Uitlijnen

Gestart door barrel, 05-02-2008 15:19:36

Vorige topic - Volgende topic

barrel

Heren, Ik heb nu 3 maal mijn V70 laten uitlijnen (vierkant) en nog niet tevreden. :( Ik heb ergens gelezen (kan het niet meer terug vinden ???) dat je voor 3"meer too-spoor moet geven dan de standaard spec's. Is dit zo?
Menno
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...

thuur

Het is geen antwoord op je vraag (ik meen trouwens dat het 1 graden is), maar wat zijn de klachten?

Gr ???

ExhaLe

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn auto is ook al een aantal keer uitgelijnd maar het is nog steeds niet naar tevredenheid. Voor het uitlijnen stond het stuur recht  maar nu dus niet meer.  Ik vroeg me al af of het aan de apparatuur lag.

b0nkolok

Citaat van: thuur op 05-02-2008 16:47:55
Het is geen antwoord op je vraag (ik meen trouwens dat het 1 graden is), maar wat zijn de klachten?

Gr ???

Ja wat zijn je klachten?
Mijn groene probeert ook vaak naar rechts te drijven. Oorzaak: camber van rv is fout. Zou een 'dreun' geweest kunnen zijn toen mijn vrouw erin reed. Uitlijnen helpt niet. Men kan dat camber niet eventjes richten kennelijk, als ik erom vraag.....

Is dit ook het geval bij jouw roffel
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

osie

ik ben benieuwd misschien beetje zelfde probleem

leg even rustig uit....

ik blijf dit volgen :azn:

850 T5 Freak

wielvlucht en sporing kan je gewoon afstellen aan de voorzijde, en misschien ligt het aan de banden! en stuur scheef ligt aan de monteur die niet goed kan uitlijnen  ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Enno

Citaat van: 850 T5 Freak op 05-02-2008 19:05:04
wielvlucht en sporing kan je gewoon afstellen aan de voorzijde, en misschien ligt het aan de banden! en stuur scheef ligt aan de monteur die niet goed kan uitlijnen  ;D

zijn alleen niet veel uitlijners die camber willen wijzigen bij het uitlijnen. Veel verder dan sporing voor komen ze meestal niet.

barrel

Heren, Ik heb beide voorpoten, totaal, vervangen en alle 4 banden vervangen( van 225-45-16 naar 205-50-16). Hij is hierna uitgelijnd. Ging even goed, maar gaat nu weer zoeken en het stuur staat weer scheef. Bij de laatste keer uitlijnen kon de monteur de achteras niet meer richten en staat nu niet volgens de spec's. Hetzij minimaal. Hij heeft nog wel een kraak en tikken rechts bij het insturen, zowel links als rechts. Subframe heb ik laten zakken en de rubbers ingespoten. Zonder resultaat. Subframe heeft geen scheurtjes of losse lassen. Draagarm rubbers zijn vervangen.

thuur

Citaat van: barrel op 06-02-2008 13:08:59
Heren, Ik heb beide voorpoten, totaal, vervangen en alle 4 banden vervangen( van 225-45-16 naar 205-50-16). Hij is hierna uitgelijnd. Ging even goed, maar gaat nu weer zoeken en het stuur staat weer scheef. Bij de laatste keer uitlijnen kon de monteur de achteras niet meer richten en staat nu niet volgens de spec's. Hetzij minimaal. Hij heeft nog wel een kraak en tikken rechts bij het insturen, zowel links als rechts. Subframe heb ik laten zakken en de rubbers ingespoten. Zonder resultaat. Subframe heeft geen scheurtjes of losse lassen. Draagarm rubbers zijn vervangen.

Stuur scheef: zoals gezegd, niet zo netjes van de monteur.

Heb je in de tussentijd een stoeprandje geraakt of een diepe kuil van dichtbij gezien?

Tikken bij sturen: op een P-terrein met open ramen langzaam rijdend half insturen. Hoor je het dan tikken? Is het direct weg zodra je de koppeling intrapt?

Kraken bij insturen: is dat bij maximale stuuruitslag?

Gr ;)

850 T5 Freak

zit alles wel goed vast?  :eusa_eh:

M a r c

onderste draagarmen....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

barrel

Thuur, Ik heb het vele malen geprobeerd in alle standen. Jij hebt dit al eerder aan mij voorgesteld. Het is alleen moeilijk in de vrij te proberen= automaat. Ik heb kleine bochten ingestuurd en gelijk in de N maar het kraken blijft. Ik dacht ook aan de buitenste HMK, maar kan het niet goed diagnosticeren. Heb jij een andere methode? Oh ja, ik heb alles nogmaals gecontroleerd op vast zitten. En zoals gezegd: de draagarmrubbers zijn er opnieuw ingezet. Blijft alleen nog de fusee kogel over, maar met de wiel van de grond heeft het geen axiale speling.

thuur

Citaat van: barrel op 06-02-2008 22:32:11
Thuur, Ik heb het vele malen geprobeerd in alle standen. Jij hebt dit al eerder aan mij voorgesteld. Het is alleen moeilijk in de vrij te proberen= automaat. Ik heb kleine bochten ingestuurd en gelijk in de N maar het kraken blijft. Ik dacht ook aan de buitenste HMK, maar kan het niet goed diagnosticeren. Heb jij een andere methode? Oh ja, ik heb alles nogmaals gecontroleerd op vast zitten. En zoals gezegd: de draagarmrubbers zijn er opnieuw ingezet. Blijft alleen nog de fusee kogel over, maar met de wiel van de grond heeft het geen axiale speling.

Zijn de draagarmrubbers n.a.v. DIT topic vervangen?

Aangezien het kraken (in dit stadium) los staat van het uitlijnen, reageer ik even in je vorige topic

Gr ;)

850 T5 Freak

had vorige week een 850 met krakend geluid voor bij de wielophanging als je optrekt, elders was het subframe losgeweest  ??? en zat niet 100% vast > alle bouten goed vastgezet kraken was weg, misschien bij jou ook het geval? :eusa_think:

barrel

Het subframe heb ik idd los gemaakt en alle rubbers gesmeerd. Wel alle bouten vastgezet volgens de spec's. Dit leverde geen verschil op.