ergens iemand met een lange Volvo historie is die hierover iets bekend is zullen we wel nooit weten waarom en hoe.

Ik ga nu in elk geval uit van de nieuw peilingen en dat de oude peilstok uitvoering inderdaad een te hoge waarde aangaf wat leidde tot te veel bijvullen wat leidde tot het bekende snel 'bovenste deel' er uit gooien. En dat dit niet echt bekend is gemaakt.

Hajo

Hajo,
Heb je nu al eens gekeken of van de oude stok én van de nieuwe stok het oog goed vast zit aan het ijzer ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

HJ850

Citaat van: Misha op 31-01-2008 09:56:07
Hajo,
Heb je nu al eens gekeken of van de oude stok én van de nieuwe stok het oog goed vast zit aan het ijzer ?

Uiteraard gezorgd dat beide eerlijk gelijk naast elkaar liggen en dat afgebroken oog goed op de stok zit geschoven.

Enno

Ik heb in de v70 zo vermoed ik de nieuwe zitten. In de 850 de oude .

Ik vind de nieuwe prettiger aflezen dan de oude....

Ik ga ook sterk overwegen t.z.t de oude door een nieuwe peilstok te vervangen (incl. buis).


herbe777

Citaat van: Ludo op 30-01-2008 21:39:14
Citaat van: Misha op 27-01-2008 18:37:59
'Hoe lang is de jouwe ? '

;D

ik heb "em" eens even gemeten.  :evil:


een verschil van 7mm.

http://www.850turbo.be/temp/verschiloliepeilstok.jpg


Nou daar komt ie.
Ik had van mijn V70 2.5T ook een gebroken peilstok. Dus tijdelijk die uit de 855R geleend. Bleken even lang te zijn en het zelfde nummer.
Nu heb ik een nieuwe gekocht en jawel hoor deze is totaal 7mm langer en de peilschaal zit 5mm dieper.
ONDERDEEL NUMMER:1271921 dit is bij beide peilstokken gelijk.

herbe777

Nog wat, mijn peilstokken zijn oranje.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

HJ850

We hebben het Grote Volvo Geheim ontdekt! Dit hebben 'ze' al weet niet hoe lang stil gehouden  :evil:  ;)

-D©©©L-

Ik mis alleen het probleem nog bij deze oplossing.   :eusa_think:

Ludo


HJ850

#44
Citaat van: -D©©©L- op 03-02-2008 02:04:13
Ik mis alleen het probleem nog bij deze oplossing.   :eusa_think:

Ja, welk probleem probeerde Volvo te fixen met het verlengen van oliepeilstokken? (er van uitgaande dat dit niet zomaar is gebeurd)
[conspiricy mode on] Misschien olie-overfill > gooit motor er toch uit? Het is nogal wat om te erkennen dat er misschien wel miljoenen auto's door de jaren heen zijn gemaakt waar een onjuiste peilstok in hangt. [conspiricy mode off]

Zal wel los lopen en voorstschreidend inzicht zijn en 'kleine modificatie'.