Een nieuwe 850GLT rijder erbij...

Gestart door 850GLT1992, 06-02-2008 13:48:53

Vorige topic - Volgende topic

850GLT1992

@habie12: Je hebt in deze specifieke 02-fg-vx gereden? Brandde toen ook het pijltje op het dashboard dan niet? Misschien was het eenmalig, hoop van niet...Wanneer sloeg de automaat op storiung dan? Warme of koude motor?
En trouwens, het is nog niet bindend...ze maken hem in orde, als alles daarmee in orde is ga ik erheen en ermee rijden, als dan nog iets niet deugt laat ik hem alsnog staan. Ik weet niet of nog meer mensen ervaring met de 02-fg-vx hebben??? Ik hoor het graag nu het nog kan dan!!!

Rens

Marc O.

Rens,

Ik wil niet lullig doen hoor, maar zou je niet eens wat meer in de buurt kijken voor een mooie 850? Er worden er enorm veel aangeboden, dus om nou helemaal naar Friesland te rijden lijkt mij persoonlijk niet echt handig. Zeker niet als je straks toch nog problemen krijgt met die automaat. Effe terugrijden naar de verkoper is er dan natuurlijk niet bij.
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

habie12

Citaat van: 850GLT1992 op 06-02-2008 20:59:40
@habie12: Je hebt in deze specifieke 02-fg-vx gereden? Brandde toen ook het pijltje op het dashboard dan niet? Misschien was het eenmalig, hoop van niet...Wanneer sloeg de automaat op storiung dan? Warme of koude motor?
En trouwens, het is nog niet bindend...ze maken hem in orde, als alles daarmee in orde is ga ik erheen en ermee rijden, als dan nog iets niet deugt laat ik hem alsnog staan. Ik weet niet of nog meer mensen ervaring met de 02-fg-vx hebben??? Ik hoor het graag nu het nog kan dan!!!

Rens

hoi rens, die pijl begon inderdaad te branden, hij schakelde niet goed meer, trok niet en ook de kickdown deed het toen niet meer, heb hem daarna nog een keertje uitgezet en opnieuw gestart, maar snel daarna deed het zich weer voor. weet ook niet of zoiets makkelijk te te maken is, maar ik had er zelf geen goed gevoel over, ik heb wel iemand daar gesproken, maar ze konden mij er niet veel over vertellen, de boekjes die erin zaten waren in het duits, ook stickers die op de auto zaten.

)()()sT

Citaat van: FGG op 06-02-2008 23:01:16
Er staat een mooie rooie te koop in Veenendaal...

En nog veel mooier ook; dat blauwe interieur is echt  :eusa_sick: vind ik zelf...

De rooie heeft ook veel nieuwe en betere onderdelen.....  ;)

850GLT1992

Hoi,

Dat probleem met die pijl die gaat branden ken ik: een vriend van mij rijdt een 850 van 1995 en toen die dat had, hadden ze de accu losgetrokken en daarna weer aangesloten: probleem over...persoonlijk vind ik het interieur wel mooi, maar ben nu toch wat huiverig voor de automaat. Was verder de auto wel goed? De automaat ZELF is dan toch niet kapot?

Rens

PS: hoe duur is die rode in veenendaal  ;D?

)()()sT

Moet je bieden ;)
En: iets duurder in aanschaf hoeft niet altijd totaal duurder te zijn (ik ken die blauwe uiteraard niet, maar toch).

Succes!

FGG

Citaat van: 850GLT1992 op 07-02-2008 13:17:58
PS: hoe duur is die rode in veenendaal  ;D?

Waag er eens een PB aan:

>>>KLIK<<<

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

Of kijk eens op Marktplaats.nl

bijv.:  Advertentienr.:140661486 zelfde bouwjaar als de blauwe, 70 dkm minder gelopen, prijs paar 100 lager, en korter in de buurt

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

850GLT1992

~Hoi,

Nu ben ik er via dit forum achter gekomen dat die automaat daarin constant de oranje pijl op het dahs laat branden...niet goed dus! Ik belde de zaak daarover en zij zeiden doodleuk dat hij dit altijd deed en dat zo hoorde omdat de auto dan 'vooruit rijdt'. Midden in het gesprek gooiden ze de hoorn erop! Lekker laten staan dus.
Nu heb ik inmiddels een andere gevonden: advertentienr 142420384 op marktplaats. Deze staat een stuk dichterbij voor mij, is een handbak en ziet er nog redelijk leuk uit. De man hiervan zei dat het geen nieuwe meer was maar dat hoeft ook (nog) niet. Waarschijnlijk komen we op een deal uit en wanneer dat zo is, ben ik van plan om een nieuw type achterlichten erin te zetten (van de nieuwere 850's). Wat vinden jullie van die groene?

Rens

habie12

wel raar van dat bedrijf dat ze hem er zo opgooien, maar toen ik daar was kreeg ik ook al het idee dat ze verder niets over die auto wisten.

die groene ziet er goed uit, maarja een proefrit zegt alles, heb er nu ook al een paar gemaakt en dan kom je nogal eens wat tegen, succes met de zoektocht verder...

mehn

Als de pijl brandt betekent dat dat je óf:
1. In de L rijdt,
2. In de 3 rijdt,
3. In de Winterstand rijdt.

Zijn bovenstaande mogelijkheden niet het geval dan kan het zijn dat de schakelstandsensor niet meer fris is en dat de ecu DENKT dat je in de L, 3 of winterstand rijdt.

Als de pijl knippert betekent het dat er een foutmelding in het systeem zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

habie12

Citaat van: mehn op 07-02-2008 21:03:52
Als de pijl brandt betekent dat dat je óf:
1. In de L rijdt,
2. In de 3 rijdt,
3. In de Winterstand rijdt.

Zijn bovenstaande mogelijkheden niet het geval dan kan het zijn dat de schakelstandsensor niet meer fris is en dat de ecu DENKT dat je in de L, 3 of winterstand rijdt.

Als de pijl knippert betekent het dat er een foutmelding in het systeem zit.

het is dus niet zo dat je dan toe bent aan een revisie van de automaatbak? bij de volvo dealer kunnen ze dat zo resetten, nakijken, maken?