Mixer vergroten ?

Gestart door Cableguy, 07-02-2008 16:19:51

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

Vorige week heb ik mijn gasklep, mixer en dergelijke schoongemaakt van mijn 850.

Wat me opviel was dat de mixer maar erg klein is. Het is sowieso de kleinste doorgang van het hele inlaattraject, zou het daarom een optie zijn de mixer te vergroten ?
Het is niet zo dat ik vermogen tekort kom, maar met een wat ruimer bemeten mixer is er misschien toch nog wat extra te behalen.

Het gaat om een Vialle mixer met 2 aansluitingen. De mixer bestaat in essentie uit 2 delen, de behuizing zelf, met daarin geperst een geperforeerde ring waar alle zuurstof doorheen gaat en zich mengt met het gas.

Nu heb ik diverse dingen in m'n hoofd; de ring eruit halen, de doorlaat van de behuizing groter maken en een bijpassende grotere ring fabriceren.
Andere optie is het volledig opnieuw maken van een mixer, met grotere doorlaat voor zowel zuurstof als LPG.

Ik beschik over een nauwkeurige draaibank, dus het fabriceren op zich zal het probleem niet zijn.
Of en wanneer dit gaat plaatsvinden is een 2e, maar het zijn altijd leuke projectjes om een lang weekend mee door te komen ;)

Heeft het overigens ook zin het inlaatspruitstuk te flowen ?

Enno

nu denk ik dat er wel over nagedacht is welke venturi ??? er gebruikt wordt voor een Vialle volvo LPG systeem. Dus of het zin heeft is maar de vraag.

TTT242

Volgens mij ga je enkel een rijker mengsel krijgen en als je aan de ECU niets gaat wijzigen (remap), dan gaat dat niets opleveren. Een hoger verbuik, en waarschijnlijk te rijk lopen, maar beter gaan volgens mij niet.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

joebar

sorry maar je gaat het mengsel juist armer maken, je luchtversnelling in de venturi wordt lager, dus je aanzuigende werking wordt minder....
dit gaat bij lagere toerentallen een probleem worden.....
Wil je meer gas aan kunnen zuigen, dan zul je een grote ring met voldoende gaten moeten hebben, waarbij je dus in het midden weer een opvulling moet maken, dus je oppervlakte wordt dan groter, maar je doorstroming(en je aanzuigwerking) blijft dan gelijk.
Maar ga er maar van uit dat je een goed berekende venturi hebt hoor