benzineverbruik

Gestart door dunadzelluf, 30-01-2008 18:32:43

Vorige topic - Volgende topic

dunadzelluf

Ik heb een hele mooie rooie 850 2.5 Luxery Estate uit 96 met 326.000 op de teller, en heb hem pas een maand of drie.
Nou heb ik het verbruik eens bijgehouden (stadsverkeer 80%, snelweg 20%) en zit het verbruik van mijn roffel ongeveer 1 op 6.
Is dat normaal, of uitzonderlijk ? ???

Eugene

Is idd aan de hoge kant, dat haal ik zelfs bijna met de T-5 namelijk ;)

If it's not blown, it sucks...

cas

ik rij 1 op 5 momenteel, maar heb veel stress :-) dus pedaal moet er onder lijden.... en eigenlijk alleen maar stadsverkeer..... moet wel veranderen ..... met rustig rijden en zo nu en dan ritje snelweg weet ik dat ik er ook 1 op 7 makkelijk uit moet halen....

en ja... ik rij al enkele duizenden kilometers op benzine.....maar moet wel aan het gas, want dit wordt te gek.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

razorx

Als ik meet gedurende een dagje uitsluitend de grachtengorden van Amsterdam met veel file kom ik op 1 op 5.
Ritje Amsterdam Gelderland 1 op 12, beschaafd gereden, het was pokkeweer.

Mijn wagen is een 855 2.5 V10 met wat luchtinlaatmodificaties.

Rijd nu een kleine maand op LPG (Vialle) G3 rijdt prima zo niet beter.

Is één keer een rib uit je lijf (2195,- in de aanbieding) maar daarna verdien je langzaam weer terug.

dunadzelluf

Deze week heb ik de rooie roffel eens zorgvuldig inwendig verwend (gepoetst en schoon gezogen), lekker een uurtje of twee met de deurtjes en raampjes open en het radiootje aan. Je raad het al, accu leeg.
Niks nie meer starten, accu bleek uit 2001, doorgemeten en hup naar de accuboer, nieuwe batterij erin en rijden maar.
Maar niet zorgeloos,  :eusa_naughty: mijn lieve dorstige roffel viel uit bij elk stoplicht, starte weer als ik startte, reed zonder problemen, maar gas los was lichtjes aan.

Langs een goeie vriend, met garage gereden en wat bleek, klein slangetje naar de radiateur kapot, stikporeus. Dus nieuwe erop en lopen als een zonnetje :eusa_clap:

Nu komt het mooiste, omdat ik vanwege de dorst van mijn roffel het gebruik goed bijhoud , blijkt ineens dat hij op een gemiddelde zit van 15 ipv de 21 tot 24 per 100 liter.
Stikblij dus :eusa_dance:

baskabel4

ik ben eigenlijk nog een leek op dit gebied maar........

na een aantal topics gelezen te hebben,denk ik dat het te maken
heb met het loshalen van je accu en dus het resetten van je meters?

dus hij rekent weer een nieuw gemiddelde uit....mischien had je hem nooit gereset?

razorx

Een leercyclus van je ECU duurt precies en welgeteld 40 keer starten. In ieder geval bij het Fenix 5.2 systeem.
Of de motor dan nog een bepaalde tijd moet draaien om dit als een volwaardig starten mee te laten tellen stond niet vermeld.

De ECU blijft overigens leren.

Groeten van Yits.