Hoog stationair zolang ik in beweging ben

Gestart door Cableguy, 05-02-2008 17:58:14

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

Heb vorige week m'n gasklephuis + gasmixer(tje) + rommel eromheen even goed schoongemaakt. Leek allemaal in orde te zijn, motor pakt ook iets soepeler weer op dan tevoor.

Echter, soms blijft het gas hangen. Als ik voor een stoplicht aan kom rijden en de koppeling intrap gaat de naald soms zo richting de 3000 toeren. Precies op het moment dat ik écht stil sta zakt het toerental naar normaal. Dit is geen toeval maar al diverse malen voorgevallen.
Ik heb het eerder ook eens gehad vlak na ik 'm kocht, maar niet zo vaak als nu.
Ook is het stationair toerental bij koude motor soms te laag, pakweg 500 toeren. Hij heeft dan wel een lekker 'lopy idle', maar dat hoort niet bij een Volvo 5 pitter ;)

Iemand een idee ? Voor het schoonmaken liep 'ie eigenlijk mooier, op het feit na dat ie iets minder soepel leek op te pakken.

LMM of gasklepsensor wellicht ?
Alleen lijkt het me stug dat 'ie 3000 toeren kan draaien met een gasklep die dichtstaat, niet ?

't Is overigens een '96er 2.5 20V

thuur

Heb je die gaatjes direct voor de gasklep ook even doorgeprikt? Het is wel normaal dat het toerental even blijft 'hangen' als je de koppeling intrapt, de ene 850 wat 'opvallender' dan de andere.

Vwb het stationair: Kan zijn dat de stat.regelaar dusdanig vervuild is dat ie nu nog niet schoon is. Ik heb de mijne 3x moeten reinigen voordat het stationair toerental niet meer zakte. En dus echt telkens een nacht laten weken in remmenreiniger.

Gr ;)

Cableguy

Heb de vacuumgaatjes wel ff doorgeblazen. Zal de boel nog eens grond schoonmaken dan, dacht dat ik dat had gedaan.

Ik zie je topic daarover overigens nu pas  :-X