Klapperende remmen

Gestart door nickk., 01-02-2008 00:46:29

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Daarnet even van 195 naar 80 geprobeerd, maar bij zo'n 160km/h gingen mn remmen klapperen als een gek, het leek op schudden ofzo.. Weet iemand hier een oorzaak van? Vind het persoonlijk nogal link en het geeft een onveilig gevoel.. :-\ (Bij remmen vanaf de 100 ofzo heb ik er geen last van).

ABS lampje brandt niet, dus ga er vanuit dat dat de oorzaak niet is, mede omdat ik niet vol remde toen ik van 195 naar de 80 ging, deed ik vrij rustig aan

thuur

Zoek eens op aardbevinggevoel en kijk of het bekend voorkomt..

Gr ;)

nickk.

Kan me er gedeeltelijk in vinden, maar nuja, ik had het vanavond voor de eerste keer in 2 maanden ofzo. Zouden de blokken niet te warm zijn geworden? Binnenkort nog maar eens een keer testen.

tackle

innocenti

Doet de mijne nu ook. Maandag achter gekomen dat een van de fusee kogels gaar is = speling. Volgende week wordt de nieuwe draagarm gemonteerd.

Maar uiteraard kan het ook uit de schijven komen

nickk.

Nuja, ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, heel vreemd. Echter, ik heb wel gemerkt dat de auto naar rechts trekt als ik rem, duidt dit op een kromme schijf?

Scooby Doo

Citaat van: nickk. op 10-02-2008 20:33:32
Nuja, ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, heel vreemd. Echter, ik heb wel gemerkt dat de auto naar rechts trekt als ik rem, duidt dit op een kromme schijf?

Nee, waarschijnlijk lucht in het systeem, of een remklauw die (gedeeltelijk)vast zit.

Kromme schijf levert trillingen op het stuur op, deze verergeren bij remmen, ongeacht de snelheid.

Ik gok op een draagarm of een rubber vooraan.

Succes met de zoektocht.
Puppy Power!!!