lichte schokjes en vermogensverlies op LPG

Gestart door Simplicity, 10-02-2008 15:56:33

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Citaat van: Ludo op 10-02-2008 21:37:26
Citaat van: Simplicity op 10-02-2008 21:35:16
De LPG installatie is af-fabriek bij dezelfde installateur als mijn dealer onder de vleugels heeft geinstalleerd

hoezo bij dezelfde installateur geinstalleerd. ???

Bi-Fuel is af fabriek, geen achteraf inbouw.

Op kentekenbewijs staat Bifuel maar de installatie is gedaan door een externe installateur, en dat is toevallig mijn LPG-mannetje. Auto is 75km verder bij een andere dealer afgeleverd dus de bifuel's werden voorzien van een lpg-installatie bij een dealer/installateur en niet in de fabriek. 

Citaat van: Ludo op 10-02-2008 22:06:36
;D  ;)

Citaat van: hpkevertje op 10-02-2008 22:02:16
Wil niet het laatste woord hebben maar het kan toch in de ontsteking zitten?  ::)

dat kan zeker, maar ik zou eerst eens beginnen met een fatsoenlijke beschrijving te geven van wat voor systeem dat er in zit.
als dit een Bi-Fuel is lijkt me de post van Peter belangrijker.
maar dat zou topicstarter dan zelf al moeten weten, hij alleen weet welk en wanneer er onderhoud is verricht.

Onderhoud is altijd gedaan door de dealer dus ik zal daar straks even de computer moeten induiken om te zien wat er in et verleden precies allemaal gebeurd is.
Maar ik denk inderdaad dat ik peter's raad opvolg en eerst die dingen even doorloop. Het zou me namelijk niet verbazen als dat de laatste 50.000km niet vervangen/nagekeken is  ::)

thanks voor de reacties

tackle

had ik ook...ongeveer bij 120/130 van die kleine schokjes, met name als de cruise control aanstond. Nieuwe bougies gemonteerd en toen was het weg.

Ludo

Citaat van: Simplicity op 11-02-2008 08:48:41
Op kentekenbewijs staat Bifuel maar de installatie is gedaan door een externe installateur, en dat is toevallig mijn LPG-mannetje. Auto is 75km verder bij een andere dealer afgeleverd dus de bifuel's werden voorzien van een lpg-installatie bij een dealer/installateur en niet in de fabriek.  

nee hoor, Bi-Fuel is énkel af fabriek geleverd.
jij hebt dan een andere installatie.
een Bi-Fuel heeft ook maar 1 motormanagement voor beide brandstoffen, terwijl een achteraf inbouw een aparte computer voor lpg heeft.

Simplicity

Ben net bij de dealer geweest voor de volledige onderhouds historie en er is sinds +-50000km niks aan het systeem gedaan. Heb voor volgende week dinsdag een afspraak om het systeem te reinigen en de druk terug af te stellen, het zou dan verholpen moeten zijn.

Citaat van: Ludo op 11-02-2008 10:30:17
Citaat van: Simplicity op 11-02-2008 08:48:41

nee hoor, Bi-Fuel is énkel af fabriek geleverd.
jij hebt dan een andere installatie.
een Bi-Fuel heeft ook maar 1 motormanagement voor beide brandstoffen, terwijl een achteraf inbouw een aparte computer voor lpg heeft.

Ik weet er natuurlijk niet het fijne van maar ik ging ervan uit omdat op de installatie staat de naam van de installateur (LPG-techniek Limburg met datum ed) en de computer en bekabeling allemaal van Volvo is. Op kentekenbewijs en in het boekje staat dat het een Bifuel is en natuurlijk de temperatuurmeter die vervangen is door een lpg-meter. Misschien dat de keuring en laatste afwerkingen door elk land apart wordt gedaan ivm verschillende wetgevingen?

Ludo

Citaat van: Simplicity op 11-02-2008 15:16:40
Ik weet er natuurlijk niet het fijne van maar ik ging ervan uit omdat op de installatie staat de naam van de installateur (LPG-techniek Limburg met datum ed) en de computer en bekabeling allemaal van Volvo is. Op kentekenbewijs en in het boekje staat dat het een Bifuel is en natuurlijk de temperatuurmeter die vervangen is door een lpg-meter. Misschien dat de keuring en laatste afwerkingen door elk land apart wordt gedaan ivm verschillende wetgevingen?

die sticker staat op mijn installatie ook.  :eusa_dance:  :evil:
LPG Techniek zal het onderhoud wel altijd gedaan hebben.
maar geloof het maar, Bi-Fuel is af fabriek.

scania164

Hallo
Neem maar ff contact op met www.verdampere.nl Met Cees zoals hij heet!
Dan komt het helemaal goed voor veel minder geld dat weet ik zeker!!!

Suc6

chris

Simplicity

Hij is ondertussen gemaakt en alles loopt weer soepeltjes. Ze hebben de filtertjes vervangen en alles goed gereinigd, kort gezegd het normale onderhoud aan de installatie. Koste me 100 eurie maar rijdt weer als vanouds