Een nieuwe 850GLT rijder erbij...

Gestart door 850GLT1992, 06-02-2008 13:48:53

Vorige topic - Volgende topic

850GLT1992

Hey, ik ben Rens en kom uit Tilburg. Ik rijd nu een BMW maar over een ruime week een 850 GLT van 1992...alles erop en eraan, en kon mijn BMW 5 serie zo omruilen. Ik zal foto's plaatsen (of een link), dan kunnen jullie hem met eigen ogen aanschouwen. Is deze auto op de foto een verstandige keuze is dan nog mijn vraag??? Klik op onderstaande link en zoek dan op merk: Volvo en dan uiteraard de blauwe 850:

LINK

Marc O.

Welkom Rens en gefeliciteerd met je aanschaf.

Of die auto een verstandige keus is is natuurlijk niet te zeggen zonder additionele informatie.

Groet van een plaatsgenoot.
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Welkom op 't Forum, Rens.

Op zich ziet de auto er goed uit: nette prijs en de km-stand valt mee. Hij zit wel tegen het vervangen van de D-riem aan (300k) als dat nog niet gedaan is.

Heb je de onderhoudshistorie er ook bij?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

Welkom op het forum Rens.
Alweer zo'n mooie blauwe (406) uit '92. Ik zag op de RDW site dat ie is ingevoerd. Weet je ook waar vandaan?  Vind trouwens het gewicht dat RDW opgeeft, 1440 kg, wel erg hoog voor een GLT sedan. Misschien weet iemand op het forum hoe dat kan.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

850GLT1992

Hoi,

Ja ik ben er ook blij mee (denk ik :D). Hoe zit het trouwens met de turbo die er op zit? Kan die deze km stand aan? En werkt bij de meeste 850's van dit bouwjaar de airco en stoelverwarming nog? De automaat wordt trouwens nog door hun getest (door er mee te rijden) en krijgt een nieuwe apk mee...Ik heb de wagen nog niet in het echt gezien! Kom uit Noord Brabant, dan is Friesland erg ver. In ieder geval zijn we overeengekomen dat wanneer er wat aan de Volvo mankeert, het niet doorgaat. Ik hoor het wel!

Rens

Marc O.

Uuhhh....deze auto heeft geen turbo hoor......
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: 850GLT1992 op 06-02-2008 15:48:41
Ja ik ben er ook blij mee (denk ik :D). Hoe zit het trouwens met de turbo die er op zit? Kan die deze km stand aan? En werkt bij de meeste 850's van dit bouwjaar de airco en stoelverwarming nog?

Inderdaad geen turbo op deze, Rens. Dat kwam pas vanaf 1994.

Verder is de airco altijd een zwak punt bij de 850's. Stoelverwarming lijkt me geen probleem. Zou 't eigenlijk niet weten want die gebruik echt nooit.

Citaat van: Domaso op 06-02-2008 15:31:00
Vind trouwens het gewicht dat RDW opgeeft, 1440 kg, wel erg hoog voor een GLT sedan. Misschien weet iemand op het forum hoe dat kan.

Hij hangt redelijk vol met opties en 't is een auomaat. Misschien is dat 't?

850GLT1992

Hahaha o ok geen turbo :D vind k nie erg hoor! Kan ook niet kapot dan he! Verder weet ik niet of t een schadegeval is geweest of waar hij vandaan komt. Of de NAP...hoe kom ik achter die dingen? Want hij LIJKT me wel erg mooi zo...

Rens

850GLT1992

Hoi,

Ik heb net de man gebeld en er is een keer een nieuwe distr.riem opgekomen door een Volvodealer zelf, alleen valt de datum en km stand die op die sticker staat niet meer te lezen. Ook heeft hij ermee gereden: de airco deed het goed (vult hem nog wel vol af), de automaat functioneert goed en de stoelverwarming functioneert ook nog naar behoren. Volgende week heb ik hem!

Rens

mehn

Citaat van: 850GLT1992 op 06-02-2008 17:01:05
Ik heb net de man gebeld en er is een keer een nieuwe distr.riem opgekomen door een Volvodealer zelf

Als hij dat zo zeker weet, weet hij ook vast wel bij welke dealer dat was. Even die dealer bellen dus voor de kilomaterstand van de distributieriemwissel. Kun je meteen navragen welke distributieonderdelen er toen nog meer vervangen zijn (looprollen, spanner, waterpomp).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Domaso

Citaat van: FGG op 06-02-2008 16:05:44
Citaat van: 850GLT1992 op 06-02-2008 15:48:41
Ja ik ben er ook blij mee (denk ik :D). Hoe zit het trouwens met de turbo die er op zit? Kan die deze km stand aan? En werkt bij de meeste 850's van dit bouwjaar de airco en stoelverwarming nog?

Inderdaad geen turbo op deze, Rens. Dat kwam pas vanaf 1994.

Verder is de airco altijd een zwak punt bij de 850's. Stoelverwarming lijkt me geen probleem. Zou 't eigenlijk niet weten want die gebruik echt nooit.

Citaat van: Domaso op 06-02-2008 15:31:00
Vind trouwens het gewicht dat RDW opgeeft, 1440 kg, wel erg hoog voor een GLT sedan. Misschien weet iemand op het forum hoe dat kan.

Hij hangt redelijk vol met opties en 't is een auomaat. Misschien is dat 't?

Ik heb dezelfde opties (alleen geen volleer ) en daarbij ook nog 'n trekhaak en een gasinstallatie en kom op 1409 kg. In de advertentie staat welliswaar 1365 kg maar ik neem dat de RDW toch klopt.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

FGG

Citaat van: 850GLT1992 op 06-02-2008 17:01:05
Ik heb net de man gebeld en er is een keer een nieuwe distr.riem opgekomen door een Volvodealer zelf, alleen valt de datum en km stand die op die sticker staat niet meer te lezen.

Een keer? Bij de 300k zou ie voor de 4e keer op moeten!

habie12

hey rens, heb je zelf al in die auto gereden, ik namelijk wel, en toen sloeg de automaatbak op een storing, schakelde en trok hij voor geen meter meer, heb hem dus maar weer terug gezet, en tegen die man gezegd dat de automaatbak nagekeken moest worden..

deze auto staat ook al een tijdje te koop..

edit: was volgens mij ook een duitse auto..

rody

Citaat van: habie12 op 06-02-2008 18:47:29
hey rens, heb je zelf al in die auto gereden, ik namelijk wel, en toen sloeg de automaatbak op een storing, schakelde en trok hij voor geen meter meer, heb hem dus maar weer terug gezet, en tegen die man gezegd dat de automaatbak nagekeken moest worden..

deze auto staat ook al een tijdje te koop..

vind het wel apart dat ie m zo omruilt voor een 5 -serie.... (type, bouwjr?)  :eusa_think:

voor de handelaar in kwestie is het een goede deal; maar of het voor jou een goede deal is...

bepaalde modellen uit de 5-serie hebben een vrij hoge exportwaarde en zijn snel te verkopen...

ook zijn bepaalde modellen v d 5 serie erg gewild bij liefhebbers...

Chris

Welkom! Hoop dat je een mooie GLT hebt gekocht. Wel spannend hoor, kopen zonder hem te zien en proefrijden!

Succes!

Groeten,
Chris