Vacuum slangetjes problemen en afgebroken nippels.

Gestart door Manga, 03-02-2008 17:28:02

Vorige topic - Volgende topic

Manga

Zal mijn weblog binnekort updaten,

Maar heb nu een andere T5 met een aantal kleine probleempjes.

Auto hield in en heb even goed gekeken,

Bougies vervangen + luchtfilter en de auto liep veel beter.
Dacht doe het goed en laat ook de rotor + bougiekabels vervangen + motorsteun...

Prima, nu volgende probleem...

De vacuumslangetjes zijn bijna allemaal verrot...

Morgen even naar de automaterialen zaak.. een paar meter slang halen.

Er is echter nog een probleem, de buis die vanaf het luchtfilter loopt heeft een klein nippeltje en deze is afgebroken. Moet ik nu een nieuwe buis gaan zoeken of is er nog een trucje voor?

Toen kwam het 2e probleem, bij het loshalen van een andere slang is er 1 stukgetrokken. Zal er zo een foto van maken maar het word al weer donker.

850R 2.0 DOP

Ludo

Citaat van: Manga op 03-02-2008 17:28:02
Er is echter nog een probleem, de buis die vanaf het luchtfilter loopt heeft een klein nippeltje en deze is afgebroken. Moet ik nu een nieuwe buis gaan zoeken of is er nog een trucje voor?

je bedoeld de buis naar de turbo toe?.
het nippeltje onderaan die buis hoort dan zo, er zit een klein slangetje op, afkomstig van de turboregelklep.

Manga

Citaat van: Ludo op 03-02-2008 19:13:54
Citaat van: Manga op 03-02-2008 17:28:02

je bedoeld de buis naar de turbo toe?.
het nippeltje onderaan die buis hoort dan zo, er zit een klein slangetje op, afkomstig van de turboregelklep.

Deze is dus afgebroken, is hier een workaround voor of moet ik een hele nieuw aanzuig buis gaan zoeken... het nippeltje is geknakt..

Tevens is er een slagetje los vanaf een andere buis waar een hardplastic slang inzit, deze zit benden bij de inlaatbuis op een soort T stukje.
850R 2.0 DOP

Ludo

Citaat van: Manga op 03-02-2008 19:19:17
... het nippeltje is geknakt..

ah, heb ik niet goed gelezen dus.  :-[
dan zit er niet veel anders op dan een andere/nieuwe te halen.

Manga

Dat andere slangetje loopt vanaf een soort T stuk wat op een ongeveer 2-4 cm dikke slang zit, daar zit een nippel op die zacht rubber is wat doorgaat in een hardplastic buisje, deze is ook gebroken. Maar ik zie niet waar die heen loopt, achter de beugel van de motorsteun denk ik.. weet iemand waar die voor is?
850R 2.0 DOP

Ludo

caterventilatie?, turbo?...
een duidelijke foto zegt meer dan woorden.

Manga

Het werd al donker, en moet morgen overdag werken.
Ga even kijken of ik een inlaatbuis kan vinden met een heel ventieltje, iemand enig idee wat deze niet kost en 2de hands?

En zal een foto maken van het slangetje die ik bedoel onder vlakbij de inlaatbuis.
850R 2.0 DOP

Ludo

Citaat van: Manga op 03-02-2008 19:58:24
iemand enig idee wat deze niet kost en 2de hands?

nieuw zo'n 80 euro volgens Emiel in een ander topic.
gevonden met   ;D

Manga

Citaat van: Ludo op 03-02-2008 20:03:09
Citaat van: Manga op 03-02-2008 19:58:24
iemand enig idee wat deze niet kost en 2de hands?

nieuw zo'n 80 euro volgens Emiel in een ander topic.
gevonden met http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif  ;D

Oke, bedankt ik heb zelf altijd een beetje moeite met de zoekfunctie. Zal er morgen een paar sloperijen bellen.
850R 2.0 DOP

dennis850estate

Nieuwe aanzuigbuis kopen is niet nodig, je kunt heel simpel naar een gasinbouwstation gaan en een vacuumaansluiting kopen met schroefdraad. Dit wordt gebruikt om vacuum af te tappen bij een auto door een gaatje in het spruitstuk te boren en er schroefdraad in te tappen. je kunt hem zo in het gaatje in de aanzuigbuis draaien. Ben je denk ik nog geen euro voor kwijt!!

Succes

Ludo

mm, ik weet niet Dennis.
het lijkt mij geen goeie oplossing, de plastic buis heeft amper een milimeter dikke wand.

Manga

ff kijken of er hier in de buurt 1 zit, amsterdam.
850R 2.0 DOP

pwassink

Citaat van: Ludo op 03-02-2008 20:52:07
mm, ik weet niet Dennis.
het lijkt mij geen goeie oplossing, de plastic buis heeft amper een milimeter dikke wand.

Moertje of dikke kunstof ring erbijachter als steun/vlees ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

dennis850estate

Is geen slechte oplossing, zelf al een aantal malen gedaan. Scheelt toch weer 80 eurie. Geen moertje aan de binnenkant!! Als die loskomt is er maar 1 richting!!

Manga

Hahaha, dan vliegt ie meteen de turbo in toch?
850R 2.0 DOP