Forumtransport voor een setje dakrails

Gestart door Bouma206, 07-02-2008 14:11:33

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

de kokers zijn voor het laatste stuk naar friesland afgeleverd.

Marcel

pwassink

dat is onderhand een kratje of 5 bier, 2 flessen whiskey, paar bossies bloemen en 3 taarten bij elkaar ?  ;D

Los van de btw dan ..  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Bouma206

Citaat van: marcelV70R op 13-02-2008 21:47:18
de kokers zijn voor het laatste stuk naar friesland afgeleverd.

Marcel

Dit gaat wel er mooi hoor!
Fryslân boppe!!!!

willow

Begint al aardig op een SOAP te lijken.

Goede dakrails, slechte dakrails of boer zoekt dakrails of onderweg naar dakrails, jouw dakrails, mijn dakrails. 8)

Marc O.

Citaat van: willow op 14-02-2008 09:21:30

Goede dakrails, slechte dakrails of boer zoekt dakrails of onderweg naar dakrails, jouw dakrails, mijn dakrails. 8)

Sterren Roffels dansen met dakrails.
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Ze gaan vandaag via, Soest,  Lijnden, Amsterdam naar Franeker :-)

Bouma206

Citaat van: willow op 14-02-2008 09:21:30

As the dakrails turn.
Fryslân boppe!!!!

hathü

Lijkt de ponyexpress uit de cowboytijd wel, die roffelden ook( op vier hoeven).

Bouma206

Vanavond 18:15 haal ik ze uit Franeker. Morgenmiddag zal ik een poging wagen ze er op te zetten. Mensen nog tips hoe de bestaande rails er het gemakkelijkst af te halen zijn?

Fryslân boppe!!!!

FGR

Gewoon er voorzichtig af trekken, aan de achterkant beginnen en dan opletten dat die plastic geleiders blijven zitten, vervolgens die eraf halen door ze even naar voren te duwen van de pennetjes af en let op de achterste, die zit net andersom (een rode uit mijn hoofd) en die 2 voor de dakdragers even opletten waar ze zitten.

Vervolgens de hele zooi schoonmaken incl. je goot, plastic geleiders er weer op en dan de nieuwe strip erop drukken met die metalen klemmetjes, ik ben toen voor begonnen met de nieuwe en zo weer naar achteren. :eusa_whistle:
Volvo 850.....better than s*x....... ;-)

mehn

Zoveel mogelijk oude klemmetjes proberen te redden, anders nieuwe halen bij de dealer.

Dakstrips verwijderen, het hele zootje schoonmaken, dakstrips (deel langs de voorruit) op maat maken volgens voorbeeld (of mijn dakstrips monteren), dakstrips (nu raamstrips ;)) monteren en daarna de roofrails los op de plek zetten (kijken of alles past). Ijzeren klemmetjes overzetten van de oude strips naar de roofrails, vastdrukken in de kunststof geleiders en tenslotte de bouten vastdraaien en de afdekkapjes monteren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Bouma206

Nou mooi zoals wij friezen dat dan zeggen.
Ik heb de 3 kokers en het ziet er echt tip top uit wat er in zat. Complimenten voor het verpakken van het materiaal.
Toen ik naar buiten liep stond de blauwe volvo van huize Wim op de oprit. Wim zijn vrouw vroeg of ze hem even los moest maken zodat ik er even in kon kijken  ;D
Wat een mooie auto. Alle opties en als nieuw. Prachtig mooi interieur. Brrrr wou wel dat ik benzine kon rijden dan wist ik het wel. Na een tijdje gezeten te hebben ben ik met de kokers naar huis gegaan.
Kijk nou. Bekend plaatje voor de meesten alleen wat een andere achtergrond.

Fryslân boppe!!!!

)()()sT

thuur

Oh jee.. Heeft Maikel onze hond ook meegestuurd? :eusa_shifty:

Gr :eusa_think:

pooh

Citaat van: thuur op 15-02-2008 22:48:48
Oh jee.. Heeft Maikel onze hond ook meegestuurd? :eusa_shifty:

Gr :eusa_think:

haha onze hond blijft niet zo braaf zitten :D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html