Dasty

Gestart door wplas1, 02-02-2008 13:17:22

Vorige topic - Volgende topic

wplas1

Iemand hier die ervaring heeft met het veelgeprezen Dasty van de Wibra ?  Heb zo'n fles aangeschaft om het motorblok eens goed schoon te maken maar welke onderdelen mogen absoluut niet ingespoten worden met dit spul. Graag ervaringen en tips want via de zoekfunctie kom ik niet verder. Bedankt alvast.

Nunki

Citaat van: wplas1 op 02-02-2008 13:17:22
Iemand hier die ervaring heeft met het veelgeprezen Dasty van de Wibra ?  Heb zo'n fles aangeschaft om het motorblok eens goed schoon te maken maar welke onderdelen mogen absoluut niet ingespoten worden met dit spul. Graag ervaringen en tips want via de zoekfunctie kom ik niet verder. Bedankt alvast.

goed spullie!
Ik heb het spul plaatselijk aangebracht op de vettige delen (niet bij boogies etc. in de buurt) even laten indrogen en met een vochtige doek de rommel er afgehaald. Het werkt echt wonderbaarlijk goed. Echt hardnekkige delen gewoon 2 of 3 x doen. Heb het blok trouwens stationair laten draaien zodat het vocht snel verampt.
Misschien kun je wel groffer te werk gaan met afspuiten maar dat vond ik beetje link.
Werkt ook goed bij je velgen om het remslijpsel te verwijderen!

Succes ermee.

Gr Joost 

Misha

Ik zou het van de lak afhouden.
Uni-lakken vinden het niet altijd leuk, weet niet hoe het met metallic / blank werkt.

Dasty is wereldspul, heb er ook mijn bijna 40 jaar oude compleet zwarte carburateur van de 142 mee schoongemaakt.
Gewoon weken, en borstelen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

D-J

Werkt het echt zo goed ?? Jemug....
V70 T-5D

Ronbroek

Volgens mij heefttie gewoon een nieuwe gekocht

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

R o b

Yes werkt goed...vooral ook die gele fles, de ontvetter!

Misha

Citaat van: D-J op 02-02-2008 16:54:45

Jawel ! :D

Dit is de gele variant, opgespoten en met een stugge kwast geborsteld, gespoten etc.
Daarna alles gedemonteerd, in een emmertje laten liggen en om de 30 minuten even borstelen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: wplas1 op 02-02-2008 13:17:22

met de zoek functie niks vinden ?!   ::)

Citaat van: -D©©©L- op 26-10-2007 09:42:49
Citaat van: Patrick R. op 19-02-2007 14:54:22
Rubbers die vies zijn kan je heel goed ontvetten met Dasty, das een ontvetter die te koop is bij Wibra! Ja, je leest het goed, Wibra...

Kost niets en is Heel Veel beter dan welk ander middel dan ook. Dan kan je met bv Trim detailer van Meguiar's (ja, ook ik ben fan!) ze weer voeden en laten glanzen. (glimmen is kitsch en niet mooi)

Met dat Dasty kan je ook heel goed de bumper en sierlijsten ontvetten om daarna Trim detailer aan te brengen, dan houdt het nog veel langer. Polytrol werkt ook goed trouwens, maar is (nog) wat lastiger om aan te komen.

Citaat van: matRRR op 08-07-2007 21:29:37
tip: dasty! = ontvetter van de wibra, als je dan toch lekker bezig bent, meteen even lekker je motorblokje meepakken! ;)

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2007 12:32:30
De groene plekken zijn van de koelvloeistof en dat wil bij verwarmen nogal eens muf/zoet/weeïg ruiken. Ik heb het eerst goed uitgewassen met dasty niet nader te noemen schoonmaakmiddel van de wibra en er een paar kranten ondergelegd met daartussen "garage-grit" (gemalen botten...). Het meeste is er nu wel uit, zal nog een paar keer de kranten moeten wisselen denk ik.

Citaat van: pwassink op 13-10-2007 20:53:44
Citaat van: Rayman op 13-10-2007 20:33:30
@ Ben:

Schrijf Dasty eens aan voor sponsoring...

;)

Nee, laat maar ..

T is nu al lastig om een wibra te vinden met voorraad en gewoon een doos vol mee te kunnen nemen .. laat maar lekker zo ..

Citaat van: pwassink op 12-07-2007 19:43:43
Niet Action, maar Wibra ..  :eusa_naughty:

DASTY.. in de kleur geel ..

Doet wonderen ..

Gewoon opspuiten, tijdje laten intrekken, en met koud water en een gieter afspoelen,
dat een paar maal.. laten drogen, dan een beetje wd40 erover tegen oxideren.
En een beetje gekookte lijolie op de kunstofdelen om het af te maken ..

Ludo

Citaat van: Misha op 02-02-2008 17:17:04

Dit is de gele variant, opgespoten en met een stugge kwast geborsteld, gespoten etc.
Daarna alles gedemonteerd, in een emmertje laten liggen en om de 30 minuten even borstelen.

om de 30 minuten?.
maar hoe vaak?, een ganse dag lang?.  ;D

je moet echt wel moeite doen hoor.
het is niet gewoon spuiten en na 10 minuutjes later afspoelen zoals hier vaak verteld word.
hier nog een voorbeeldje na een dikke poetsdag, vóór en :D

Johann

Is gewoon andere belichting joh..  ;)

Ludo

Citaat van: Johann op 02-02-2008 17:52:38
Is gewoon andere belichting joh..  ;)

was het maar waar, dan had ik heel wat moeite bespaard.  ;D

wplas1

Mijn vrouw kwam met de verkeerde flessen thuis helaas. Eentje voor de ruiten en eentje voor de badkamer. Met de badkamerfles even geprobeerd, werkt wel maar ga volgende week even de ontvetter halen. Ben w.s. wel wat te scheutig geweest met afspoelen want ik had wat startproblemen, maar na een uur wachten deed de roffel weer wat hij moest doen.

ief

Wel een heel mooi resultaat Ludo!!! :eusa_clap:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

wplas1

Citaat van: Ludo op 02-02-2008 17:48:06
Citaat van: Misha op 02-02-2008 17:17:04

om de 30 minuten?.
maar hoe vaak?, een ganse dag lang?.  ;D

je moet echt wel moeite doen hoor.
het is niet gewoon spuiten en na 10 minuutjes later afspoelen zoals hier vaak verteld word.
hier nog een voorbeeldje na een dikke poetsdag, vóór en :D

He, Ludo, mooi resultaat. Zie dat je erg veel met het spul gedaan hebt. Heb je de bougies en elektrische bedradingen afgeplakt ??  Welke onderdelen kunnen volgens jou niet met Dasty gedaan worden onder de motorkap ??

Ludo

ik heb er gewoon alles mee gedaan.  ;D
overal spuiten en met een doekje goed poetsen, en dat verschillende keren herhalen en afspoelen met een gieter.
het paravaan en de kap boven de bougies had ik er wel afgehaald.
bougiegaten (die komen vol te staan!) achteraf uitgeblazen met perslucht.