Alpine wisselaar doet niets....

Gestart door RyanB, 05-02-2008 20:26:30

Vorige topic - Volgende topic

RyanB

Zoals sommigen al hebben kunnen lezen ben ik sinds afgelopen weekend in het gelukkige bezit van een CY T-5R Estate.
Nou heb ik vanavond geprobeerd of de cd-wisselaar het deed, maar helaas....... helemaal niets, en de radio geeft ook niets aan.
Hij is volgens mij "After Market" ingebouwd aangezien de wisselaar een plaatsje heeft gekregen onder de laadvloer.
De radio is een Big Front sc801 en de wisselaar is een Alpine (Type weet ik even niet).
De slede krijg ik niet uit de wisselaar, en ik weet zeker dat hij geen spanning krijgt.
Dat heb ik al nagemeten.
Zekeringen onder de motorkap heb ik allemaal handmatig nagekeken, maar die waren goed.
De wisselaar is alleen aangesloten op zwart/blauwe wisselaar-kabel, ik zie geen aparte voedingskabel.

Mocht iemand een idee hebben, ik hoor het graag  :eusa_pray: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

thuur

Citaat van: RyanB op 05-02-2008 20:26:30
De wisselaar is alleen aangesloten op zwart/blauwe wisselaar-kabel, ik zie geen aparte voedingskabel.

En die zit aan de andere kant ook in de radio?
Radio doet het zelf wel?

Gr ;)

RyanB

De radio doet het gewoon, of de stekker er aan de kant van de radio ook in zit weet ik niet.
Ik weet ook niet goed hoe ik de radio eruit moet  :-[ krijgen om dat te controleren?

RyanB

Vanmiddag na het werk even vlug langs mijn schoonvader gereden waar de auto op dit moment staat, en de radio eruit gehaald.
De kabel die aangesloten is op de radio komt uit de originele kabelboom, en de kabel die bij de wisselaar aangesloten is, is een andere kleur/kabel.
Waarschijnlijk liggen er 2 kabels in de auto!

Zaterdag als ik wat meer tijd heb ga ik verder op onderzoek, ik houd jullie op de hoogte.

thuur

De originele wisselaar ligt links onder de bagagevloer (paneel lostrekken). Ik zou daar beginnen te kijken.

Gr ;)

RyanB

Vandaag heb ik  de boel nagelopen, en alles ligt erin: De wisselaar, de kabel naar voren, het kastje voor de kabelverloop(Alpine aansluiting naar Volvo aansluiting), en de voeding voor het kastje.
Stroom komt aan bij de wisselaar, tenminste op een pooltje van de kabel heb ik stroom gemeten, alleen zwijgt de wisselaar in alle talen.
Zelfs de slee krijg ik er niet uit!

Mocht iemand een idee hebben, ik hoor het heeeeeel graag!!!!!!!!!

thuur

Citaat van: RyanB op 09-02-2008 16:02:00
Vandaag heb ik  de boel nagelopen, en alles ligt erin: De wisselaar, de kabel naar voren, het kastje voor de kabelverloop(Alpine aansluiting naar Volvo aansluiting), en de voeding voor het kastje.
Stroom komt aan bij de wisselaar, tenminste op een pooltje van de kabel heb ik stroom gemeten, alleen zwijgt de wisselaar in alle talen.
Zelfs de slee krijg ik er niet uit!

Mocht iemand een idee hebben, ik hoor het heeeeeel graag!!!!!!!!!

Hmm.. Klinkt alsof de wisselaar zelf er geen zin in heeft. Voor de eject knop hoeven alleen maar de radio en de wisselaar aangesloten te zijn. Dan zou je het magazijn er altijd uit moeten krijgen. Heb je toevallig een Alpine radio liggen? Of een kennis? Dan kun je de wisselaar proberen op een andere radio. Mocht ie dan nog niet werken dan vrees ik dat de wisselaar de meeste cd's wel gewisseld heeft..

Gr :-\

RyanB

Voor a.s. zondag een afspraak staan bij Sweden-parts ( via Marktplaats).
Hij heeft zowel radio's , wisselaars en kabels. Het wordt dus een kwestie van uitwisselen en kijken wat kapot is. Het kapotte deel kan ik dan gelijk bij hem vervangen.
Scheelt een hoop zoekwerk, en ik kan de Roffel mooi even uitlaten ;D.