Waarom is nieuwe peilstok langer dan oude?

Gestart door HJ850, 27-01-2008 14:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Johann

Dat is wel bekend, gaat hier over dezelfde kleur met verschillende lengte.

mehn

Citaat van: haasje op 04-02-2008 13:07:58
waar ik op doelde is dat er dus wel een modificatie geweest is op de peilstok (nieuwe is dus rood). Aangezien de rode langer is dan de oranje moet dus de pijlbuis wel langer zijn om de juist waarde aan te geven.

Lees nog maar eens goed dan...
Vanaf MY1996 is het carter 0,5 liter vergroot. Er zit dus een halve liter meer in het carter waardoor ook het verschil tussen MIN en MAX van 1 maar 1,5 liter is gegaan. Hierdoor is een nieuwe peilstok nodig en die is fluoriserend oranje gemaakt (oude rood, nieuwe oranje dus).

Het maximumniveau van beide stokken is gelijk, alleen is de oranje stok "een halve liter" langer waardoor het minimum lager op de stok zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

#62
Inderdaad.... Ik weet nog dat mn pa een paar jaar terug een nieuwe peilstok heeft gekocht en dat ie fel oranje oog had.
Mijne is MY1997 en heeft idd. ook een oranje oog.

Rest nu nog het mysterie van dezelfde kleur met andere lengte  :evil:

HJ850

Citaat van: haasje op 04-02-2008 13:07:58
waar ik op doelde is dat er dus wel een modificatie geweest is op de peilstok (nieuwe is dus rood). Aangezien de rode langer is dan de oranje moet dus de pijlbuis wel langer zijn om de juist waarde aan te geven.

We hebben het hier over enkel rode peilstokken die in lengte verschillen. Bij mijn weten hebben alle oudere 850's al peilstokken met rode ogen.

RDG

Vandaag een 850 gekocht 2.5I 10v, nieuwe peilstok nodig, zal ik wat "domme" vragen stellen bij volvo af heeft iemand het juiste part number. Bye te Way vla/ mayonaise aan de peilstok verkoper erg zenuwachtig, ik niet dankzij topic op dit forum gisteren gelezen. Snel tot een deal kunnen komen. Always fun when people share info.

Ludo

Citaat van: RDG op 04-02-2008 20:26:44
Vandaag een 850 gekocht 2.5I 10v, nieuwe peilstok nodig, zal ik wat "domme" vragen stellen bij volvo of heeft iemand het juiste part number.

zit er nu geen peilstok in dan?.
anders even kijken, het onderdeelnummer staat er op.  ;)

RDG

Thank you, zal daarna kijken of ze in lengte verschillen :eusa_dance:

haasje

jullie hebben gelijk, was beetje te vlug geweest met reageren. beide nummers staan overgens wel gemeld, alleen niet als vervangende onderdelen

Philip850

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

BenC70ES

In mijn '99 blijkt nog een andere stok te zitten...  vlak voor de meetstrook zit er een kleine 'chicane' in ...

In de '00 zit dan nog een andere met ondermeer een dubbele rubber aan het oog.

Lekker makkelijk allemaal  :eusa_whistle:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Nog een toevoeging gevonden:

Citeer
Bij het vervangen van zuigerveren, kan het oliecarter worden vervangen door het grotere model. Dit model heeft een inhoud van 1,5 liter tussen de MAX- en MIN-markeringen. De klant hoeft dan minder vaak olie bij te vullen.
Opmerking! De oliepeilstok moet worden vervangen door een nieuwe als het grotere oliecarter wordt geplaatst.
Attentie! Het grotere carter mag niet worden gebruikt in combinatie met motor B5252!

Wellicht dus gewoon een modificatie omwege klagende klanten?
Volvo vindt een olieverbruik van meer dan 0.4 liter per 1.000km een gegronde reden voor een klacht.


Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 04-02-2008 17:21:13
Het maximumniveau van beide stokken is gelijk, alleen is de oranje stok "een halve liter" langer waardoor het minimum lager op de stok zit.

Zaterdag een oude rode stok en een oude oranje naast elkaar gehouden (beide uit een B5234) en jawel: Minimum is gelijk, het maximum van de oranje stok een stukje hoger. 

Misha

Maar: de essentie hier was dat dezelfde kleur stok een verschil had...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850 T5 Freak

ik heb voor de mijne ook een nieuwe peilstok besteld en bij dit nummer kreeg je tijdens het bestellen een linkje met 2 nummers: peilstok en de buis waar hij in zit. peilstok is ook ietsje langer en onderaan zit een knikje in soort veerconstructie om de peilstok in de buis te klemmen, wat overigens standaard is bij de nieuwere modellen  :) en idd van oranje naar rode stok gegaan  :eusa_dance:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

-D©©©L-

Citaat van: 850 T5 Freak op 10-06-2008 23:25:37
ik heb voor de mijne ook een nieuwe peilstok besteld en bij dit nummer kreeg je tijdens het bestellen een linkje met 2 nummers: peilstok en de buis waar hij in zit. peilstok is ook ietsje langer en onderaan zit een knikje in soort veerconstructie om de peilstok in de buis te klemmen, wat overigens standaard is bij de nieuwere modellen  :) en idd van oranje naar rode stok gegaan  :eusa_dance:

Heb jij de nummers van die "nieuwe" peilstokbuis en peilstok ook ?