Verlagingsset V70 R

Gestart door ed, 25-07-2003 15:17:09

Vorige topic - Volgende topic

ed

Heren,

Is het mogelijk om een V70 R classic van een "verlagingsset" te voorzien? Mij valt op dat een R erg stug geveerd is. Met een goede verlagingsset moet je wat wegligging betreft zeker zo ver kunnen komen, met iets meer comfort, bijv Eibach met sportdempers.
Ik heb wel eens gehoord dat voor een R geen verlagingsset te krijgen is, maar ik kan me ook niet voorstellen dat deze andere veerpoten heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

micdee

heeft de V70R ook standaard de niveaumats eronder zitten (netzo als de 855 T-5R)???
Want als je gaat verlagen ben je dat dan kwijt ed..

ed

Zitten er inderdaad onder. Maar voor mijn gevoel is de auto achter wat softer dan voor. Zodoende is het misschien mogelijk om alleen voor te doen.
Maar zijn de veren voor een V70 ook voor een R te gebruiken?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc 0101.001

Er is een originele Volvo verlagingskit te krijgen óók in combinatie met nivomats! Dit is al eens uitgebreid aan de orde geweest.

micdee

volgens mij kan je elke veer van een S/V70 onder de R gooien, maar of dat het gewenste resultaat oplevert durf ik niet te zeggen.. je hebt natuurlijk to.v een gewone S/V70 te maken met een verlaagde auto en en ik kan me bijna niet indenken dat dat geen effect op de veren heeft.
Maar uhm waarom wil je een R softer maken??? Het liefst zou ik mijn auto juist iets "stijver" willen hebben, zodat ie iets minder met de neus een bocht in duikt..

Nog over verlagingssetjes... die zijn er voor elke auto wel te vinden... zelfs al voor een "standaard" verlaagde volvo.

micdee

Citaat van: Yellow Banana II op 25-07-2003 16:36:23
Er is een originele Volvo verlagingskit te krijgen óók in combinatie met nivomats! Dit is al eens uitgebreid aan de orde geweest.
Ohhh, nou zal s gaan zoeken... ik d8 namelijk dat de "verlaagde" nivomats al onder de R en t-5R zaten..

Maar uhm ik heb een keer een mailtje naar sachs (geloof ik) gestuurd en zij vertelde mij dat de nivaumats niet verlaagd konden worden omdat dan de karakterestieken van de niveaumats teniet gedaan zouden worden.

Rudi

Citaat van: micdee op 25-07-2003 18:04:19
Citaat van: Yellow Banana II op 25-07-2003 16:36:23
Ohhh, nou zal s gaan zoeken... ik d8 namelijk dat de "verlaagde" nivomats al onder de R en t-5R zaten..

Maar uhm ik heb een keer een mailtje naar sachs (geloof ik) gestuurd en zij vertelde mij dat de nivaumats niet verlaagd konden worden omdat dan de karakterestieken van de niveaumats teniet gedaan zouden worden.

Ik heb ,m ook Volvo verlaagd met nivomats.Die nivo heeft Rica goed gezet want dat lukte ze bij de Volvo niet.Die sensors moet je neppen want de veren staan [2cm geloof ik] lager,hoe hij dat precies gedaan heeft weet ik niet maar het kan dus wel,mijn " Elise " staat er mooi bij zo :D ;D ;)
Dr.Go-Fast...

micdee

Ik heb het volgens mij ergens anders ook al gemeld, maar leek me ook wel zinnig om het hier te melden.

Volgens mijn bijna ex-dealer zit er onder mijn t-5r reeds de verlaagde set en is dus geen verdere verlaging mogelijk...

Ik wil je graag geloven Diablo.. dus tell me hoe volvo het bij jou gedaan heeft dan?? (ook al was het niet helemaal goed gedaan)

Rudi

Citaat van: micdee op 30-07-2003 05:33:10
Ik heb het volgens mij ergens anders ook al gemeld, maar leek me ook wel zinnig om het hier te melden.

Volgens mijn bijna ex-dealer zit er onder mijn t-5r reeds de verlaagde set en is dus geen verdere verlaging mogelijk...

Ik wil je graag geloven Diablo.. dus tell me hoe volvo het bij jou gedaan heeft dan?? (ook al was het niet helemaal goed gedaan)
Voor de RAWD had Volvo een verlagingsset en die is naar wat ze mij verteld hebben 2cm,verder moet je ook niet gaan,dan is er niet mee te rijden...hoe het met die 850R zit weet ik niet.Kijk anders ,s op de site van ChielBos die maakt verl.sets pasklaar.Alleen moet je lang op antwoord wachten[destijds met m,n T5] toen had ik zoiets van bekijk het maar ;D Hij is ook altijd weg....

Hoeveel ruimte zit er dan tussen je banden en spatbord?
Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

De R AWD van rene is ook verlaagd, ik meen met H&R veren. Ziet er erg strak uit! Zeker met die mooie VIP-velgen.  ;D

ed

Is dat die zwarte V70 met die hele brede velgen?

Marc 0101.001

Citaat van: ed op 30-07-2003 13:12:14
Is dat die zwarte V70 met die hele brede velgen?

Ja, die. Ultralaag voor een AWD maar nergens aanlopen, zelfs niet met die 8J velgen!

Rene

En ook nog nivomats!!  ;D ;D

Entuscan

Citaat van: Rene op 30-07-2003 15:23:52
En ook nog nivomats!!  ;D ;D

Heb je dan de sensors verplaatst of zo?
En welk type veer past dan op de awd nivomats?
altijd handig om te weten
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Raf

nivomat sensoren?
die werken toch volledig zelfstandig!
De gustibus non disputandum est!