ook even voorstellen

Gestart door 850-T5, 02-02-2008 09:05:57

Vorige topic - Volgende topic

850-T5

Goedendag allemaal, graag wil ik mezelf als nieuw lid op het forum even voorstellen en uiteraard mijn Volvo ook..

Mijn naam is Arvid van Dam en woon in Noordwijk (ZH) en ben 25 jaar ,internationaal chauffeur van beroep, ongetrouwd , wel samenwonend en kinderloos (op de T5 na..)

mijn auto heet: Volvo 850 2.3 T5 luxury line, en zij is geboren in 1996, en ze is groen en standaard.

na deze korte introductie wil ik meteen even een vraag stellen...

Een weekje terug heb ik de olie van mijn auto gepeild en (stom stom stom..) de dop van de olie niet goed vastgedraaid, hier kwam ik tijdig achter doordat "CHECK ENGINE" ging branden (thnxs Volvo!) maar.... weet iemand hoe ik het lampje uitkrijg ZONDER naar de dealer te gaan?
Ik ben vrij weinig thuis en de dealer vroeg me er een AFSPRAAK voor te maken, hier heb ik weinig tijd en zin in er moet iets anders zijn toch?

Alsmede ook het irritante SERVICE indicator lampje..
Het onderhoud doe ik zelf (op grote dingen na),
maar er moet daar toch ook een methode voor zijn?

Misschien ook even nuttig om te melden is dat mijn T5 uit Amerika komt, en misschien iets anders in elkaar zit qua electronica?
Alles wat ik vind op het internet vermeld dat je 2 kastjes bij je ruitensproeiertankje moet hebben, waar je een plug in poort 7 stopt o.i.d. en dan met een knopje een code in kan geven ...4151 volgens mij..
dus 4x 1 sec. 1x1 sec. etc..
maar ... en misschien omdat ze import is ofzo... ik kom deze kastjes nergens tegen.

De accupolen heb ik ook losgehaald en ze een paar minuten tegen elkaar gehad, dit zou ook weleens de foutcodes kunnen resetten heb ik me laten vertellen....
Maar ik denk dat ik te maken heb met een lastige patient, want ze blijft stug volhouden...

Verder ben ik ook bij Rijsbergen geweest en die hadden een OBD2 tool waarmee je dit alles kan uitlezen en resetten, maar.... dit kleine apparaatje zou Inclusief de BTW rond de 260 euro gaan kosten, dit vind ik vrij prijzig..

Wie o Wie heeft dit ook (of iets dergelijks) meegemaakt en is bereid zijn waardevolle kennis te delen... (lol)

Elke reactie word door ons zeer op prijs gesteld!

MvG

A van Dam

pwassink

Welkom hier in elk geval.

Vwb je vraag :
Genomen enkel het bouwjaar heeft jouw wagen inderdaad odb2, dat wil zeggen dat de aansluitingen bij de rechterkoplamp niet aanwezig zijn
Wel heb je naast je aansteker een muntenbakje zitten waaronder je een odb2 stekker kan aantreffen, er zijn hier binnen het forum wel een aantal mensen die daar meer van weten.
Dealer kan uiteraard ook lampjes uitdoen voor je ..  En de rest uitlezen, mogelijk dat er nog wat instaat staat .

En wij zijn gek op foto's van je aanwinst..

** edit typo's
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rifwachter

welkom op het forum,

succes met je nieuwe aankoop.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Claudia

Welkom Arvid!
Goede binnenkomer met zo'n uitgebreid verhaal.

Nu nog wat fotootjes, en we zijn volmaakt tevreden! :)

Bij de weg....je 850 is geen 'zij'....maar een 'hij'. :eusa_snooty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

850-T5

bedankt voor de reacties allemaal,  foto's komen z.s.m.

word toch ff naar de Volvo dealer w.b de lampjes.

Heb altijd gedacht dat ik in een ZIJ reed... aangezien ik best wel opgewonden word tijdens t rijden..

lolll

Claudia

;D ;D ;D

Zo zie je maar weer....je leert een héle andere kant van jezelf kennen nu! :eusa_shifty:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

850-T5

Ja idd... ik leer de `verkeerde`kant kennen, en zo erg is t allemaal niet joh HAHA

)()()sT

Welkom....
Resetten bij de dealert is idd. wat je het beste kan doen.

Om het lampje uit te laten gaan (erna wel nog die afspraak maken om uit te  lezen) kun je ook proberen de accupool een half uurtje eraf te halen.

Wel mooie foto's van de 854 idd.  :evil:

;D

Chris

Welkom op het forum en veel veilige kilometers met je roffel :)

*kuch* plaatjes *kuch* ;D

Groeten,
Chris

850-T5

Vanaf morgen ben ik voor twee weken weg, maar bij terugkomst na t poetsen komen er uiteraard een paar knappe foto's bij te staan , bedankt voor de reacties en tot horens!

EdenAli

FGG

Welkom op 't Forum, Arvid.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: