Veerpootbrug monteren (nu gemonteerd met foto)

Gestart door pac, 31-01-2008 19:00:52

Vorige topic - Volgende topic

pac

Wie heeft er ervaring in het plaatsen van een veerpootbrug? Kan ik ze makkelijk plaatsen of is het lastiger dan het lijkt. Volgens mij zit hij vast met 4 bouten of moet ik rekening houden met de vering zelf? Heb al op het forum gezocht maar kon geen item vinden over de montage ervan.

michiel

Eitje. 6 moertjes van je veerpoten losdraaien, brug erop leggen, nieuwe moertjes vastdraaien, klaar is klara. Misschien moet je nog een beugeltje gedeeltelijk inkorten maar da's dan ook alles.
Wel zorgen dat je op een vlakke (= waterpas) staat, anders tordeert je oto en krijg je 'm er niet op.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

pac

Ok thanx. Dat lukt mij nog wel met mijn 2 linker handen. Al wel gehoord dat het behoorlijk scheelt in het nemen van de bochten. En voor het bedrag hoef ik het niet te laten toch?

D-J

V70 T-5D

FGG

Stelt inderdaad weinig voor. Bij mijn auto (93-er) moesten we inderdaad de beugel van de linkerpoot (bestuurderszijde) inkorten en de kabel van 't ABS (toch?) iets verleggen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pac

Ik was bang dat er ook iets los moest bij de vering oid. Maar dit is inderdaad makkelijk. Ga er binnenkort een halen en het verschil merken. Ik laat het jullie wel weten.

denjo

Moeten de moertjes nog met een bepaald moment ( Nm ) aangetrokken worden . Of vast is vast :)
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

mehn

Staat in de handleiding. Handvast is té vast volgens de handleiding.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

Citaat van: denjo op 01-02-2008 10:37:00
Moeten de moertjes nog met een bepaald moment ( Nm ) aangetrokken worden . Of vast is vast :)

25 Nm voor de 6 moertjes en 40 voor de twee bouten zo uit t hoofd ..

Ik vond het wel erg weinig kan ik me herinneren..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

VolvoDeMio

En de veerpootbrug losjes in elkaar zetten, over de veerpoten zetten, de zes moeren van veerpoten met de hand aandraaien, dan de twee bouten van de veerpootbrug vastzetten (waarschijnlijk om te voorkomen dat de wangen en de uiteinden van de stang niet goed uitgelijnd zitten), en tenslotten de zes moeren van de veerpoten vastzetten.

denjo

Ok. Duidelijk ;D  Bedankt  voor de  info 8)
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

de geneRaal

en na een km of 300,nog een keertje na-trekken.

dan heefttie zich gezet.............
Blackstone under construction

D-J

V70 T-5D

M a r c

Citaat van: pwassink op 01-02-2008 13:13:46
Citaat van: denjo op 01-02-2008 10:37:00

25 Nm voor de 6 moertjes en 40 voor de twee bouten zo uit t hoofd ..

Ik vond het wel erg weinig kan ik me herinneren..

Is meer dan genoeg.  En natrekken is niet nodig.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl